Hej igen!
Trots mer mat och underbara dagar är det fortfarande en hel del krångel på nätterna

Lillan får fortfarande nattslurk vid 22 men vaknar alltid mellan 01-03 för att äta igen. Sedan sover hon för det mesta till 7-7.30. Ett par gånger varje natt måste vi in och ge henne napp (hon sover i eget sovrum sedan några veckor). Hur kommer vi ifrån detta??
Schemat (med mat) ser just nu ut så här:
7.15 morgon, mat (ersättning) samt liten portion gröt när vi äter frukost, egenlek
9.15 sova 45 min i vagn (oftast ute i samband med lämning av storasyster på förskolan)
10.30 mat (middag, grönsakspuré + efterrätt)
12.30-14.30 sova 2 timmar ute i vagn (
14.30 mat (ersättning+ banan eller liknande)
16.30 sova 20min
17.30 mat gröt + fruktpuré till efterrätt)
18.30 bad, bus och skratt, nattslurk (här får vi fortfarande truga mycket)
19.15 natt
mat på natten, mängden varierar från 100-150 ml
Tycker att hon får i sig så pass mycket mat att hon borde klara att sova hela natten. Frågan är bara hur vi går tillväga? Ska jag följa SHN-kuren? Hon är van vid att somna till ramsan på kvällen. Vi brukar få ramsa ett par omgångar för att hon ska komma till ro, ibland får vi även gå in och buffa för att lugna henne. Ska vi köra ramsa/buffning under natten när hon vaknar också??
Funderar också på om man ska ta bort nattslurken vid 22 på samma gång, annars kanske det bara blir förvirrande för henne att hon först får mat men inte sen...

Alternativet är ju att fortsätta med den extra slurken och ge den tidigare på kvällen. Så småningom borde hon ju vara piggare och ha mer ro (nu är det mycket annat som är mer intressant än flaskan

) att få i sig en ordentligt nattslurk innan läggning.
Upplever att vi måste hjälpa henne att sova hela natten då jag inte tror att hon kommer att göra det av sig själv....
Mamma till flicka född 071101 SHN-kurad vid 8 mån och flicka född 121105 SM från början