Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:Nu du Nancy är det inte långt kvar för någon av oss! :heart:

Nu är i stort sett allt praktiskt ordnat. Skönt. Idag skrev jag schema med tider och tillägg för barnen till den/de blivande barnvakten/arna.

Jag har ingen förkänning än. Ingen känsla för feelingen som ett gammalt favoritmusikerfloskel lyder. :D

Kram Jannika
:roll: Oj oj Jannika, bara en vecka kvar nu om jag räknat rätt :D Nån "känsla för feelingen" ännu :?:

Gällande namn till våra små kanske vi kan ta en liten pm-konferens igen om du orkar och vill :wink:

Hur mår du :?:

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Hej gulliga du! :heart:

Jag såg ditt inlägg redan igår men jag var levande kuvös åt vår senaste kycklingbebis. Det gick inte så fort att svara med endast en hand ledigt och när jag skulle skicka iväg inlägget tryckte jag på fel knapp och det försvann. Då gav jag upp. :lol:

Den lilla nyfödingen blev brutalt bortmotad och hackad på av sin biologiska mamma så vi fick göra en räddningsaktion! Vilken skitmamma va? Igår var den lilla medtagen och verkade skadad på ena benet men efter en natt under glödlampa i köket så har den piggat på sig så det finns hopp.

Men inga människobebisar så långt ögat når...

Imorse var alla barnen med och matade lillkycklingen. De är så ivriga men klarar ändå av att turas om och vara försiktiga, sötnosarna. :heart: Lyllos nya bebisen med
sådana syskon.

Annars är det dåligt med förkänningar. Det känns ungefär som vanligt förutom att jag är lättirriterad och inte orkar med nåt inbokat alls. Igår hade vi midsommarfirande light med knyt-lunch. Efter det tog mormor och farmor med sig de stora på åktur i lövad vagn och stångresning här i närheten. Inte allt för blodigt för min del kan man tycka men jag var helt slut på kvällen.

Innan Milos förlossning drog igång seriöst så blev jag dödligt sugen på juice och nötter (vilket jag inte ätit under hela graviditeten) och darlingen fick ge sig iväg på sena kvällen för att hitta nåt ställe som var öppet. Jag smackade i mig rubbet och somnade som en sten för att sen vakna nån timme senare av de första värkarna. :lol: Det kanske blir nåt liknande den här gången.

Barnens farmor hävdar bestämt att magen är mindre än med Milo så det kanske blir en normalviktig bebis på 4,5 kg den här gången. Vi har i alla fall slutat packa ner kläder i storlek 50. :lol:

PM:ar dig! :heart:

Kram Jannika

ps Ebbab :heart: , nu har jag läst igenom hela tråden du länkade. Tack! Indienfan som jag är tyckte jag att länkarna till hemsidor med indiska namn var mest intressanta. Jag hittade två tjejnamn där som jag redan gillar men inte visste betydelserna på. Kul! ds
kattklo

Inlägg av kattklo »

Snart blir det bebis.
Fasiken vad spännande.
Ligger den med huvudet ner å väntar?
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej kattklo! :heart:

Nja, neråt visserligen men är nu väldigt ruckbar igen enligt sommar-barnmorskan jag hade på senaste besöket. Gången innan tyckte min barnmorska att bebin var så gott som fixerad. Lite snopet. Jag har ett väldigt tryck neråt i bäckenet som jag trodde berodde på fixering men det var visst tvärtom. :lol: Jaja, bara den ligger neråt är jag glad, vill inte föda några barn med stjärten först.

Kan inte du med din synska släktrot ge dig på en gissning om födseldatum? Helt osynsk och hemmasnickrad går också bra. :wink:

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

Kanske precis på dagen?
Eller 2.
2 dagar före, 2 dagar efter, den andra...

Tänker på dig!
Kram
Nancy

Inlägg av Nancy »

Godmorgon Jannika :heart:

Hoppas att lilla kycklingen mår bra och att bebisen i magen mår bra :D

Du lovar väl att besöka oss minst en gång om dagen framöver :P :wink: :lol:

Tycker att det är jättespännande att se hur det artar sig :D :heart:

Hoppas att bebisen inte lägger sig i säte.

Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej rara ni! :heart:

Tack kattklo för gissning, den tar vi!

Jag ska göra mitt bästa för att hålla dig/er uppdaterade, Nancy. :lol: Jag är glad över att det finns nån där ute i etern som orkar bry sig om min väntan. Lugn natt, lunch hos farmor idag. Regnet öser ner och darlingen har ännu en gång fått skrämma iväg en alldeles för närgången räv från tomten. Och ingen känsla för feelingen idag heller...

Kycklingen mår prima och har pipit öronbedövande :shock: halva natten! Vilka röstresurser. Jag tror den ser mig som stand-inmamma och tyckte nog att jag skötte mitt jobb dåligt när jag gick och la mig utan att ta med lilla chicky bit igår. :lol: Nu kan den gå ordentligt så skadorna var inte allt för omfattande, tack och lov. Nu hoppas jag kunna sätta ut den i hönshuset snart för det är rätt mycket jobb att vara hönsmamma, tro det eller ej. :D

Näe, HU! Inga bebisar i säte tack.

Kram Jannika
Ebbab

Inlägg av Ebbab »

Jannika skrev:Näe, HU! Inga bebisar i säte tack.
Min svärmor födde sitt fjärde barn i säte och säger på fullaste allvar att det var den enklaste förlossningen! Och då var inte de tre första några jättekomplicerade sådana heller.

Likaså var det en tjej på BB när vi fick vår lillebror som hade fött sin dotter i säte. Visserligen några veckor för tidigt men det hade gått jättebra. Hon hade inte upplevt det som jobbigt.

Fast om man tycker att bebisar på 4,5 kg är normalviktiga så kanske man helst vill ha ut dom åt rätt håll... :shock: :D

Kul i alla fall att du fick några namntips via länken jag gav dig! Det blir spännande att få veta vad ni väljer!
Stora Skrattungen 021126
Lilla Skrattungen 050731
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Jag tror nog lilla chicky blev dig tillsänd av en orsak jag.... :wink:

Stor kram runt hela stora vackra Du! :heart: :D

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Haha, Fjällmor! Tanken har slagit fler. Darlingen undrade lite purket om nån däruppe verkligen tyckte att vi behövde träna extra så här fjärde gången. :lol: Och tack för kramen! :heart: Den räckte nästan runt. :wink:

Lilla chicky bit har utsett mig till stand-in vilket betyder att den piper hysteriskt varje gång jag hörs men inte syns i bild. Jag har liiiite annat att pyssla med än att hänga över en kartong, vettu. Annars är det mesta sig likt, matningen tar evigheter i början, jag torkar bajs och intresserar mig för innehållet, det är koll och dubbelkoll om den andas när den sover, vi blir väckta på natten och det är ett ständigt gullande. Ärligt talat kan jag tänka mig att låta den biologiska mamman ta över snart. :lol: Om jag bara kunde garantera säkerheten, jag måste få tag i nåt hönsproffs att diskutera saken med.

Ebbab :heart: , jag föredrar huvudet först men tack ändå för de positiva historierna, de är dem man behöver i slutskedet. :D Blir det en bebi i Milosize (5,3 kg) och med den rumpdimensionen (gigantisk) kommer det att bli svettigt! Dessutom vikt på mitten med den kulan. Ojojoj. :lol:

Och apropå namn är jag lika nyfiken som resten av släkten på vad bebin ska heta, haha! Det verkar som den här ungen måste komma ut först innan den ens får ett namnförslag.

Mina varmaste kramar Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Om nån undrar: No bebbe yet. Still waiting. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: KLART vi undrar :!: :D

Håller koll varenda dag men har bara inte skrivit så mycket. Har busbebis som lagt sig i säte... Har halsbränna, illamående och mycket svårt att sova.

Hur mår DU :?:
(gällande lilla kycklingen föreslår jag liten SHN-kur med tillhörande schema, glöm inte delaktigheten :wink:)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Nancy! :heart:

Var det DU som fick sätet? Jag tror inte min bebbe hittat på såna dumheter. Än iaf. Det är mest mage neråt. Fast det är bättre att du tar sätet som ska snitta tycker jag, haha! :lol:

Jag mår prima (förutom den sedvanliga halsbrännan, de tjocka fötterna och det evinnerliga springandet på toan) och är tom SNYGG enligt en bekant jag träffade igår. Så med tanke på det är det väl inte dags än på ett tag. :lol: Jag är långt ifrån less.

Chicky bit har kurat sig själv men kräver MYCKET delaktighet på dagarna annars blir det ett fasligt liv. Det är ofattbart att en sån liten kropp kan skapa så höga ljud! :shock: Den känner sig nog lite ensam där i kartongen. Jag har inte tid att leta skalbaggar och vara matsällskap i den omfattning Chicky bit önskar, tyvärr. Nu kan den snart hoppa ur kartongen också. Ujujuj. Vilket sjå... Vi måste kycklingsäkra i köket.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Herrejisses, klart vi har koll! :lol: :heart:

Heeela tiden... :wink:

Hälsa chicky bit at Fjällmor kan komma å buffa lite på väg söderut om några veckor... så det är bäst det blir ordning tills dess :wink: :lol:

Stor varm kram :heart:
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack Fjällmor :heart:, att du finns där! :D Det känns tryggt.

Nu har jag pratat med en hönsexpert som tyckte att vi skulle prova att stoppa in Chicky bit under Carola när de har gått och lagt sig och är i nån sorts halvdvala. Han trodde det skulle gå bra "Ni kan ju ändå inte ha den som ett dilamm i köket, den behöver lära sig hönsvett av en riktig höna."

Så håll en tumme för att fjärde kycklingen överlever natten och att fjärde bebisen vill komma ut snart!

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"