Slippa röka-klubben tar sats!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
J och Å

Inlägg av J och Å »

T.P skrev: När jag började igen tog det dottern några dagar..efter frågeteckens miner :shock: att stoppa in föremål likn cigaretter för att härma mej..samtidigt som hon lärde sej ordet "löka" =röka :oops: :oops:
Det var inget trevligt för mamma hjärtat :cry:
Å vet precis. Samma sak här, när jag började igen. "Mamma jag vill också suga". Efter den kommentaren slutade jag röka inför honom, hade ju knappt börjat. Så nu tjuvröker jag, smyger mig iväg ut och aldrig när han är ute.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

samtal med maken pågår.... 8)

/Fjällmor
T.P

Inlägg av T.P »

:thumbsup:
barn födda 04/06/08
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

T.P skrev::
Kommer göra allt för att lyckas..dvs byta märke, röka starkare cigg och röka mkt mer än vanligt :shock: för jag vet med mej att ju mer jag röker desto Lättare, roligare, att sluta :lol:
:D Följer energiskt dina tips (urk, urk :shock:). Jodå, jag kände till dem :lol: :lol:

Vad KUL det ska bli att kackla sedan när vi följs åt :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nu ska vi se vad Fjällfar säger om denna:

:arrow: min mor har skickat boken till mig! :shock: 8-[

fortsättning följer........... 8)

/Fjällmor
blomman

Inlägg av blomman »

Intressant tråd det här... jag rökte i 11 år, från 12 till 23 år, sen blev jag gravid och slängde ciggen direkt vid gravtestet... och då hade jag "slutat" hundra gånger innan... :wink:
Feströkte efter amningen, sambon var halvnojjig och trodde att nu börjar hon igen, men det funkade. Sen kom nr 2 och då blev det ju totaluppehåll, sen feströkte jag igen efter amningen. Numera ser jag det som att ta ett glas vin en kväll, jag behöver inte dricka vin varje kväll för det. Och det funkar för mig!
Känner faktiskt att jag har koll. Det ÄR jättegott, men när jag rökte senast (i fredags) hade jag haft det paketet liggande i handväskan i en månad, sedan senast jag var på fest!
Jag vet alldeles utmärkt att alla inte alls funkar såhär, och att en av fördelarna jag har är att sambon INTE röker, och att vi har gemensam ekonomi....
Ibland tar jag en cigarrett när jag är hos nån kompis även när jag inte festar men grejen är den att mina barn aldrig sett mig röka... och DET är nog den största motivationen för mig! Så när de är med så tänker jag inte ens tanken!
Tänk att jag har bytta av dem även när det gäller detta!! Fast det vet de inte om... :wink:
Givetvis så hade det väl varit bäst om jag inte rökte alls, men det är gott och det händer absolut max en gång i månaden, och skulle jag tänka så då är vin och öl också uteslutet!
Eller lurar jag mig själv att tro att jag har koll???
T.P

Inlägg av T.P »

Läs boken :wink: Du kommer få NYA ögon.
barn födda 04/06/08
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack för svar om boken och snusning. Sambon blev så nervös när jag började prata om boken (helt utan krav på honom att sluta :roll: :twisted: ) att han slutade snusa igår. Utan boken. Istället sitter vi nu och vräker i oss godis (ja, jag också :lol: ). När han börjat igen om några veckor tror jag det är läge för boken :wink: :!:

Hälsningar den stöttande (och sockerspeedade) flickvännen
T.P

Inlägg av T.P »

:lol: hälsa honom då att med hjälp av boken går han ej från ett beroende till ett annat...
Priset skulle väl höjas på snus nu va? till hur mkt? Är det kanske orsaken till att sluta
barn födda 04/06/08
Spyro
Kontakt:

Inlägg av Spyro »

KUPP SKALMAN - för ett klokare, rökfritt liv! :lol:

Jag har faktiskt börjat se fram emot det litegrann... 8-[ :D
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till :heart: "Skalman" :heart: född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden. :-)
T.P

Inlägg av T.P »

:lol: sådär ska det låta! 8)
barn födda 04/06/08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Jajamen :lol:

Bibban och jag ska resa charter till Indien precis efter jul (tillsammans med tre av mina barn och deras respektive pus ett bedårande litet barnbarn, 1 år 9 mån :lol: ) och nu satt hon och bläddrade i beställningskatalogen, ni vet, man får beställa i förväg och får en PÅSE i planet på vägen hem. Och mailade mig och undrade vad det skulle beställas för cigarretter. (Hon håller också på och jamsar men röker för närvarande.)

Och jag blev uppriktigt förbluffad :!: Till min stora förtjusning :!: Cigarretter :?: Moi :?: Den 21 har jag ju börjat slippa röka :lol: :lol:

Se där, hjärntvätten har börjat :lol: :lol: Smygande tjuvstart som jag inte ens visste om. Jag är så glad :P
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nu har jag boken.... och har börjat bearbeta Fjällfar (som, MÅSTE tilläggas aldrig rökt eller snusat. Någonsin! ) ....fortsättning följer.... 8-[ :-$

/Fjällmor
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:wink: :lol: :lol:
T.P

Inlägg av T.P »

:thumbsup:
barn födda 04/06/08
Skriv svar