Hej gulliga du!
Jag såg ditt inlägg redan igår men jag var levande kuvös åt vår senaste kycklingbebis. Det gick inte så fort att svara med endast en hand ledigt och när jag skulle skicka iväg inlägget tryckte jag på fel knapp och det försvann. Då gav jag upp.
Den lilla nyfödingen blev brutalt bortmotad och hackad på av sin biologiska mamma så vi fick göra en räddningsaktion! Vilken skitmamma va? Igår var den lilla medtagen och verkade skadad på ena benet men efter en natt under glödlampa i köket så har den piggat på sig så det finns hopp.
Men inga människobebisar så långt ögat når...
Imorse var alla barnen med och matade lillkycklingen. De är så ivriga men klarar ändå av att turas om och vara försiktiga, sötnosarna.

Lyllos nya bebisen med
sådana syskon.
Annars är det dåligt med förkänningar. Det känns ungefär som vanligt förutom att jag är lättirriterad och inte orkar med nåt inbokat alls. Igår hade vi midsommarfirande light med knyt-lunch. Efter det tog mormor och farmor med sig de stora på åktur i lövad vagn och stångresning här i närheten. Inte allt för blodigt för min del kan man tycka men jag var helt slut på kvällen.
Innan Milos förlossning drog igång seriöst så blev jag dödligt sugen på juice och nötter (vilket jag inte ätit under hela graviditeten) och darlingen fick ge sig iväg på sena kvällen för att hitta nåt ställe som var öppet. Jag smackade i mig rubbet och somnade som en sten för att sen vakna nån timme senare av de första värkarna.

Det kanske blir nåt liknande den här gången.
Barnens farmor hävdar bestämt att magen är mindre än med Milo så det kanske blir en normalviktig bebis på 4,5 kg den här gången. Vi har i alla fall slutat packa ner kläder i storlek 50.
PM:ar dig!
Kram Jannika
ps Ebbab

, nu har jag läst igenom hela tråden du länkade. Tack! Indienfan som jag är tyckte jag att länkarna till hemsidor med indiska namn var mest intressanta. Jag hittade två tjejnamn där som jag redan gillar men inte visste betydelserna på. Kul! ds