Heja, heja! jag tycker du skötte kvällen aldeles STRÅLANDE!!!!!
På kvällarna är det ofta så att hunger och övertrötthet kan lösa av varandra. Det står även om detta i BB att det är ofta då man löser det med just en 20 min eller som i ditt fall kanske en 45.
Naturliga sömnpass som man brukar prata om är 5min, 20min, 45min, 1,5 tim, 2 tim, 3 tim.... osv...
Så om du vill tycker jag du skall börja noter hans egen rytm lite grann. Det kan vara så att han sover 2 tim efter endast 1,5 tim vaken på morgonen och behöver vara vaken ca. 3 tim på kvällen med just en 20 min och där också bli matad lite mera trugande.
Har han somnat när ni promenerar till affären i vagnen och ni sen är hemma och vagnen står stilla i 45 min skarven brukar det inte vara särskilt ovanligt att de vaknar och frågar (varför rör sig inte vagnen så där mysigt som den gjorde förut!!!!) En del vaktar just denna skarven och går fram och drar vagnen försiktig de få min för att de skall sova förbi skarven, andra ser till att de somnar utan för mycket vagning till att börja med och försöker lära dem att somna om själva.
Jag tyckte det var jätte svårt att komma förbi 45 skarvarna med Tor, så när vi skall spika ett schema tar vi hänsyn till just detta tycker jag. Det luskar vi ut till födelsedagen
(om du vagnar så du har ont och blåsår i handflatan = har du vagnat på tok för mycket) Om han inte lugnar sig på några vagntag kan du kallt räkna med att han är hungrig (eller lite social som också kan börja visa sig nu), ta upp och mata mer, precis som du gjort. Kvällarna är ett gissel, tro mig JAG VET. Men de kommer också att reda ut sig och bli bättre och bättre iom 2-3 mån åldern när vi kan sätta ett bra schema och han lärt sig sova som folk.
Dagen igår, hur många vaken timmar fick ni då ihop totalt? Hur gick natten sen?
Tänk efter hur långt du/ni har kommit nu sen vi pratades vid första gången. För att inte tala om ditt sjävförtroende och självkänsla. Jag hör en helt annan ton och säkerhet i det du gör nu. Nu skall poletten fastna hos lillkillen också.
Pepping, pepping. 8)