Det har gått bra med gröten. De första tre dagarna så gav jag honom gröt, ett par teskedar, innan sista målet bröstmjölk. Vid fem ungefär. Magen strulade på nätterna och lillen var ledsen. Kom fram till att börja ge honom gröt på morgonkulan och se hur magen då blev på dagen och det har visat sig funka. Han bajsar som aldrig förr på dagarna och vaknar inte längre och är ledsen.
Däremot så vaknar han väldigt ofta på nätterna.. jag börjar bli riktigt trött och det kommer mest bara tok ur min mun :-({|= .
Det blir inte många timmar sammanhängande sömn för min del.
Vårat schema är
7.00 upp och frukost
8.45 sova 45 min
10.00 gröt och bmjölk
11.30 sova 2 timmar
13.30 vakna och äta
16.00 sova 45 min
16.45 mat
18.30 påfyllnad
19.00 sova
22.00 extra slurk
04.00 mat
vi försöker med detta.. på dagarna och till kvällen funkar läggningarna super bra. Han sover som en ängel på dagarna och är pigg och glad på dagarna. Bara ibland när vi varit på äventyr blir han lite gnällig och trött men aldrig skriker och är ledsen. Han är en nöjd kille
Eftersom han är så nöjd på dagarna och hans viktkurva(stapel) är bra så känns det som att han får i sig den mat han behöver och vill ha.
Försöker proppa han full så han nästan somnar innan sängdax. Han äter och äter och sedan vill han bara snutta på bröstet, suger inte längre. Då tar jag bort honom. Han lägger sig och säger inte ljud men snuttar på handen. Somnar själv och sover som en stock. Tar upp han vid 22 och försöker få i honom lite. Tyvärr funkar inte det så bra. Ibland lyckas jag bara få i han några mml och andra dagar mer. Han sover så djupt att jag inte lyckas få in bröstvårtan i munnen ens.
Sen vaknar lillen vid två, ibland somnar han om själv och ibland behövs vagning. Sen vaknar han igen en timme senare. Vagna han somnar och sedan tar jag upp honom vid fyra. Ger honom mat och han somnar om till 6.15 ungefär. Ibland så somnar han om och ibland behövs vagning eller så ligger han vaken och pratar till kvart i sju och då blir han sur.
Ska det fortfarande vara mörkt så han inte ser något om han vaknar tidigare än sju och han ligger och pratar eller?
Det känns som om det blir alldeles för få timmar som han sover utan mat än.. eller har jag för bråttom?
Vill testa ta bort 22 slurken men det känns som han kommer vakna ännu mera. Hur ska jag göra? Tips?
Jag behöver få sova några fler timmar utan att vakna och vagna eller amma.
Ska jag köra på så här ett tag till och vänta och se vad som händer när smakportionerna ökar och om han inte sover då kanske kura honm vid 4-4,5 månad eller så?
Nu har han ätit gröt i 11 dagar. Är uppe i en halv dl gröt.
Tänkte börja med potatis, morötter och så nästa vecka. Han tycker om gröten men det känns som om jag bör gå försiktigt fram med att öka med tanke på magen och att han fick så ont förut.
Ja det var lite om oss

Hoppas att varje natt ska bli en bättre natt
Tack och kram till alla bebisälskare