Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack, JennyH.
Jo maken är med, men jag tycker inte att jag kan begära att han ska ta initiativet och jag har inte gjort det på ett tag (ja, vi pratar andningsövning inför förlossningen... ;) ). Vi har övat en hel del, men det är ett par veckor sedan.
Det är tänkt att han ska vara hemma ca en månad. Men Vera är såpass stor, så hon kommer att vara hos dagmamma några timmar några dagar i veckan, så jag kommer att vara själv en del med ny bebis. Sedan brukar han inte jobba så långa dagar. I början kanske han kan sluta lite tidigare.

Och anna, ta det lugnt med hälsenan. Glömde att skriva det igår - jag är aningen självupptagen :oops: :roll:

ÅsaB: Känn efter vad kroppen vill och behöver. Forcera inte och träna inte för att hjärnan säger det. Klart att det är bra och nyttigt att röra sig, jag menar inget annat. Men lyssna! :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heeej :D

I´m back :D

Har ju varit på "träningsläger" i fem veckor på ryggis nu, så nu gäller det att hålla i träningen!

Min ordination:

Stavgång VARJE dagx30 minuter
Styrketräning hemma 2 ggr/vecka
Träningspass (afrodans, pilates, step up...) MAX 2ggr/vecka

Så nu jäklar :D :!:

Känner mig superpeppad och det är så himla skönt att vara på G!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Välkomen ÅsaB, :D
:D Välkommen tillbaka miar70

Ja... :? jag har inget att rapportera i veckan. Ingenting :cry:
Hälsenan har varit bedrövlig, och det har strålat upp i vaden också.
Och så stod jag upp på mässa 3 hela långa dagar fre-sön i Backamo, samt upp och nerpackning :roll: Inte så bra, men jag var ju tvungen.
Upp och nerpackningen på mässan är ett fasa spring och bärande, det är väl det enda jag kan räkna LITE.

Men efter flera dagars behandling med muskelliniment och bandage känns det faktiskt mycket bättre nu! :D
Jag kommer köra på i veckan som kommer som vanligt hoppas jag, eller något lugnare. kanske inte just joggingpass.

Ni andra då?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:oops:
Inget spring, bara promenader.

Anna - hoppas hälsenan blir bättre!!

Miar70 - du är ju hur grymt bra som helst!!

ÅsaB - ska vi ta en dejt i Delsjön och promenera där en dag?

/J
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej JennyH!

Visst skall vi ta en Delsjö-promenad! Det låter jättetrevligt! Dag- eller kvällstid? Med eller utan barn? Mitt gullefjun dör av tristess i vagnen om man går i skogsområden, då vill han absolut gå själv, annars är det inte lönt. Å andra sidan kan faktiskt hans pappa säkert unna mig en liten prommis utan att jaga barn...

Mina träningsplaner har gått sådär. Men efter lördagens äventyg tror jag ändå att kroppen har fått vad den vill ha:
Promenad in till stan (2-3 km?)
Jaga ointresserat barn kring Bältespännarparken
Promenad tillbaka (2-3 nya km)
Halvvägs inser jag att mannen har nyckeln hem - och mobiltelefonen.
Så det blir lite jagande av barn på kyrkogården hemma. Sonen är inte på bästa möjliga humör... :?
Snabbt hem. Lämna över till barnvakt och så ner på stan igen (via pizzerian) - vidare till Ullevi (2 km?)
TRE TIMMARS DANS TILL BRUCE SPRINGSTEEN!!!
Promenad (inte så rask) hem igen (ca 2 km)

Ändå kunde jag gå igår! Trodde att jag skulle vara sängliggande... :wink:

Lite småmör i höfterna idag, men annars är det mest armarna och axlarna som känns - efter att ha stuckit armarna rätt upp i luften och klappat händer i tre timmar...

Jag tar det fortsatt lite lugnt idag!
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jaha tjejer :?: I semestertider och allt! Hur går det? Nu har man ju TID att träna, men TAR man sig den? Hur gör ni?

Ja, här är hälsenan betydligt bättre :!: :D
3 pass har jag fått till i veckan, och jag anser mig nöjd med i och med att läget varit som det varit :D

I början av veckan var vi på Astrid Lindgrens värld i 2 dagar. Jag tog mig en liten stilla joggingtur på 30 min på Vimmerbys gator.

I fredags landade vi i Helsingborg, och där gick jag en timmes rask promenad (på jakt efter systembolaget 8-[ :wink:)

Och igår blev det 45 min joggingtur utmed havet i Helsingborg.

kram anna
Gäst

Inlägg av Gäst »

Äntligen! 7 km löpning idag. Jag har inte fått till det sen vi kom hem till huset (2,5 vecka) men liiiite ursäktad är man väl när man ska skapa ordning i totalkaoset. Man sitter inte still om man säger så! :roll: :D

Mitt mål är att ta en mil innan sommaren är slut. Lätt som en plätt! :D

Heja på allihop!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag går varje dag, med stavar nästan alla dagar!
Nästa vecka blir det ett spinningpass och ett styrketräningspass på gymet förutom min stavgång :D

anna och Tinis, låter så himla skönt att jogga! Kanske blir det så att jag fixar det också en vacker dag :D :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej alla hurtisar!
Vill bara hoppa in och hälsa att jag har gått ned mig i Pollyträsket igen. Ordentligt. Trivs rätt fint, dessutom ger det bra energi till mina ganska många löprundor och kajakturer.
Men ohållbart är det, helt klart. Magen bubblar och lever rövare och undrar vad i fridens namn jag håller på med. Men semester är semester, tänker jag och drar vidare till Roslagen efter två veckor i Bohuslän.
I höst är det allvar igen, tänker jag tills vidare.

Kram!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Jag går hetsigt så fort jag hinner. Men just nu är det mkt gång i en 2-årings takt och det gör ju inte mycket för valkarna. Om man säger så.

Kosten har blivit asdålig igen. Och vad ska jag skylla på.. för inte är det semester i vårt liv just nu... dålig ekonomi är ett. Pasta med olivolja är billigast.
Köpte råris igår, så okej luncherna kan ju bli lite nyttigare nu. Råris med olivolja... :roll:
Allan är ordentligt överkänslig mot ägg och eftersom jag ammar så gäller det mig oxå. Ingen omelett alltså.
Och i förrgår fick jag en allvarlig reaktion mot hasselnötter!
Hupp!
28 år gammal, akuten, spruta i magen..alles!
Så nu försvinner nötterur min kost oxå.
Buhu buhu. Tyck synd om mig och min feta kropp. :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och bara för att strö salt i såren ska jag berätta att jag har cyklat 1,5 mil idag. Och hem var det uppför och motvind. Och låren var ordentligt ömma efter löprundan igår...håhåjaja, stackars duktiga mig :lol:

Men kosten, kosten... chokladbiskvier, ett antal igår. Idag en halvliter Sia citron-lakritsglass (har ni smakat den? Såååå god!)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:?
Jag har lite svårt med motivationen känner jag... :?
Kolhydraterna och rödvinet haglar... :oops:
SPARKA IGÅNG MIG :!:
SKÄLL PÅ MIG :!: :twisted:

1 pass hittills bara, men det är 3 dagar kvar i veckan.
Snälla någon, SKÄLL på mig :!: :twisted:
Tinis...nu har du chans till hämnd 8)

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej anna.
Vinet är ok, men hoppa de övriga kolisarna. De gör ingen nytta och gör bara att man blir trött och seg.
Sedan tror jag att du kommer igång igen!

Jag ska börja träna snart! Knip-träna. ;) Och sedan lite försiktigt magövning. Promenader och sånt lär det bli en del av framöver, men än så länge tar jag det lugnt!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

/LO skrev: Vinet är ok, men hoppa de övriga kolisarna. De gör ingen nytta och gör bara att man blir trött och seg.
Haha, sitter också och käkar Polly :roll: och skrattar åt ovanstående :lol: :heart:. Vad blir man av vin, om inte trött och seg?? :lol:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Greetings from Pollywood!

Men vad är det som händer med er, friska, sunda mammor??! Hälsenor, nötreaktioner, stela gravida...?

Anna, här för du mitt recept på hur man fixar hälsenor (om du vill ha och behöver, jag har haft ett par bataljer med de små rackarna och känner mig expertmässig på området):
Is på vid akut ont (om inflammerat, alltså), samt antiinflammatoriska piller, typ Ipren (om man inte är renlevnadsmänniska då...).

Vila (själfallet)

När smärtan börjar avta gäller det att träna tåhävningar. Stå på en liten höjd, typ ett trappsteg, och gå upp på tå och sänk sedan LÅNGSAMT ned till sträckt läge. En fot i taget. Ca 2x10 på varje fot. Varje dag. VARJE! Öka successivt. HEJAHEJA!

Kattklo, varför nötallergi helt plötsligt???! Hur fasen går det till? Bara sådär? Och sen alltså: Husmålning, trädgårdsröjning, möbelflyttning, köksrivning och allt annat du pysslar med... RÄKNAS INTE DET SOM TRÄNING???! För du sitter väl inte med en bestseller i hammocken hela dagarna om jag har fattat det rätt?? Kram på dig!

ÅsaB - helrätt med träningsambitioner under graviditet! Glöm bara inte att vila massor och ligga och trumma på magen också! Vips så är den borta (eller något åt det håller i alla fall....)!

Själv lubbar jag på lite förnöjt i skog och mark och njuter av folköl och färskpotatis med smör mellan varven!

Kramar till er alla!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"