Härmed utnämner jag min son till en Säker Sovare 8)
Sedan våra nattliga strul och mitt återfall har prins Bastian utvecklats till en utomordentligt skicklig sovare som inte påverkats nämnvärt av vare sig tänder eller förkylningar. Visst blir det en marginalkvart här och där och tom även marginalhalvtimme ibland men det är som min fiol-lärare sa:
Vi hade lite strul för några veckor sen innan vi kom på att ljuset på morgonen var boven i dramat. Det var ju på tok för ljust i rummet under vargtimmen. Ett påslakan framför fönstret löste det medan vi jagar en riktig mörkläggningsrullgardin.
Samtidigt vill jag tacka Anna från djupet av mitt hjärta för om vi inte kurat vår son och därmed fått sova gott om nätterna hade det tagit väldigt mycket längre tid för mig att upptäcka att jag drabbats av en ämnesomsättningssjukdom. Efter att ha fått sova hela nätterna i två månader var jag fortfarande zombie-trött och sökte läkarhjälp. Man trodde ju att det hörde småbarnstiden till att vara trött men om man får sova gott och ÄNDÅ håller på att ramla i trappan av trötthet, då är något fel.
Mycket riktigt visade blodprover att jag har hypotyreos, dvs för låg ämnesomsättning vilket bland andra symptom resulterar i en förlamande trötthet. I samband med detta upptäcktes även att jag har en knuta på halsen som det ska tas prover på för att utesluta tumör.