Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men åh, välkommen, Sussi! :D

Det är det som är så bra med den här tråden. Inte behöver man läsa ikapp och inte behöver man säga något genomtänkt.

Men jag är så nyfiken på dig och dina sju barn. DET kan du väl berätta om!(hur det liksom blir sju stycken :wink: :lol: )

Och Sussi är blond och lockig eller hur?
kiki

Inlägg av kiki »

kiki tror jag är brunhårig och har lååångt hår
:!: :lol: :lol: :lol:
och ändå har du ju fått en ledtråd :roll: att jag hänger på facebook
Men om saker blir som jag tänkt så ses vi ju snart, ute på kobben.

Och snippa är bra tycker jag, när jag växte upp sa mina föräldrar "kussimurra" men herre gud hur låter det :shock: Jag har faktiskt ingen aning om hur maken hanterar snopp frågan vid det gemensamma badandet, ska fråga när han kommer hem.

Jag var på en mini kurs häromdagen (som jag inte riktigt vet vad den handlade om, men kul var det :lol: ) och där kom vi överens om att vara personliga men inte privata :!: :idea: hm jag har aldrig tänkt på skillnaden :shock: men inser nu att jag ibland är lite för privat medan jag uppfattar många av er som personliga men inte privata. Kan vi kackla lite om det så jag reder ut virrvarret i min hjärna.

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
cissii

Inlägg av cissii »

hej

Det är ju här alla kursdeltagare hänger ser jag. Jag HOPPAS att jag ska få åka på kursen. Var ute lite sent med min anmälan. Hursomhelst så började jag känna mig lite nervös härromdagen. Tänk om jag inte alls är byggd för att kura ahah. Springer ut i skogen och gömmer mig?

Ps.På tal om kussimurror och snippor.... Min mamma sa FRAMSTJÄRT :shock: men jag får ju ångest av att bara bokstavera det....
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
kiki

Inlägg av kiki »

Det är ju här alla kursdeltagare hänger ser jag. Jag HOPPAS att jag ska få åka på kursen. Var ute lite sent med min anmälan. Hursomhelst så började jag känna mig lite nervös härromdagen. Tänk om jag inte alls är byggd för att kura ahah. Springer ut i skogen och gömmer mig?

cissii, jag var ännu senare än du :lol: Men jag låtsas som om att det är ok redan :oops: :? så får jag ta smällen ifall jag inte kommer med :lol: Men under tiden tänker jag vara nervös, glad, förväntansfull, rädd m.m.

Kram Kristina

Social delaktighet
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Då får jag väl kika på Facebook då!!!

Solen skiner helt underbart o just nu, när J sover och jag har egentid vet jag int eom jag ska lägga mig i sängen och filosofera, tvätta fönster eller ta en promenad ute. Vad hade ni gjort?

har inte tänkt på att man ska/kan vara nervös inför SHN-kursen...jag skulle nog bli mer nervös över att lämna mina barn...kan ju knappt vara borta från dem i några timmar... Tjejer - det reder sig! Det kommer bli kalas! Det är process, som allt annat ju!

Kram 8)
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Gotlandsmamman jag skulle kocka mig en kopp te och sätta mig och läsa eller hänga här på forumet :oops: Och din beskrivning av ig fick mig att småle för mig själv. Helt tvärt emot hur jag ser ut. Jag har rakt brunt hår, lugg och rätt kort (1,61). Men jag håller med dig om att man får bilder i huvudet om hur folk ser ut. Ska bli så roligt att träffa alla och att få lära sig så mycket som möjligt av alla kloka människor som finns här.

Här hemma är det snorklat i hust. Målarna håller på att måla fösterna på nedre botten och då går det inte riktigt att stänga dem. dessutom har det borrats upp hål i väggarna för ventilation men själva fläktarna och ventilerna var fel så de var tvugna attbeställa nya. det innebär att nordan blåser rätt in i huset, brrrrr. Men i mitten av nästa vecka ska allt vara klart och vi kan pusta ut. :wink:

Tack alla som bryr er om sjuklingen Tore. Idag verkar det ha vänt. Han är glad och inte så trött. han har inte kräkts och bajset är bra. Så nu hoppas jag att han kan börja äta normalt snart.

Vi hörs
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hoppas, jag skrev visst som en kratta :oops: Har nog för mycket kräk i huvudet. Hoppas ni ser vad jag skrivit ändå :wink:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

ilindstrom skrev: Här hemma är det snorklat i hust.
:lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Haha, vad roliga ni är allihopa! :D

Snorklat i huset.... ja du, ilindstrom!! :lol:

Jag är också nervös inför kursen, inte för att jag känner någon som helst prestige, men tänk om man är galet fel ute??? Men då skulle väl inte mina ungar sova som små klubbade sälar natt efter natt, antar jag.
Cissii skrev:Ps.På tal om kussimurror och snippor.... Min mamma sa FRAMSTJÄRT men jag får ju ångest av att bara bokstavera det....
:lol: Och hemma hos mig sa vi "Kissen" :shock: :shock: Mjau på dig själv, liksom :shock: :lol:
kiki skrev:Jag var på en mini kurs häromdagen (som jag inte riktigt vet vad den handlade om, men kul var det ) och där kom vi överens om att vara personliga men inte privata hm jag har aldrig tänkt på skillnaden men inser nu att jag ibland är lite för privat medan jag uppfattar många av er som personliga men inte privata. Kan vi kackla lite om det så jag reder ut virrvarret i min hjärna.
Vet du inte vad den handlade om??? :lol: :shock:
Men du, här har du tjejen vars man fick följande kommentar första gången han träffade en kollega till mig: "Jaha, det är du som är X? Jag tror aldrig jag har känt en person så väl utan att ha träffat honom förut!" :shock: 8)
Elle

Inlägg av Elle »

Tinis skrev: Jag är också nervös inför kursen, inte för att jag känner någon som helst prestige, men tänk om man är galet fel ute??? Men då skulle väl inte mina ungar sova som små klubbade sälar natt efter natt, antar jag.
Tinis, BORT med dessa tankar! Vad är syftet med att gå på kurs? Jo, att utvecklas och lära sig nya saker! Vi förväntar oss inte att ni är "experter" innan kursen, då försvinner ju liksom syftet :roll: Jag lär mig nya saker för varje SHN-kurs som jag har varit med på, det är så spännande!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Här kommer en efterrätt. Det går ju att ta vilka citrusfrukter man vill, i vilken blandning man känner för. Men citrussaften ska vara en viss mängd. Därför om man bara tar citroner så kan man spä ut citron med vatten till rätt vätskemängd. Ren citronsaft kan bli för starkt. till skillnad från apelsin.
Om man bara vill köra apelsin eller blodapelsin kan man också ta lite mer skal.
Det är bara att prov sig fram!
Imponerar gör den iallafall.
Inte så många ingredienser! (Men många bunkar å diska blir det.)
Och smääälter i munnen....

CITRON o APELSINFROMAGE
Gör en dag före!

5 st gelatinblad
3 st stora ägg (vitor+ gulor)
1 1/2 dl socker
rivet skal av en citron
saft av ca 3 apelsiner
3 dl grädde

Lägg gelatinbladen i rikligt med kallt vatten.
Vispa gulorna porösa med sockret.
Riv skalet av citronen. Pressa apelsinerna.
Det ska bli 2- 2,5 dl saft. Blanda saft med skal och gulor.
Vispa grädden hårt. (Inte smör men hårt :D)

Krama ur gelatinbladen och smält dem.
Häll lite smet (äggulor+socker+apelsinjuice) i gelatinet och sen gelatinblandningen i resten av smeten. Tillsätt gelatinet i en fin stråle under kraftig vispning!
Låt röran tjockna lite.

Tillsätt sist den hårt vispade grädden och allra sist dom hårt vispade äggvitorna.
Rör ner grädden och vitorna försiktigt.
Häll upp i förslagsvis sockerkakasform klädd med plastfolie. Ställ i kylskåp över natten.
Fromagen trillar ur om du vänder formen upp och ner över en tallrik och lägger varma handukar på formen alt varmt vatten.

Garnera till exempel med apelsinskivor eller hallon.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Personlig men inte priiiivat...
det där är ett j-a modeuttryck i dessa bloggtider som folk bara koketterar med utan att fatta vad dom själva säger. :lol:

Tror jag.

Och angående min signatur...alltså det står ju inte februari 2008, eller hur? 8)

Jag är dålig och lat så jag citerar sällan. Det blir ett himla lösaktigt kackleri från kattklo helt enkelt.
kiki

Inlägg av kiki »

Personlig men inte priiiivat...
det där är ett j-a modeuttryck i dessa bloggtider som folk bara koketterar med utan att fatta vad dom själva säger.

Tror jag.
kattklo,
Jaha :lol: då kan jag slappna av nu då då. va bra :lol: :lol: :lol: Modeuttryck vi jag inte slänga mig med.

Om du är dålig :shock: och lat som inte citerar då är jag urusel som envisas med att citera men inte riktigt vet hur man gör :? :? :?

Kramis

Social delaktighet
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och angående min signatur...alltså det står ju inte februari 2008, eller hur?
Hmmmm. Vad kan detta betyda, tros... :-k JAg fattar i alla fall ingenting.

Snart ska Tinis ha citat-skola här i kackeltråden. Men inte just nu för jag är busy busy :D

Tack för pepp, Elle! Du har så rätt så rätt. Men du vet.... :roll:
Gäst

Inlägg av Gäst »

kattklo skrev:Och angående min signatur...alltså det står ju inte februari 2008, eller hur?
Hmmmm. Vad kan detta betyda, tros... :-k JAg fattar i alla fall ingenting.

Snart ska Tinis ha citat-skola här i kackeltråden. Men inte just nu för jag är busy busy :D

Tack för pepp, Elle! Du har så rätt så rätt. Men du vet.... :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"