Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

go father A!

:-({|= =D>

rapport härifrån:

Ränna efter ettåring som lärt sig rymma :shock: :lol: så ofta att mamma får träningsvärk...

Skotta ut smältande snö

he får duga

:mrgreen:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag har ju börjat jobba :? Det blir betydligt mindre vagnskjuvande i backarna.
Men jag och min granne, som tränat NIA ihop på tisdagar har bestämt oss för att gå en ordentlig promenad på vår träningstid. Så i tisdags gick jag.
Idag, söndag, har jag börjat lägga kullersten. Det är ju rätt tungt, men gud vad kul :D I veckan ska jag försöka lägga resten. Måste bara köpa mer markduk.
http://se.fotoalbum.eu/hjortstigen/a274621

Jag har varit hos homeopaten. Det var otroligt intressant. Ska se om det händer något så småningom.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Ja nu är det bara att sätta upp nya mål :!:

Jag har inte haft några problem med träningsvärk Det blir återhämtning några dagar nu och sen har vi ett lopp på 10 km här i Ängelholm den 31/5. Då finns det även ett miniknat som smågrabbarna kan ställa upp i, 600 meter.
Det kan ju passa bra som första steg inför nästa års halvmara i göteborg.

Träningen förra veckan blev som tänkt,

Måndag - Spinning
Tisdag - Löpning tempo 45 minuter
Onsdag - Lugn löppning 12 km
Och så lördag då.

kram
Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Father A: WOW! Härlig bragd. Förlåt förvirring, men hade du sprungit halvmaror tidigare? I så fall, hur vad dena tid jämfört med tidigare? (Frågar prestationsfreaket... :roll:)
anna: Respekt! Envis är du!
Själv har jag också njutit av barn som p.t. Kan man säga. Ett styrkepass på vardagsrumsgolvet med Herman på ryggen. Till exempel 2x15 RIKTIGA armhävningar med klumpen, 11 kilo-nånting, gränsle över ryggen alltså. Och en annan - inbyggd - klump på framsidan, förstås... Känns rätt okej.

Måndag: promenad 30 min
Onsdag: promenad 1 tim + styrka (rejält, fick svår träningsvärk - och mersmak...)
Torsdag: promenad 45 min
Söndag: promenad 1 tim + styrka

Jag ska dock börja ägna träningsstunderna åt lite mer bäckenstabilitet nu, så här i v 28. Vill inte få ont någonstans. Mår toppen, har inte ont någonstans, orkar röra mig precis som vanligt - inklusive jaga två konstant rymmande, klättrande ungar!, men jag är 8 kilo tyngre nu och det känns om inte annat i fötterna!!

Kramar
Ulrika
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Nya mamman skrev:Father A: WOW! Härlig bragd. Förlåt förvirring, men hade du sprungit halvmaror tidigare? I så fall, hur vad dena tid jämfört med tidigare? (Frågar prestationsfreaket... :roll:)
Tack Ulrika!

Jag har inte sprungit någon halvmara tidigare, har bara sprungit något enstaka lopp på asfalt som då varit 10 km. Har tidigare mest sprungit på mjukare underlag, typ terräng och orientering.

Men det här var riktigt kul och måste ju följas upp nästa år, bör kunna gå ännu bättre nu när jag vet hur banan ser ut.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
miniz

Inlägg av miniz »

Härligt Father A! :thumbsup:

En sen rapport fràn mig.

Förra veckan blev det bara en sväng...
(Ursäktar mig med besök fràn norr :roll: )

Kör hàrt flickor och pappsen!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Tis: aerolates
Tors: Jogging 5 km + styrka
Sön: Jogging 5 km + styrka

Bonuspass: MÅNGA, många timmar (20 kanske?) skrapning av fönster, det borde ta något på armarna tycker jag:wink:

LO/spännande med homeopaten, berätta gärna vidare om det!
Det ser fint ut med kullerstenen! :D
Ida hade kalas häromveckan, och jag grävde i den vevan upp kullersten hemma för att lägga om den. Jag hade de 10 barnen till att gräva upp flest möjliga stenar på 1 minut per person i 2 lag :wink: Jösses vad de slet och vad roligt de hade! :lol:

Nya mamman: oj, vad du kommit igång nu! Härligt! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

anna, din slitvarg! Du är nog den mest regelbundna träningsmänniska jag vet! Du bara kör på, kör på, kör på! Tycker alla andra (inräknat mig själv) är mer ryckiga periodare.
Bra jobbat!
Även jag har jobbat bra!

Må: promenad 60 min + styrka
On: gravidyoga (DVD, gav träningsvärk!!!)
To: gravidyoga
Fre: Fit mama (DVD som fjällmor tipsat om tidigare, bra stabilititesträning)
Sö: gravidyoga

Trevligt vecka!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

anna, din slitvarg! Du är nog den mest regelbundna träningsmänniska jag vet! Du bara kör på, kör på, kör på! Tycker alla andra (inräknat mig själv) är mer ryckiga periodare.
Bra jobbat!
Även jag har jobbat bra!

Må: promenad 60 min + styrka
On: gravidyoga (DVD, gav träningsvärk!!!)
To: gravidyoga
Fre: Fit mama (DVD som fjällmor tipsat om tidigare, bra stabilititesträning)
Sö: gravidyoga

Trevligt vecka!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Tack, Nya mamman :wink: , men så upplever jag det inte riktigt själv, vi är många flitiga här! :D
Och du själv är ju i världens skov nu!! Tänk när du var så fullständigt nergången, förkyld, och totalt ointresserad av motion och omotiverad - kolla NU, du briljerar ju med gravidmage och allt - go girl!! :D :D :D

Fast jag undrar över några nu:
LindaVega?? Var är du :?:
Gotlandsmamma: Ingen rapport förra veckan, eller denna? Som kört så hårt?
Kvacke: Hur mår armen?

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Ons: uppvärmningen av aerolates, förjt av 30 min motionscykel & lite styrka.
Lör: Joggade 6 km och nu är jag SKADAD! :shock: Vet icke vad som hände, men plötsligt gjorde det ont som attan på baksidan av knäet. Stannade till och försökte stretcha ut det, men lyckades inte. Fortsatte ändå, men det gick inte bra sista biten. :cry: Därför blev det inget 3:e träningspass idag, som det var tänkt. :twisted:

Bonuspass:
I tisdags var jag med Ida och hennes Ur och skurdagisgrupp och vandrade på komosse. Nej, ingen träning i sig, (för dåligt tempo :wink: ) men jag bar på 3 stora papperspåsar med ved, och DET blev ju lite armträning :wink:
Igår grävde jag vidare på gången jag jobbar på i trädgården, tungt och VARMT var det!

FatherA: GRATTIS än en gång, du är ursäktad om du inte tränar på ett tag! :wink:

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna, vilken skit! Skadad! Hur är det, släpper det? Kan du gå till någon sjukgymnast eller fysioterapeut och få hjälp? Knän är känsliga saker...
Vedbärning också låter.. trevligt :D

Själv har jag haft en mindre bra vecka. Fit mama-dvd:n funkar inte får mig. Det är för många bredbenta ytterlägen och efter att jag kört den ett par gånger har jag börjat känna av fogarna. Så pytt med den! Fick alltså inleda veckan med att vila.
I onsdags körde jag ett yogapass och i fredags kände jag mig redo för en promenad. Men då började det minsann klia i halsen! Och ja, i lördags hade jag mycket riktigt något skit i halsen. Har fortfarande.
Tror att det är något med mig och marathon (som jag aldrig sprungit), för förra året blev jag också förkyld samma dag som det var marathon!

Så nu väntar vi ut den här snuvan, som förhoppningsvis blir kortvarig!

Kram
ulrika
miniz

Inlägg av miniz »

Det var illa. Hur gàr det med knät? och halsen?

Här ligger jag làgt (pà stranden...8) ) màste komma igàng med träningen.
Förra veckan blev det ingenting. Som tur är har jag hela veckan kvar för en bättre rapport pà söndag!

Hoppas ni blir friska och pigga fort!
fem älsklingar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

sjuk..

återkommer i träning så fort kroppen går med på det

:)
miniz

Inlägg av miniz »

Men. Vad händer med träningsfolket?
Krya pà dig fjällmor.
:heart:
fem älsklingar
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"