Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack raraste Gablex för så varma ord :heart:
Gablex skrev:Med risk för att verka väldigt LawOfAttraction-frälst, så känner jag i dag en väldig tacksamhet för några saker som jag vill dela med mig av.
Jag är i full färd med LawOfAttraction-introt här, SÅ häftigt att läsa den boken (den har jag din kära svägerska att tacka för :heart: ) och tack för allt de goa du delar med dig av!
Det är väldigt lätt att INTE se allt man har som faktiskt är helt fantastiskt, att man bara ser det man INTE har!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

Gablex skrev:Så den här kvällen känner jag en varm känsla av tacksamhet. Hoppas att ni andra också har det bra och förlåt att jag bredde ut mig (för ni kunde ju inte stoppa mig, haha!)....
:heart: :heart: :heart:

Tack för att du bredde ut dig :lol: :lol: :lol:

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika, har du väldigt fullt upp med horoskop just nu? Om jag nu börjar jobba och tjäna pengar :o :roll: här under våren så skulle jag kunna tänka mig ett... :) Kan du lägga in länken på din hemsida en gång till?
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: Elle! Gulle-Lilly då. En cool cat. Redan mamma upp i dagen, haha!
Ja, Jannika cool är hennes andranamn. Hon ler, snackar och är sååå nöjd med tillvaron. Det bästa är när storebror snackar/sjunger för henne, då blir hon så till sig så hon inte vet var hon ska ta vägen. UNDERBART! Inatt sov lillasyster 20-07.30 och vi fick väcka \:D/

Här är det lite grått och trist idag. Tog mig ändå ut på en långprommis på fm och det var skönt. Olle var med pappa och jobbade på förmiddagen så det var bara lillasyster och jag. Då kan jag ju steppa på lite snabbare.

Nu närmar sig flytten med stormsteg, bara drygt en vecka kvar :shock: Det blir sååå fint, vi är där nästan varje kväll och kollar vad målaren har gjort under dagen. Den 14/4 ska vi har Forum-träff hemma hos mig, det kanske är någon av er icke-Stockholmare som har vägarna förbi? VARMT välkomna!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeej gullnosar! :heart:

Jag är inne i världens flow med horrisarna nu så jag vågar inte hänga här för mycket, haha!

miar70, jag vet PRECIS hur eländigt sorgligt det är när ens bästa hundvän dör. Jag får alldeles ont i hjärtat när jag tänker på förr-förra sommaren. Min lilla Mumma, 15-årig dvärgspets klarade inte augustis värmebölja. På morgonen var vi på promis som vanligt, hon åkte under vagnen, hoppade av när hon ville nosa på nåt, kissade och bajsade. Vid lunch började hon flämta och det syntes att hon hade ont. Det tog två timmar innan jag fick tag i en veterinär (söndag) och barnvakt (darlingen var på spelning). När vi kom fram till veterinären var det så illa att det bara var att låta henne somna in. Hon hade troligen fått vatten i lungorna och hela det inre hade kollapsat. Och det gick så fort, det kändes som jag inte hann med. Hon var ju pigg på morgonen....

Guuuuuuud vad jag bölade! I flera dagar kunde jag knappt möta blicken hos folk jag passerade när vi tog vår morgonpromis (utan hund) utan att börja storgrina. Fy alltså. Helt vidrigt. Och då var det en HUND. jag kan bara tänka mig hur det ska vara med en kär mänsklig familjemedlem. :cry: Nu får Mumma och Dixie busa i hundhimlen ihop. :heart:

kiki, GRATTIS till återtagandet av den förlorade barndomen! :lol: Dockskåp är KUL! Vad är det för stajl på huset och inredningen?

En kär fd kollega ringde precis. Hon undrade om det skulle bli en femma. :D "Du brukar ju få feeling!" Sa hon. Men jag har verkligen ingen längtan efter fler barn just nu. Det känns som om Nella var vår sista gåva från universum. Just nu kanske jag ska tillägga, haha! Men jag är inte heller nån bebis-snusar-person. Jag tycker det är lite transportsträcka de första månaderna innan det ROLIGA börjar. Jag har dock blivit mer och mer intresserad av den nya personen för varje gång. Hu, det där lät ju konstigt. Jaja, jag hoppas ni förstår ungefär.

Här är beslut fattat. Det blir sexårs. Sonen och vi är överens. Igår, direkt efter vi bestämt oss, damp klasslistan ner i brevlådan, apropå LoA. Här blev det klang och jubel. Sonen hamnade med alla sina kompisar och en fröken blir vår snälla granne Karin. Det blev en snygg punkt för den våndan. :lol: Känns VÄLDIGT skönt.

Gablex, för min del får du bre ut dig hur mycket du vill. Tack för tänkvärda ord. :heart:

Päivi, jag tror det finns i min profil, eller? :roll: Betalar gör man inte förrän allt är klart och hemskickat. Med tanke på vilken tid det tar för mig just nu att få beställningarna klara (jag har så lite jobbtid, helgerna lycckas alltid bli smockfulla med extraprylar och lång beställningskö) är det lika bra att skicka uppgifterna direkt och så säger du till när du vill ha horoskopet istället. Ett tips från astrologen. :wink: Det vore jätteroligt att få ställa några fler billingska horoskop!

Hoppas det känns bättre idag Fjällmor! :heart:

Idag har jag och Milo gjort apgod chokladglass med krossade Marianne i till darlingens födelsedag. Jag längtar... :lol:

Kram Jannika
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev: Det vore jätteroligt att få ställa några fler billingska horoskop
Ja, det har jag lobbat för i dag! Ärligt talat tog jag fram våra egna och häpnade återigen över hur mycket man kan se i ett horoskop! WOW!

Skönt att ni har löst skolfrågan. Känns alltid bra när bitarna faller på plats (säger hon som knappt lagt kantbitarna till 2000 bitarspusslet som är mitt liv :wink: :lol: )!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:
Idag har jag och Milo gjort apgod chokladglass med krossade Marianne i till darlingens födelsedag. Jag längtar... :lol:

:shock: =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~
Visst är glass också bra för immunförsvaret? Hur gör ni den här glassen, som verkligen låter APGOD??? Vill veta! Måste man ha glassmaskin :-s :?: FÖr det är väl inte hemligt recept:shock: :cry: :wink: ?

VI är också superglada för Antes horoskop. :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla finisar! :heart:
Elle skrev:Nu närmar sig flytten med stormsteg, bara drygt en vecka kvar Det blir sååå fint, vi är där nästan varje kväll och kollar vad målaren har gjort under dagen.
Tänk vad roligt att få börja om och fixa på ett nytt ställe. Jag älskar att flytta just av den anledningen. Jag gillar också att rensa innan flytt, det gör gott för den inre ordningen också på nåt vis, och att renovera. Ja, eller gjorde. Det var en av mina hobbies men lusten har avtagit i takt med utökad barnaskara, haha!

Lillskruttan Lilly är ju bara för duktig! (Om man nu kan säga så om en så liten...)

Idag har jag varit på BVC och värvat en SHN-mamma i väntrummet och fått beröm av min BVC-människa för att alla barnen är så fina, sociala och mysiga. Hon gick på om hur viktigt det var med rutiner, lugn och ro hemma medan de är små och att barn får mat som är värt namnet. Det kändes som om hon vräkte ur sig en massa frustration över sakernas tillstånd. Vi enades till slut om att det är alltför många småisar som inte får ha det lite lugnt och ordnat nuförtiden.

Vi bokade tid till nästa gång och jag fick välja om jag ville träffa en tandhygienist(!) också. Eh? Gör ni det? Tyckte inte att jag behövde det. Vi borstar ju på :wink: och våra äter ju inte ens godis (ja, förutom i glassen då). Då sa BVC-människan "Men det kanske kan vara roligt för tandhygienisten att få träffa en sån som dig!" med glimten i ögat. Hon är verkligen en självförtroende-boostare min tant.
Gablex skrev:Känns alltid bra när bitarna faller på plats (säger hon som knappt lagt kantbitarna till 2000 bitarspusslet som är mitt liv)!
Gablex, du är en sån sann humorist! Mr Cool har gjort ett kap. Jag skulle GÄRNA vara ihop med dig om jag var lagd åt det hållet, haha! Nästa liv? :wink:

:heart: Anton, här kommer recept på gooood glass som du kan lära morsan:
3-4 dl grädde (the real stuff)
ca 1 dl (flor)socker, mindre om man smaksätter med nåt sött
2 ägg (svenska eko, man vill ju inte få med sig nån salmonella)

Vispa (simplaste elvisp räcker fint) äggula och socker för sig, äggvita för sig och grädde för sig. Blanda ihop. Smaksätt med valfritt gotta. Frys.

Till vår pappa-glass blandade vi i lite mindre socker, ett stänk vaniljfrön, lite kanel, massa kakao och hackade Marianne-godisar.

JennyH, jag är HELT ÖVERTYGAD om att hemgjord glass är bra för immunförsvaret. Någon med medicinsk kompetens som kan verifiera det? Om inte behöver ni inte besvära er. 8)

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Ja, det har jag lobbat för i dag!
Jamen alltså, ALLTSÅ! :shock: Päivi, min kära cybervän, VET du hur många positioner du har i skorpan? :shock: SEX! Och alla personliga! Du måste ju känna igen dig rätt bra i de däringa tidningshoroskopen. Jag var tvungen att räkna ut det igår direkt men tolkningen gör jag senare. Det ska bli KUL.

Jag är helt översvämmad av skorpion-energi just nu! Vad betyder det? Det är suuuuperspännande.

Kram igen Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Guuuuuuud vad jag bölade! I flera dagar kunde jag knappt möta blicken hos folk jag passerade när vi tog vår morgonpromis (utan hund) utan att börja storgrina. Fy alltså. Helt vidrigt. Och då var det en HUND. jag kan bara tänka mig hur det ska vara med en kär mänsklig familjemedlem. :cry: Nu får Mumma och Dixie busa i hundhimlen ihop. :heart:
Usch, det är hemskt tomt härhemma utan den där stora lurven på köksgolvet - igår kväll var jag på väg att ropa in henne när jag kom ihåg :( och så tycker jag Brasse (den andra hunden) tittar på mig med världens konstigaste blick - kanske tror han att han står på tur :? eller så inbillar jag mig...
Men så måste man tänka också att det ÄR en hund, och den dagen man köper den där gulliga lilla voffsingsvalpen, då ska man ha väldigt klart för sig att en hund lever inte på långa vägar så länge som man skulle önska, tio år är väl det vanliga, har man tur som du hade Jannika, kan det bli femton.
Och har man varit med om att förlora en mänsklig familjemedlem så har man också lite distans till att mista sin hundkompis...
Men känslan av att leka Gud och bödel bär jag nog med mig ett tag, eftersom det trots allt var jag som fattade beslutet att hon skulle avlivas :(

Håhåjaja, så är det med livet, det är bara att åka med...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gablex

Inlägg av Gablex »

Jannika skrev:Päivi, min kära cybervän, VET du hur många positioner du har i skorpan? :shock: SEX! Och alla personliga! Du måste ju känna igen dig rätt bra i de däringa tidningshoroskopen.
Eeehh :oops: :oops: menar du att min lillebror är gift med En Som Älskar Att Borsta Tänderna? :oops: :oops:
/Skorpionhustrun

PS. Jannika - den dag jag byter läggning står du först på min lista - gulledaaaaaj! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Om det är till nån tröst så berättade en sån där hundpratar-människa som vi träffade med Mumma att hundarna själva känner när det är dags att lämna jordelivet. Och de tar emot det med tacksamhet. Hon hade ofta konsultationer där gamla trotjänare bad om att få komma till den andra sidan och hundpratarens uppgift blev att framföra just det och lyfta skulden av ägarna.

Jag var väldigt skeptisk innan vi gick dit. Vi provade mest på skoj och tänkte höra vad Mumma tyckte om att darlingen blivit en del av vår lilla flock. Vi fick så häpnadsväckande och roliga svar att vi var helt övertygade om att hundpratar-människan faktiskt HADE haft nån sorts kommunikation med vår hund. Mycket märkligt.

Näe, nu kan jag inte hålla på och hänga här igen... :lol:

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag har inte varit till nån djurpratarmänniska själv nångång, men det vore kul!
Jag tycker det var mycket trösterikt att läsa att hundarna själv känner när det är dags - jag måste säga att Dixie verkligen betedde sig som att hon visste vad som komma skulle, och lugnt och nöjt fann sig i det, hon dog så mjukt och fint :heart: S
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika skrev:

Jamen alltså, ALLTSÅ! :shock: Päivi, min kära cybervän, VET du hur många positioner du har i skorpan? :shock: SEX! Och alla personliga! Jannika
Bara sex stycken? :) Jag försökte räkna ut det där själv en gång med hjälp av en bok och landade på typ nio eller nåt... :roll: men så är inte matte min grej precis heller.

Kära Gablex, nu får jag hötta fingret lite åt dig: [-X det är väl i sin ordning att MÄN tror att passion enbart handlar om sexet, men hallå, du är ju faktiskt TJEJ och vet bättre... 8) Jag är, paradoxalt nog, bara så där måttligt intresserad av tandborstning, min passions röda låga brinner åt tusen andra håll istället... och då inte sagt att det är något fel med lite gemytlig tandborstning för det! Men liiite överreklamerat är det. :wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gablex skrev:Eeehh :oops: :oops: menar du att min lillebror är gift med En Som Älskar Att Borsta Tänderna? :oops: :oops:
/Skorpionhustrun
:lol: :lol: :lol: Nej, det menar jag INTE, ditt knäppo! Det var SEX positioner i skorpan. Det är många. Skorpor är passionerade människor men passionen kan riktas åt lite olika håll, serru. En annan av mina fd kollegor har Månen i skorpan och hon är passionerat besatt av Jesus, håller på sig och vill bli nunna. Däremot är skorpor ofta extrema i vad helst de företar sig så ÄR det sex som gäller, då är det SEX som gäller. Big time. Några såna individer kan ha bidragit till skorpans rykte i frågan. Och är det kyskhet som gäller, ja då slår vi till och blir nunna för enkelhetens skull, haha! :lol:

miar70, jag tror det finns många kvacksalvare i djurpratarbranschen men den tjejen vi träffade kändes helgjuten.

Darlingen har inte växt upp med djur och hade innan Mummas inträde i hans liv inte så goda erfarenheter av hundar. När vi flyttade ihop blev hennes kvällskissande hans buisness. Då bodde vi mitt på stan i Gävle. Mycket bilar och få gräsplättar. Men en hade vi strax intill huset. Nu hör det till saken att Mumma vägrade ha koppel. Då kissade hon inte. Och Mumma var en otroligt lydig hund med matte. Lite mindre med husse. Så de hade diverse uppgörelser där ute på gräsplätten mig helt ovetandes.Djurprataren berättade att Mumma hade "sagt" att hon inte lydde darlingen så bra för att hon tyckte att han lät så rolig när han ropade på henne. När detta framfördes rodnade darlingen djuuupt och erkände att han hade försökt låta som mig när han kallade på henne, dvs med en betydligt ljusare röst än vanligt. :shock: Va? Hur skulle hon kunna veta det?

Men hon var nöjd med darlingen i övrigt och tyckte att matte blivit mycket gladare av att vi blivit en familj, något darlingen alltid kallade oss tre i början. Jag kallade mig och Mumma för flocken. Djurprataren visste inget om att vi nyss blivit ihop eller att "familj" var ett använt begrepp.

Medan djurprataren "lyssnade" på Mumma fick hon gå omkring där inne på hennes kontor. Helt plötsligt hoppar hon upp i en fåtölj och bredvid stod ett litet bord med kakor på. Inget Mumma skulle göra i vanliga fall. Jag skulle just säga till henne när djurprataren sa att hon hade frågat om lov. Och att hon gärna fick smaka. Mumma åt upp alla drömmar och lämnade de finska pinnarna. Hon tyckte inte att de luktade gott tydligen.

Mumma creddade också sig själv och lyfte fram att hon hade VÄLDIGT snygga öron. Hade djurprataren träffat en dvärgspets förut? Om djur-prataren fick nöjet att träffa en dvärgspets igen kunde hon själv jämföra och se. 8) Till saken hör att jag ofta sa till Mumma när hon var valp att hennes öron var sååå fina och mjuka! Och sättet hon framhävde sig själv på kändes väldigt Mumma, haha!

Hon berättade också om en stor svart hund (djurprataren kunde inga raser, såg bara bilder) som vi ofta mötte på promenader och som Mumma beundrade för att han var så tapper och stod ut med sin husse. Han var sjuk. Det var en missbrukare som hängde i stadsskogen i Gävle med en svart schäfer som såg rätt sliten och ledsen ut. Mumma sa att han hade ett ansvarsfullt "jobb".

Alla djur anser tydligen att de har jobb. Mummas var att vara i centrum och sprida glädje. :heart: Och det gjorde hon verkligen, min lilla hund.

När vi gick därifrån var jag säker på att det var min hund som förmedlat sig. Darlingen var i chock, haha!

Men hjälp, vilken utläggning det här blev då...

Kram alla! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"