Kvicka kvalstret Emil i ofrivilligt vägrätt läge

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Stackars lille Emil! Vilken tur för honom att han har en så klok och uppfinningsrik mamma! Du kan väl fortsätta rapportera hur det går för er & vad ni hittar på om dagarna? ( Kan ge lite lindring åt min mini-dagis abstinens :wink: ) Kram på er! :heart:
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Krümel

Inlägg av Krümel »

Åh, vad ni är tappra allihop! Jag blir alldeles gråtfärdig när jag ser på bilderna och föreställer mig situationen. Men det är väl sant att barn vänjer sig vid det som är nödvändigt antar jag. Duktiga verkar ni vara allihopa iallafall. Min syster (F'lippas mamma) säger att det är tur i oturen att Emils mamma är så fantastisk som hon är!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Solglimt

Inlägg av Solglimt »

Isch och fy på mig! Först nu fattar jag att FatherA är Emils pappa! Inte vill jag ignorera dig, FatherA, du e säkert också klok och uppfinningsrik precis som SusanD :)
Lycklig mamma till tvillingar födda i april -06
Ewa

Inlägg av Ewa »

Anton undrar hur det gått för Emil hos doktorn :?: "Inte den Emil som bol i Lönnebejja, men han som bol på Åååååsen" Han tycker doktorn kan bestämma att benen kan få komma ner nu, vill han låta hälsa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Kära Anton du är för go du. :heart: Jag kan hälsa att Emil på åååååååsen mår fin-fint. Hela dagen har vi tillbringat på sjukhuset. Först röntgades lilla benet och sen var vi uppe på barnavdelningen och väntade på doktorn som precis hade gått rond, sen stod och opererade och efter det skulle hon hinna få i sig lite mat innan hon kunde prata med oss. Pust vilken lång mening det blev!

När väl doktorn kom kunde hon berätta att bilderna såg mycket bra ut. Frakturen hade börjat läka och doktorn talade lyriskt om att det kanske, kanske bara blir tre veckor i sträck för Emils del. Och tänk då på att vi redan avverkat en vecka. :)

Sen tejpade vi om det friska benet som Emil sparkat med så mycket så själva upphängningstejpen tröttnat om man så säger. De är helt underbara allihopa som jobbar på barnavdelningen så jag fick leda omtejpningsarbetet för då fick jag som jag ville och det blev bra. Antar att de tycker att allting är bra bara föräldrarna är nöjda och krånglar så lite som möjligt. :oops: Men nu hör det ju till saken att själv arbetat många år på sjukhus med barn och varit med om minst fyra småttingar som legat i sträck.

Sen tog det en evighet innan bussen kom som skulle köra oss hem men då åkte vi ner till ambulansintaget och tittade på ambulanser. Det är kul tycker Emil. Han har fått lite konstiga intressen den lille gossen. :shock:

I morgon åker Pappan till Stockholm för att jobba sina tre dagar. Vi har lånat ut två av våra hundar till goda vänner och den tredje får nöja sig med att rastas i löplina på gården. Det är inte så illa som det låter, hon kommer få promenader av en granntjej på eftermiddagarna också så det kommer inte gå någon nöd på henne. För min del är det ju omöjligt att gå ut ifall inte någon kan komma och vara sällskaplig med Emil. Men jag misstänker att både mormor och gammelmorfar kommer ner då och då. :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
F'lippas mamma

Inlägg av F'lippas mamma »

Ojoj vad jag känner med er och framförallt lilla tappra kvalstret Emil förstås! Vilken väldig otur. :cry: Och oj vad jag beundrar er alla och er fantastiska attityd som är så inspirerande att jag också blir alldeles tårögd! Tänk att kunna le och vara glad och go i den ställningen :P :heart: Håller tummarna för att det bara :roll: blir två veckor till i sträck för lilla sötnosen och han snart är på benen igen. Filippa tittade också på korten och skickar många krya på sig kramar. :D Och många kramar till dig Susan och Father A som är såna härliga positiva förebilder!

Kramar Jenny
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
kokos

Inlägg av kokos »

Jag tänker på er jättemycket - de där bilderna på Emil fastnade verkligen.
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Bibban

Inlägg av Bibban »

Tänker på er!!! Varm läkande kram från Bibban
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Emil tackar och bugar för alla läkande och varma hälsningar och kramar :!: Just nu sover lilla Prinsen så gott i sägen, på sidan med knäppta händer :heart: Jag blir helt sjuk bara av att se på honom för han är så söööööööt. :heart: :-({|=

Tidigt i morse for Pappan till Stockholm för att jobba så vi är solokvist här hemma Emil och jag. Så nu sätter vi tillbaka lite rutiner som rubbats under den gångna turbulenta veckan. Någon ordning får det ju vara på torpet och visst måste man utföra de sysslorna man kan även om man ligger fjättrad i sängen.

Mormor har varit förbi en liten stund så jag kunde rasta hunden som bor kvar hemma, de två andra är tillfälligt utlånade. Hon kommer nog en sväng i eftermiddag med och det tycker Emil är jätteskoj. Vi fick även besök av vårt dagbarn Tösen med mor. Tösens ögon var stora som tefat när hon såg Emil :shock: men när hon fick stå på en stol bredvid sängen och känna på honom insåg hon att det var samma busiga Emil som alltid. Sen stojade de en god stund i gammal go anda.

Uj vad vi hade saknat Tösen. Hon ska ju vara här på dagarna, om hon inte är det fattas hon oss och det är inte bra.

Nu ska jag sträcka ut mig på soffan en stund. :sleep:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
blomman

Inlägg av blomman »

Håller tummarna hårt för att det kanske inte blir alla veckorna ut!
Man läker säkert mycket fortare om man är så glad som Emil! :lol:
Sambon undrade, och det vet du kanske som ändå har jobbat inom barnsjukvård, om det liksom bara är otur eller är det skillnad på skelettet från barn till barn? Så att vissa lättare bryter sig? En undran bara...
Hälsa den lille glade sjuklingen!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

De allra flesta små barn har ett skapligt mjukt skelett och bryter sig sällan. När de väl gör det beror det på otur :!:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
blomman

Inlägg av blomman »

Jo, man har ju hört att de har så mjukt skelett, så han måste då ha haft en förtvivlad otur, stackars Emil!
miniz

Inlägg av miniz »

Emil fancluben har fått en ny medlem... Hoppas att det blir tre veckor... Om han kan se på datorn så är http://www.poissonrouge.com/ jättetrevligt... Det är et spel med massa roliga saker. Min 1.5 åring är för liten, men när storasyrran (3.5 år) spelar sitter hon brevid tyst och stilla... Det finns några grejer på franska och engelska, men de flesta är utan språk. Jag (33.5 år :lol: ) tycker också det är kul...

Kram till Emil
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jag visste faktiskt inte att Emil startat en fanclub :!: :shock: Men när jag tänker tillbaka så har han målat väldigt intensivt med kritor idag och det var någon form av medlemskort tror jag. Sen har han pratat om att medlemsavgiften är ett krya-på-dig-kort.

Begriper bara inte hur han har tänkt administrera denna cirkus :roll: .

För tillfället sover Kvalstret sin skönhetssömn och jag hoppas att han får sova gott hela långa natten. Han är en säker sovare men nu blir ju nattningarna heltokiga eftersom man inte kan lämna honom ensam i sängen även om man drar upp sidorna ordentligt. Eftersom han måste sova på rygg eller sida så får han såna där reflexryck när han somnar och då blir han så rädd och vill komma loss. Då får mamma eller pappa hålla lilla handen en stund så Kvalstret somnar om.

Men jag är inte ett dugg orolig för så fort Emil kommer loss från sträcket får han sova i sin egen säng i sitt eget rum. Mörkt och svalt med normala nattningar. Vi ser fram emot det, allihopa.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Usch vilken eländig natt vi har haft. Emil har haft riktigt hög feber, legat och yrat, gråtit och vridit sig som en pinad mask. :cry: Riktig, riktigt synd om honom var det hela långa natten. Tror vi sov totalt två timmar så vi är ganska trötta idag.

Emil har haft hög feber hela dagen lång, sov en 20-min innan lunch och nu sover han middag. Han får Alvedon men det hjälper föga. Försöker få honom att röra sig så mycket han bara orkar annars åker han väl på lunginflammation också. :x Snart får det vara nog tycker jag :!: Emil vill ju vara frisk och glad och vara ute och leka :!: :!: .

Än så länge får jag i honom vätska så det räcker och jag håller tummarna för att han inte börjar kräkas för då känns risken stor för uttorkning. Det var ju bara 14 dgr sen han hade riktigt hög feber, kräktes och blev uttorkad. Sen blev det ett dygns uppvätskning på sjukhuset och vips så var han pigg igen.

Nu tänker jag också sova en stund, det gäller att passa på. Pappan är ju i Stockholm och kommer inte hem förräns i morgon kväll så även denna natt blir min vaknatt.

Som tur är har syrrans en dotter varit här och jobbat halva dagen. Det var något projekt med skolan där de samlade in pengar till barn i något annat land för att förbättra deras skolgång. Först roade hon Emil så jag kunde duscha (gissa om det var skönt :!: :?: :) ) sen tog hon en jättelång promis med två av våra hundar för att sen rensa våra tre små trädgårdsland och som sista uppgift fick hon hämta posten. Tack skolan för att ni har så bra projekt :!:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"