Träning 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2010

Inlägg av anna »

Jaha mina flitiga träningsvänner! :D :?:
Hur har ni klarat era mål för 2010?

Jag börjar med att redovisa veckans 4 pass:
Tis: Motionscykel, rodd, mage 1 tim
Tors: Core express, aerobics express 1 tim
Fre: Joggade 5 km
Sön: Body express + stretch express 50 min

Jag hade som mål 2010 att träna 3 pass/vecka.
Ett långt tag körde jag 5 pass, några veckor blev det inget pga konstiga knän om ni minns i höstas.
Jag har summerat årets pass till 198 st, vilket ger 3,73 pass/vecka och det är jag STOLT över! Jätteglad! :D
Jag har dock inte lyckats få snygga armar som var ett annat mål :? Men de är absolut fastare! Ja, hela kroppen är fastare, främst rumpan - förmodligen av jogging i kombination med poweryogan!

Så det är väl bara att köra igång Träning 2011 och köra vidare! Hoppas på många deltagare som håller ut hela vägen!

En STOR applåd för oss alla som kämpat på i tråden 2010, tack för att ni gjorde mig sällskap! :D =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

(gladamamman, bara att haka på 2011-tråden :wink: )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sofiapia

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
tis: ben & mage
ons: rygg & triceps
tors: all-round styrketräning
sön: kondition (cykel & rodd), axlar & mage

Jag har kört 142 pass detta året, alltså 2,7 pass per vecka. Jag hade minst 2 pass/vecka som målsättning, så det har jag klarat. Min styrka har i början av året kommit tillbaka till nivån innan graviditeten, magen är borta och jag känner mig i helt ok form. Jag hade gärna konditionstränat lite mer, så det får bli målsättningen för 2011. Minst 2 pass, gärna 3 per vecka, kryddat med lite konditionspass.

Mycket bra jobbat anna! =D> =D> =D>
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Ingen träning denna vecka. Förkyld och hosta + ledighet och allmänt slappande. Laddar inför nästa vecka...

Mitt mål för 2010 var att variera träningen. För min del utöka konditionspassen med styrka. Sedan blev jag gravid, och kom av mig helt. Fick barn i september och kom så smått igång med träning i november. Hittade Olga Rönnbergs sida (tack igen Tilda för tipset) och har fått kanonbra hjälp med upplägg för min träning framöver (men det tar jag i 2011 års tråd)

Kanonbra jobbat anna och Sofiapia. Nu siktar vi mot nästa år

Kram
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Gott nytt år :D

Först veckans träning:

må: mammaexpress nr 2 + några plankor
ons: jogging 10km + plankor
to: jogging 5,5km+armhäv, dips, plankor
sö: jogging 8,5km

Mina mål för 2101 var: minst 3 pass/vecka, löpning+styrka, gympa, springa en halvmaraton. Jag har gjort 254 pass alltså 4,88 pass/vecka. Så jag är verkligen nöjd med detta :) . Här är räknat med alla pass, också endel "slöpass" som vissa promenader och cykling. Jag har joggat 127 gånger och 1030 km :D
Hade också som mål att få magen plattare och snyggare armar, mera muskler i hela kroppen. Är inte helt nöjd ännu, fastän kroppen är tightare nu och på armarna kan man se lite muskler. Mera mål för nästa år, men det tar jag upp i 2011 tråden också.

Vad duktiga vi har varit =D> =D> =D>
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Verkligen helt UNDERBAR läsning!!
Vad GLAD jag är att ha er kämpar med ända in i slutet!

Sofiapia: Mål 2 pass veckan och så kör du 2,7 :!: HÄRLIGT :!: Och platt mage!
=D> =D> =D> :thumbsup:

LindaVega, att komma tillbaka så STARKT så FORT efter förlossning, och vara med långt in i graviditeten dessutom, jag är IMPONERAD! Tycker det är fantastiskt!! =D> =D> =D> :thumbsup:

Och Tilda...Vad ska man säga... Helt enkelt MAKALÖSA rapporter från dig, vecka efter vecka :!: Kommer ihåg när du kom som en frisk fläkt i tråden i slutet av 2009, och du har banne mig hängt i mer än någon annan! Försökte ju under feb-början juli "ta rygg" på dig och körde 5 pass/vecka, men nä...det var liksom ingen idé :wink:
=D> =D> =D> :thumbsup:

Tack alla!!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"