Å vet precis. Samma sak här, när jag började igen. "Mamma jag vill också suga". Efter den kommentaren slutade jag röka inför honom, hade ju knappt börjat. Så nu tjuvröker jag, smyger mig iväg ut och aldrig när han är ute.T.P skrev: När jag började igen tog det dottern några dagar..efter frågeteckens mineratt stoppa in föremål likn cigaretter för att härma mej..samtidigt som hon lärde sej ordet "löka" =röka
![]()
![]()
Det var inget trevligt för mamma hjärtat
Slippa röka-klubben tar sats!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
T.P skrev::
Kommer göra allt för att lyckas..dvs byta märke, röka starkare cigg och röka mkt mer än vanligtför jag vet med mej att ju mer jag röker desto Lättare, roligare, att sluta
![]()
Vad KUL det ska bli att kackla sedan när vi följs åt
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Fjällfolket
Intressant tråd det här... jag rökte i 11 år, från 12 till 23 år, sen blev jag gravid och slängde ciggen direkt vid gravtestet... och då hade jag "slutat" hundra gånger innan...
Feströkte efter amningen, sambon var halvnojjig och trodde att nu börjar hon igen, men det funkade. Sen kom nr 2 och då blev det ju totaluppehåll, sen feströkte jag igen efter amningen. Numera ser jag det som att ta ett glas vin en kväll, jag behöver inte dricka vin varje kväll för det. Och det funkar för mig!
Känner faktiskt att jag har koll. Det ÄR jättegott, men när jag rökte senast (i fredags) hade jag haft det paketet liggande i handväskan i en månad, sedan senast jag var på fest!
Jag vet alldeles utmärkt att alla inte alls funkar såhär, och att en av fördelarna jag har är att sambon INTE röker, och att vi har gemensam ekonomi....
Ibland tar jag en cigarrett när jag är hos nån kompis även när jag inte festar men grejen är den att mina barn aldrig sett mig röka... och DET är nog den största motivationen för mig! Så när de är med så tänker jag inte ens tanken!
Tänk att jag har bytta av dem även när det gäller detta!! Fast det vet de inte om...
Givetvis så hade det väl varit bäst om jag inte rökte alls, men det är gott och det händer absolut max en gång i månaden, och skulle jag tänka så då är vin och öl också uteslutet!
Eller lurar jag mig själv att tro att jag har koll???
Feströkte efter amningen, sambon var halvnojjig och trodde att nu börjar hon igen, men det funkade. Sen kom nr 2 och då blev det ju totaluppehåll, sen feströkte jag igen efter amningen. Numera ser jag det som att ta ett glas vin en kväll, jag behöver inte dricka vin varje kväll för det. Och det funkar för mig!
Känner faktiskt att jag har koll. Det ÄR jättegott, men när jag rökte senast (i fredags) hade jag haft det paketet liggande i handväskan i en månad, sedan senast jag var på fest!
Jag vet alldeles utmärkt att alla inte alls funkar såhär, och att en av fördelarna jag har är att sambon INTE röker, och att vi har gemensam ekonomi....
Ibland tar jag en cigarrett när jag är hos nån kompis även när jag inte festar men grejen är den att mina barn aldrig sett mig röka... och DET är nog den största motivationen för mig! Så när de är med så tänker jag inte ens tanken!
Tänk att jag har bytta av dem även när det gäller detta!! Fast det vet de inte om...
Givetvis så hade det väl varit bäst om jag inte rökte alls, men det är gott och det händer absolut max en gång i månaden, och skulle jag tänka så då är vin och öl också uteslutet!
Eller lurar jag mig själv att tro att jag har koll???
-
Gäst
Tack för svar om boken och snusning. Sambon blev så nervös när jag började prata om boken (helt utan krav på honom att sluta
) att han slutade snusa igår. Utan boken. Istället sitter vi nu och vräker i oss godis (ja, jag också
). När han börjat igen om några veckor tror jag det är läge för boken

Hälsningar den stöttande (och sockerspeedade) flickvännen
Hälsningar den stöttande (och sockerspeedade) flickvännen
KUPP SKALMAN - för ett klokare, rökfritt liv!
Jag har faktiskt börjat se fram emot det litegrann... 8-[
Jag har faktiskt börjat se fram emot det litegrann... 8-[
* Ny adress! http://www.stilla-sinne.biz
* Mamma till
"Skalman"
född 21/12-05.
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
* Mamma till
* Forumet är alltid Hem, även om jag är här rätt så sällan nuförtiden.
-
annawahlgren
Bibban och jag ska resa charter till Indien precis efter jul (tillsammans med tre av mina barn och deras respektive pus ett bedårande litet barnbarn, 1 år 9 mån
Och jag blev uppriktigt förbluffad
Se där, hjärntvätten har börjat
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
Fjällfolket
-
annawahlgren