Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tack Linda! :D
Problemet när han lagar mat är att det kan bli t. ex potatisgratäng med bacon. Inte så lätt att peta undan saker och ting...
Eller Potatismos och köttbullar (då tar jag ju sallad till, så det är lättare, eller lasagne...inte så lätt där heller (när jag gör lasagne, lägger jag det som moussaka på min kant :wink:) Jag har vädjat och bett, och förklarat läget i alla fall denna gång!! När jag lagar mat lagar jag ju så som du beskriver, det gäller för honom att få in det tänket också bara :roll:

JÖSSES vilken bra träningsvecka du haft!! :shock: =D> Ha inte dåligt samvete för pizzan, sånt händer, och med den träningsveckan är det ju lugnt!!
Tro inte att jag är helt fast och fin jag heller :roll: men det jag ser i spegeln nu är helt o.k :wink: Sedan har man ju alltid sina "problemområden", men de syns inte med kläder på :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Ikväll 20.15 har jag löpdate :cool:. Fast solglasögon verkar inte direkt behövas...:? :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej säger den förlupna! :D

Förlupen var ordet, för här har ni en som har börjat SPRINGA regelbundet. Jag knäcker nu 7 km på ca 40 min! Det ni!

Jag har inte följt er och hinner inte läsa ikapp. Men jag säger pepp och heja till er alla. Saknar er!

Kram från Tinis
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nu har jag sprungit! Jag är stolt som en tupp och det gick riktigt bra. Var ute sammanlagt 1,5 timme, men då cyklade jag till löpspåret vilket tog 25 minuter totalt. Och så gick jag ganska mycket, kanske halva passet. Så säg att jag sprang en halvtimme!
Inget läckage! Flåset helt ok! Benen är lite möra... Men vilket håll jag fick :shock:!

Visst är jag bra :cool:! Och inget kvällstrassel på Abbe. Löpning är vår grej helt enkelt, haha!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: ja det är inte lätt när inte hela familjen äter på samma sätt. Vi försöker faktiskt undvika hela rätter på det sätter du beskriver. Potaissgratäng a la naturelle och sedan kött och annat för sig. Fast lasange är ju en favvis här hemma. Jag gör en egen vid sidan om med zucchiniplattor när Jens vill ha. Barnen gillar även pastagratäng. Jag gör likadan fast ersätter pasta med bönor (fortfarande kh, men lite bättre)

Tinis: välkommen tillbaka och bra jobbat. Nu är du fast, eller hur \:D/ Jag brukar också snitta drygt 5 min/km. Har du någon plan för träningen?

JennyH: wow :shock: :D hur gammal är abbe :?: (ser inte profilen längst ned) Jag började också tidigt att springa, men inte såå. Fick lite ont i knäna i början när jag sprang... men sedan. Blir som en drog. Jag gick annars varje dag i början, när Jens kom hem från jobbet och Malte skulle sova, så drog jag. Det blev min räddning. Huvudet klart och rent efter en 45 min promenad, kroppen också. Redo för kvällstrassel och annat skoj som kan hända på kvällarna. Vi hade mattrassel ( med amningen) till och från och man behöver en PAUS. Superbra jobbat alltså, plan?

Kram alla tränisar
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gäst

Inlägg av Gäst »

Linda: Abbe är sju veckor (i söndags), men jag kände mig fysiskt återställd redan efter en vecka. Tror jag hade universums lättaste graviditet och en hyfsat lätt förlossning också.

Skulle gärna ge mig ut direkt sambon kommer hem, jag också. Hade varit guld värt. Men han kommer oftast hem precis i middagslagningen, typ när vi ska sätta oss och äta. Och sen är det full rulle tills ungarna ligger i sina sängar. Fattar inte hur det skulle gå att komma ifrån just där. Lösningen skulle vara att sambon kan sluta 45 minuter tidigare, men... ja... det går inte. :evil: Eller han säger att det inte går. Vad vet jag?

PLANEN är:
Måndagar och torsdagar, 20.00. Löpning. Då har jag date med syrran som också gillar att springa!

Ni är så duktiga allihopa!! Och vad snabbt ni springer. Innan alla bebbar kom och ställde till löpningen :wink:, så låg min "komfort"-hastighet på 6 min/km, drygt.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

JennyH: Kan inte familjen äta utan dig 1-2 dagar i veckan. Du kan väl värma mat när du kommer hem istället. Måste ni LAGA mat varje dag? Storkok 1-2ggr/veckan räddade oss. Bara att duka fram och värma. Plättlätt. Abbe måste väl sova någon gång på em/kvällen innan Anton ska i säng. Då kan du väl ge dig ut när det är sovdags. DU har ju fixat hela dagen ensam, då kan väl din sambo klara sig utan dig en timme efter jobbet (tänker jag och tänkte jag också när Malte var bebbe) Bara Anton får mat i rätt tid kan ni väl vara lite flexibla?

Vi hade då inga harmoniska -äta hela familjen-middagar i början. Det blev nog lite hipp som happ, som det passade (fast Vega åt runt 17.30 varje dag) Tiden fram till schema är så kort att ni snart kommer dit. Å andra sidan kanske det är ok att ge sig ut efter 20.00 i några veckor till.

Svammel, svammel, men min poäng är att din sambo klarar nog en timme på kvällen om han är tvungen. Måste man så går det och det är SÅ mycket värt att få lite egentid på eftermiddagen FÖRE det stora kvällsprojektet börjar.

Din plan låter bra i övrigt. Två gånger i veckan låter lagom för en nyförköst mamma :shock: Rapportera :!:

Kram :heart: Linda
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

8) nyförlöst skulle det ju står förstås :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tinis :!: :o :o BRA :!: Jag trodde du lagt av träningen, och så kommer en sån rapport!! =D>

JennyH: HÄRLIGT jobbatt!!! :D :D :D

LindaVega: Per har varit på företagshälsovård och fått domen att gå ner 13 kilo 8) :o
Så nu kanske han är redo att lägga om kosten 8) Han har i alla fall börjat träna varannan dag :D Men så hade han även lite högt kolesterol, och då säger dom ju att man ska dra ner på fett :roll: Svår balans det där.
Igår var vi på Liseberg, och då ställer sig eländet (Per :wink: ) framför ett chokladhjul och vinner stjärnvinsten 2 kilo kexchoklad :roll: Vad hade han tänkt ha den till då :x :twisted: :roll: :twisted: Fresta mig med, eller äta själv :?:

Jag är SKADAD :!: :twisted:
Levererar 3 pass denna veckan, det 4:e skulle varit idag, men jag skadade mig i skogen veckans 3:e pass :evil: , så jag vilar ett par dagar. Något har hänt med hälsenan, och det gör ONT. Slant till på en hal rot.
:cry:
Tis: joggingtur
tors: aerolates
lör: Stavgång/jogging

kram anna
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej alla tappra!
Både igår och idag har jag promenerat längre än på flera månader känns det. Jag får ordentliga sammandragningar, så jag tar det lugnt, men det känns ändå bra att faktiskt inte sitta still hela tiden :D

Fyra veckor kvar. Semester nu, familjen tillsammans med en till i en stuga på Öland. Resten hemma med Vera. Maken ska jobba, så att han kan vara hemma när vi blir fler :)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

4 veckor :o :o :o
Jösses vad tiden springer iväg! :o
Du är en tuffing som ger dig på träning i det läget :thumbsup:
Hur går det med den andra träningen? Profylaxen? :wink:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nja, inte träning. Snarare promenader man gör när man är på semester. Parkerar bilen och går en sväng. Går från stugan för att titta runt lite. Men nyttigt.

Tyvärr är vi lite dåliga. Vi skulle behöva mer, men avslappning kör jag. Andning för mig själv ibland, men vill/behöver hjälpo av maken... Vi SKA bli bättre!!!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: usch då hoppas det inte blir långvarigt med hälsenan. Du håller hög klass som vanligt ändå. Tre pass är ju jättebra, särskilt då det är två joggingturer. Per har ju sett ditt resultat med kostomläggningen, kanske kan du utmana honom på något sätt, och få honom att ge det ett försök.

LO/ Nu börjar det närma sig :D Skönt att du kan röra på dig lite. När jag väntade Malte var ju Vega drygt 1.5 år, så jag fick ju snällt gå ut med henne varje dag, det var inte så lätt alla gånger. Pust vad svettigt att dra vagnen till affären eller lekparken t ex, men jag kom snabbt i form efter grav, och det tror jag till stor del berodde på att jag höll igång på ett eller annat sätt under hela grav ( även jag helst bara hade suttit still i soffan om jag hade fått välja själv på slutet)

min träning:
cykla varje dag t/r jobbet
Springa tisdag och söndag
Cykla med båda barnen i cykelvagn t/r stan (12 km totalt) SHIT vad jobbigt i uppförsbackarna, och då har jag ände en BRA cykel, men många växlar.

Nu har jag semester och åker till Skåne på onsdag. Är borta i tre veckor. Får se om jag kan rapportera nästa helg. Planen är att ge mig ut och springa 2 ggr/veckan + promenera.

Kram :heart: Linda
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hejhej!

Tack Linda för att du berättade hur du tänkte/gjorde. Har funderat, och kom fram till att det faktiskt är lättast att dra iväg kl 20 när Anton ligger. Bra att få höra någon annans lösning, dock!

Torsdagens springtur blev en hurtig promenad. Mitt springsällskap blev sjuk :?, och då blev jag för lat för att springa. Men jag uppfyllde kriteriet egentid iaf! Systern/springsällskapet är bortrest idag, men jag satsar på att springa ändå!

/LO: Klart du måste få med maken på andningen!! Ni behöver inte öva ihop många gånger, men ett par. Han kan ju, och du kan ju. Men det är en trygghet att veta att den andre har koll! 4 veckor!! Det var ungefär då jag började fatta, och känslan av att det var lååååååång tid kvar började försvinna. Spännande :D :!: Hur gör ni första tiden? Ska Björn vara hemma ett tag, eller bara de 10 dagarna? Jag försöker numera propsa på att ALLA som får barn nr två behöver stöd i minst två månader. Önskar ingen att få den tid jag haft nu :cry:. Så jag hoppas att Björn är hemma längre än två veckor [-o< .

Anna :heart:: Ta det lugnt med hälen, så är du snart igång igen!

Och så vill jag påminna alla om KNIPträningen!! :wink:

/Jenny

PS: Nu berättar Anton för alla sina gosedjur att Abbe sover och att dom måste vara tysta :lol:. Var kan han ha hört det förut :oops:?
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Hej alla!

Tänkte hänga här lite, för jag behöver det. Startade en Träning för gravida-tråd på Barnaväntan, men den lär självdö. Fanns nog inte så stort intresse för träning där... :?

Själv känner jag definitivt att jag behöver träna, om än aldrig så lite. Har inte hunnit bygga upp grunden på samma sätt som jag lyckades med före Walle, så delar av kroppen (mest ryggen) säger definitivt till redan nu. Så min plan, för att bli starkare och få en smidigare graviditet och förlossning ser ut så här:

:arrow: Två-tre gånger i veckan - hyfsat lång promenad (ex gå från stan istället för att ta spårvagnen de sista hållplatserna)
:arrow: Två gånger i veckan (minst) - yoga
:arrow: Till hösten, från den 27 aug och åtta veckor framöver - Magplasket!

Började i fredags med att gå från centrala Göteborg och hem, ett par tre kilometer kanske.
Sedan körde jag lite solhälsningar igår - orkade bara fem (!) och var så stel att jag blev mörkrädd! Men jag känner av det i kroppen! Så nästa gång blir det sex gånger osv.

Mitt största problem är att mitt "allra heligaste" ställer till det, när jag går, står och jobbar för mycket. Svullnar, ömmar och pulserar. Inte mysigt...

Men det känns bra ändå! :D
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"