Träning 2009!
-
Fd Medlem
Anna, jo - lite mage är ju en överdrift.... Jag ser ut som om jag ska föda vilken dag som helst. Plus 8 kilo så här i v 27! Magen är imponerande, men den sitter högt, så jag känner den inte så mycket. Klara kortare språngmarscher utan problemos. Fogarna har inte heller hört av sig ännu, det är jag tacksam för!
/LO, pm:a mig om du vill ha tips på vad man kan göra mot inflammationer i kroppen med hjälp av kosten!
Ulrika
/LO, pm:a mig om du vill ha tips på vad man kan göra mot inflammationer i kroppen med hjälp av kosten!
Ulrika
Bra miniz!
Själv är jag missnöjd
Det blev 2 pass:
tis: jogging 5 km
ons: simmade 800 m + efter det vattenträning av armar & ben i 45 min
Det tredje passet skulle blivit idag, men vi var på fest med 600 personer igår och jag har tillbringat dagen ytterst bakfull i fasansfullt dåligt skick
Usch
Bonuspass: fixardag på dagis igår 9-14 med gräva, bära och rensa.
kram anna
Själv är jag missnöjd
Det blev 2 pass:
tis: jogging 5 km
ons: simmade 800 m + efter det vattenträning av armar & ben i 45 min
Det tredje passet skulle blivit idag, men vi var på fest med 600 personer igår och jag har tillbringat dagen ytterst bakfull i fasansfullt dåligt skick
Usch
Bonuspass: fixardag på dagis igår 9-14 med gräva, bära och rensa.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hej.
Jag kan röra mig
I onsdags stapplade jag runt golfbanan 18 hål. Det gick, men det var inte skönt.
I fredags var jag hos en doktor på VC och på kvällen körde jag ett NIA-pass som hette duga. Fast jag tog det så lugnt jag kunde.
IDag har jag grävt i trädgården och mått gott!
Jag är så nöjd. Den som vill veta mer detaljer får kolla min tråd på klagomuren
Natti!
/LO
Jag kan röra mig
I onsdags stapplade jag runt golfbanan 18 hål. Det gick, men det var inte skönt.
I fredags var jag hos en doktor på VC och på kvällen körde jag ett NIA-pass som hette duga. Fast jag tog det så lugnt jag kunde.
IDag har jag grävt i trädgården och mått gott!
Jag är så nöjd. Den som vill veta mer detaljer får kolla min tråd på klagomuren
Natti!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Fjällfolket
sen rapport med bara tråkigt bacillinnehåll
Hosta och sänläge hela veckan. Det var först igår som jag vaknade med lite energi i kroppen. Drog igång att städa ut bacillerna..och rammlade ihop i en kallsvettande hög efter att ha gjort klart sovrummet.
jag vill träna!
NU
hur snabbt kan man börja liiite...?
/Fjällmor
Hosta och sänläge hela veckan. Det var först igår som jag vaknade med lite energi i kroppen. Drog igång att städa ut bacillerna..och rammlade ihop i en kallsvettande hög efter att ha gjort klart sovrummet.
jag vill träna!
NU
hur snabbt kan man börja liiite...?
/Fjällmor
-
Fd Medlem
Här är en lycklig människa!
Veckan har varit rörig med resor, jobb, operation av Herman och balkongbygge.
Mina förhoppningar om motion var inte stora!
Men det har ändå blivit en massa promenixande!
I söndags gick jag faktiskt en hel mil!!! Men min stora mage! Lite trött i fötterna blev jag, annars inga krämpor alls!
Järnvärdet stiger (och blutsaften flödar!), solen skiner och mina armar ser faktiskt inte alls ut som mormors!
Nu ska jag ringa och boka en massagetid - belöning är viktigt!!! Axelsons spa har specialbänkar för oss med stora magar, det är jätteroliga med ett stort och två små hål!!
Måndag: 1 promenad + lite styrka
Torsdag: 1 tim promenad. Lite armhävningar
Fredag: 1 tim promenad
Lördag: 1 tim promenad
Söndag: Promenad 2x 1 tim (En hel jäkla mil!)
Fjällmor: Du kan träna så fort du är fri från hosta, halsont, feber och ömhet i kroppen! Lite snuva är ingen fara, så länge det KÄNNS bra. Höga doser c-vitamin och zink brukar jag sätta in som en förkylningsskrämma. Funkar fint för mig!
Anna: Den där bakfyllan... låter UNDERBAR! En riktig pulshöjare. Ska prova. Nån gång...
Father A: Är det nu i helgen det är dags??!
Veckan har varit rörig med resor, jobb, operation av Herman och balkongbygge.
Mina förhoppningar om motion var inte stora!
Men det har ändå blivit en massa promenixande!
I söndags gick jag faktiskt en hel mil!!! Men min stora mage! Lite trött i fötterna blev jag, annars inga krämpor alls!
Järnvärdet stiger (och blutsaften flödar!), solen skiner och mina armar ser faktiskt inte alls ut som mormors!
Nu ska jag ringa och boka en massagetid - belöning är viktigt!!! Axelsons spa har specialbänkar för oss med stora magar, det är jätteroliga med ett stort och två små hål!!
Måndag: 1 promenad + lite styrka
Torsdag: 1 tim promenad. Lite armhävningar
Fredag: 1 tim promenad
Lördag: 1 tim promenad
Söndag: Promenad 2x 1 tim (En hel jäkla mil!)
Fjällmor: Du kan träna så fort du är fri från hosta, halsont, feber och ömhet i kroppen! Lite snuva är ingen fara, så länge det KÄNNS bra. Höga doser c-vitamin och zink brukar jag sätta in som en förkylningsskrämma. Funkar fint för mig!
Anna: Den där bakfyllan... låter UNDERBAR! En riktig pulshöjare. Ska prova. Nån gång...
Ja, det är ju på lördagNya mamman skrev:
Jag sänker kraven och lovar att inte bli besviken om jag inte klarar en speciell tid. Det är ju första gången så jag ska vänta till efteråt och bedömma om det gått bra eller inte.
Den här veckan hoppas jag kunna köra i kväll (intervall) och i morgon (lätt löpning) och därefter vila.
Det blev ett pass med spinning i går.
Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
-
Fjällfolket
Father A befinner sig nu på plats i Göteborg och förbereder sig för halvmaran som han ska springa.
Vill ni ha lite info kan ni gå in på hans blogg som han uppdaterar under dagen från sin mobiltelefon.
grabbarnabus.wordpress.com
Starten går 16.00 så då kan ni heja på Father A var ni än befinner er, jag lovar att alla hejarop kommer nå fram.
Kram Susan
Vill ni ha lite info kan ni gå in på hans blogg som han uppdaterar under dagen från sin mobiltelefon.
grabbarnabus.wordpress.com
Starten går 16.00 så då kan ni heja på Father A var ni än befinner er, jag lovar att alla hejarop kommer nå fram.
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Träningsvärk & skavsår idag, Father A
Rapport!
Tis: Jogging 5 km + styrka
lördag: Ida cyklade, jag joggade bredvid/bakom/framför c:a 5 km. Jag kan säga att jag INTE räknat med det tempot vi hade!
Och Ida var en fantastisk coach, i nerförsbackarna när jag halkade efter ropade hon "KOM IGEN, MAMMA, GE INTE UPP
sön: En RIKTIG genomkörare
Jag gick stavgång längst upp i slalombacken, upp och ner 5 ggr (en dryg timme tog det), och efter det 2 x 15 armhävningar, och 2 x 100 situps. Kan säga att jag är bra mör nu, jösses, så brant det var!
kram anna
Rapport!
Tis: Jogging 5 km + styrka
lördag: Ida cyklade, jag joggade bredvid/bakom/framför c:a 5 km. Jag kan säga att jag INTE räknat med det tempot vi hade!
sön: En RIKTIG genomkörare
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.