Heeeej gullnosar!
Jag är inne i världens flow med horrisarna nu så jag vågar inte hänga här för mycket, haha!
miar70, jag vet PRECIS hur eländigt sorgligt det är när ens bästa hundvän dör. Jag får alldeles ont i hjärtat när jag tänker på förr-förra sommaren. Min lilla Mumma, 15-årig dvärgspets klarade inte augustis värmebölja. På morgonen var vi på promis som vanligt, hon åkte under vagnen, hoppade av när hon ville nosa på nåt, kissade och bajsade. Vid lunch började hon flämta och det syntes att hon hade ont. Det tog två timmar innan jag fick tag i en veterinär (söndag) och barnvakt (darlingen var på spelning). När vi kom fram till veterinären var det så illa att det bara var att låta henne somna in. Hon hade troligen fått vatten i lungorna och hela det inre hade kollapsat. Och det gick så fort, det kändes som jag inte hann med. Hon var ju pigg på morgonen....
Guuuuuuud vad jag bölade! I flera dagar kunde jag knappt möta blicken hos folk jag passerade när vi tog vår morgonpromis (utan hund) utan att börja storgrina. Fy alltså. Helt vidrigt. Och då var det en HUND. jag kan bara tänka mig hur det ska vara med en kär mänsklig familjemedlem.

Nu får Mumma och Dixie busa i hundhimlen ihop.
kiki, GRATTIS till återtagandet av den förlorade barndomen!

Dockskåp är KUL! Vad är det för stajl på huset och inredningen?
En kär fd kollega ringde precis. Hon undrade om det skulle bli en femma.

"Du brukar ju få feeling!" Sa hon. Men jag har verkligen ingen längtan efter fler barn just nu. Det känns som om Nella var vår sista gåva från universum. Just nu kanske jag ska tillägga, haha! Men jag är inte heller nån bebis-snusar-person. Jag tycker det är lite transportsträcka de första månaderna innan det ROLIGA börjar. Jag har dock blivit mer och mer intresserad av den nya personen för varje gång. Hu, det där lät ju konstigt. Jaja, jag hoppas ni förstår ungefär.
Här är beslut fattat. Det blir sexårs. Sonen och vi är överens. Igår, direkt efter vi bestämt oss, damp klasslistan ner i brevlådan, apropå LoA. Här blev det klang och jubel. Sonen hamnade med alla sina kompisar och en fröken blir vår snälla granne Karin. Det blev en snygg punkt för den våndan.

Känns VÄLDIGT skönt.
Gablex, för min del får du bre ut dig hur mycket du vill. Tack för tänkvärda ord.
Päivi, jag tror det finns i min profil, eller?

Betalar gör man inte förrän allt är klart och hemskickat. Med tanke på vilken tid det tar för mig just nu att få beställningarna klara (jag har så lite jobbtid, helgerna lycckas alltid bli smockfulla med extraprylar och lång beställningskö) är det lika bra att skicka uppgifterna direkt och så säger du till när du vill ha horoskopet istället. Ett tips från astrologen.

Det vore jätteroligt att få ställa några fler billingska horoskop!
Hoppas det känns bättre idag Fjällmor!
Idag har jag och Milo gjort apgod chokladglass med krossade Marianne i till darlingens födelsedag. Jag längtar...
Kram Jannika