Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Stor applåd =D> \:D/
Att ta körkortet är en stor sak, tycker jag :)

Spännande att det börja dra i hop sig,
jag vet precis hur det är att ha bebisen långt ner, ibland trodde jag att tvillingarna var på väg ut, utan att jag ens hade ordentliga värkar, (dom låg vid spinae, eller vad det nu hette, typ i gränslandet till att titta ut :lol: ) och kanske hade det blivit så, att de bara trillade ut en dag :lol: om jag nu inte fått värkstimulerande :?

Min BM sa att det var rätt vanligt att det blir så om man får barn tätt, att vägen så att säga är lite väl utstakad av tidigare trafikanter.

Apropå sömnlösheten, jag har alltid sett framemot förlossningarna, för efter förlossningen så får jag soa mer än vad jag gjort de senaste nio månaderna,
som i ett trollslag sover jag gått när barnen varit ute. Åtminstone mellan målen. Och då sover jag som en gris.
Jag blev ju nersövd förra förlossningen för att de skulle plocka ut moderkakorna, som fastnat,
jag grät av tacksamhet :lol: påverkad som jag var.
Tack snälla, lipade jag, för att ni sövde ner mig, äntligen lite sömn.

Kram på er :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Bästa vän du är så ooooootroligt duktig. Jag är så stolt över dig, din kämpe. Stort grattis till körkortet och till den nyvunna friheten som man får på köpet så att säga.

Mega stor sommarsval kram till dig från mig.

Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Inlägg av blivandemamma »

Fan va strongt Nancy (om man får svära :oops: )

=D> \:D/ :-({|=

Jag är djupt imponerad!

GRATTIS! :heart:

KRAM, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS Nancy :heart:!! Vilken bedrift =D> ! Jag kommer ihåg känslan av att cruisa omkring SJÄLV i bilen utan att ha någon bredvid sig, det var stort :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Grattis till körkortet :thumbsup:
Nancy skrev: Dagarna som gått har vattniga flytningar (sorry för de intima skildringarna men det tål ni nog) och otaliga sammandragningar fått mig att snegla åt telefonnumret till Östras specialförlossning... Om man lägger till den känsl<a jag haft (och har) att bebisen skall födas när som helst... :shock:
Men what about the sistnämnda :?:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Grattis Nancy! Du är bäst! :heart:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D Jättegrattis Nancy =D>

Tänk vad man kan bara man vill!

Och så hoppas vi lilla piggelina stannar ett tag till inne i mors trygga magge!

:heart: Kramar i massor :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Grattis här med! :D :-({|= :thumbsup:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

*frieda* skrev: Men what about the sistnämnda :?:
Menade det förstnämnda :oops: Vattniga flytningar :?: Har du frågat MVC :?:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh, kära vän - även om vi inte orkar skriva varandra så mycket just nu.
Vad glad jag är för din skull. Körkort! Det är bra att ha, särskillt som du bor.

Kör försiktigt! Men KÖR! :D

Och lycka till med bebben! Den stannar nog några dagra till, tror du inte det?

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åååh jag tog körkort som 28 - åring och jag kommer ihåg den där känslan när man satte sig i bilen för första gången SJÄLV :o utan MAKEN :shock:

det var stort 8)

GRATTIS :!: :D :D :D

Vi är grymt imponerade! :-({|=
Nancy

Inlägg av Nancy »

JennyH: Tack :D :heart: Ja liiite fenomenal är jag väl allt :P :wink: :lol:

Ewa: Stort tack (för dubbla hälsningar dessutom) :heart: Det som skiljde denna gång var att jag lyckades komma till det stadiet att jag kände att det verkligen var jag som körde bilen. Tidigare har jag använt mig av maken eller bilskolläraren som "back-up". Fast lätt var det inte... jag har sannerligen ingen talang för detta med bilkörning så jag har fått kämpa rejält.

sonica: Tack för applåden :D :heart: Angående det du berättar om (tack för att du delar med dig): tror du att det är likadant även om man inte fött vaginalt :?: Att tidigare graviditeter banat väg oavsett :?: Med Leia hade jag ett öppningsskede som kanske hann halvvägs men med Lussi gick det lugnt och sansat till. Om sömn tänker jag faktiskt som du... :wink:

SusanD: Jätteglad blir jag för din fina hälsning och skickar en jättestor (sval) kram tillbaks :heart:

blivandemamma: Om man får svära :?: Tja för egen del bidde jag superglad för din hälsning :wink: :heart: :lol: Tack :D

Elle: Tack fina Elle :heart: Hittills är den enda sträcka jag kört på egen hand den då jag körde bilen från vägverket tillbaks till bilskolan igår :wink: Jag snöade dock in på risken att på nåt sätt skada deras bil så jag kröp nog fram på 2:an hela vägen 8) :lol: Fast det var verkligen en ganska lite sträcka så jag hade ändå inte hunnit upp i mer än max 3:an. Vår egen bil är med automatväxel så svärföräldrarna kommer ytterligare en gång för att passa töserna medans vi övningskör...

Sussi: Stort tack :heart: :wink:

Mia: Jätteglad för ditt grattis :heart: Jag har sagt åt lillabebisen ordenligt nu så hon har lovat att lyda mamma :wink:

Jannika: Stort tack (för dubbla hälsningar till och med) :heart:

*frieda*: Tack för ditt tjusiga grattis :D :heart: Tack också för din omtanke ang bebisen. Missade att berätta att flytningen upphörde sen. Men rädd blev jag allt för det var precis så det startade då Leia föddes. Fast skillnaden då var att det sen bara blev mer och mer istället för att upphöra.

/LO: Vänner är vänner även om man inte alltid skriver så ofta. Jag vet ju så väl att du har en del annat att pyssla med :wink: :heart: (skall uppdatera mig i din tråd). Själv är jag ofta så trött så när jag väl sätter mig vid datorn orkar jag inte skriva en endaste rad eller ett endaste inlägg... Stort tack för din fina hälsning :D :heart:

Päivi: Tack fina Päivi för tjusig hälsning och varmt välkommen tillbaka till civilisationen :wink: 8) :lol: Vi alla klarar oss betydligt sämre utan dig :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nancy:
Bra fråga :) Jag har inte en aning, men om man får spekulera som amatör, så är kanske det är ungefär en likvärdig belastning, av livmoder och maskineriet överhuvudtaget där inne :lol:

och återigen STORT GRATTIS \:D/
Det är så himla strongt gjort att ta körkortet. Speciellt om man gör det senare, tycker jag. Själv sitter man ju här, och har inte heller tagit körkortet ÄN :)
Det känns lite som man inte vuxit upp än 8)
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Stort grattis :!: :!: :!: :!: :!: :!: och massor av varma kramar.

Det är en bedrift i sig att ta körkort och än mer höggravid i 30 gradig värme. Well done och jag hoppas du känner dig riktigt nöjd med dig själv. :thumbsup: När du sedan sitter på ålderdomshemmet så kommer dessa år att bli en story. :D

Kram till hela familjen
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
wifsta
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

WOW - hade helt missat upplösningen av Nancys körkortsdrama.
Bra jobbat!
Jättegrattis (och en stoooor, sval applesling tillsammans med en pall för dina trötta ben)!
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"