Förstagångskurare med några frågor

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Isabellas mamma

Re: Förstagångskurare med några frågor

Inlägg av Isabellas mamma »

Det låter ju som att det går jättebra :thumbsup:

Jag sitter vid datorn varvat med TV och tidningar:-)
Fast jag får erkänna att jag slumrade till lite igår natt :-$ :sleep:
Vi får se om det går bättre inatt :)
Isabella 2010-06-15
Emma 2013-06-22
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Isabellas mamma skrev:Anna: Nu har vi stenkoll på vagningen och katrinplommon är redan med på matschemat :wink:
:D Bra, bra :lol: Keep up the good work =D>

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sanni

Inlägg av Sanni »

Hej Anna

Skulle uppskatta om du hjälpte mig med mina funderingar kring dagslur i egen säng samt att sova på mage i mitt tidigare inlägg tack :heart:
Lihon 15 Juli-10 (påbörjad kur 16 april-11)
Sanni

Inlägg av Sanni »

Sonen vaknade nyss men han hann somna om på några sekunder så jag behövde ej gå in...ska jag låta bli och gå in när han somnar om själv så snabbt och hur gör jag med bekräftelseramsan då ? Ska jag ge den ändå? Hände det här dig "Isabellas mamma"? eller ni andra där ute ??
Isabellas mamma

Det är ju jättebra att han fixade att somna om själv =D> Det är ju så det ska vara :!:
Jag har varken gått in eller gett nån ramsa när hon har somnat om själv :)

:heart: :heart: :heart:
Isabella 2010-06-15
Emma 2013-06-22
Sanni

Inlägg av Sanni »

Hej o min lilla älskling sov sina första 5 timmar i sträck på nio månader första natten :D :heart:

Han vaknade 04:50 och jag har buffat och haft mig tills nu då han somna igen :)

Så härligt :)

Hur har natten varit för er?

:heart:
Sanni

Inlägg av Sanni »

Våra kära hjärtebarnskontrollanter och skulle bli oerhört glad om någon av er kunde ta er an några av våra/mina funderingar på tråden då både jag och Isabellas mamma är nya och kurar för första gången. Ni hittar de funderingar som vi/jag har i inläggen.

Tack för ett underbart bra forum :) :heart:
Isabellas mamma

Hej hej!
Det har gått jättebra :D Jag behövde bara gå in 2 ggr på hela natten och lägga till rätta. Några gånger stod jag utanför och ramsade men det var under vargtimmarna. Annars har hon somnat om själv \:D/
Tuppluren i vagnen gick mycket bättre idag också och hon lyckades sova 1 tim och 15 min i sträck =D>
För övrigt så har hon fått mycket bättre aptit och har inte kräkits nånting :-D
Ser fram emot kommande natt då jag förmodligen kommer att kunna sova lite själv :sleep:

Kram
Isabella 2010-06-15
Emma 2013-06-22
Isabellas mamma

En fråga har dykt upp hos mig och min sambo nu: Kan jag köra de 4 första nätterna eller är det meningen att man ska ta 2 nätter var :?:
Jag har inget emot att ta alla 4 och min sambo ska ju upp och jobba imorrn så det är ju bra om han får sova...

kram kram
Isabella 2010-06-15
Emma 2013-06-22
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Sanni skrev: Menar Anna att man ska vagga vagnen 1,2,3,4 gånger fram och tillbaka plus skak x7? Om barnet börjar gråta igen ska man göra samma sak om igen?
:D Här stod ju svaret, skrivet före frågan:
annawahlgren skrev:... och låta liiite mer tid gå innan ni vagnar igen, kort och effektivt enligt ovan.
Utöver uppmaningen att LÄSA de svar du får ordentligt, får jag ta dig i örat litegrann också för detta:
Sanni skrev:...skulle bli oerhört glad om någon av er kunde ta er an några av våra/mina funderingar på tråden --- Ni hittar de funderingar som vi/jag har i inläggen.
Det är så många som skriver, och fler och fler blir de. Hjärtebarnskontrollanterna - som jobbar i sitt anletes svett, helt ideellt, på sin arma fritid - har fullt upp, hela tiden, i sin ofattbart underbara ambition att försöka hjälpa, stödja, tipsa och svara på frågor. Detta måste du respektera :!: Du kan inte be dem - eller mig - att jaga igenom hela trådar för att leta efter frågor du ställt som du inte anser du fått besvarade [-X Utan då får du helt frankt, och i all ödmjukhet :oops: upprepa dem, i förhoppningen att någon vill / kan / hinner svara. (Inom tre dagar, som är vår "regel".)

Sa mamma :mrgreen:
Isabellas mamma skrev:...Kan jag köra de 4 första nätterna eller är det meningen att man ska ta 2 nätter var :?:
Det gör du naturligtvis som du/ni pallar och tycker passar er alla :-({|=

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Sanni

Inlägg av Sanni »

Anna: Det var inte meningen att göra dig eller någon upprörd. Jag förstår att de har mycket att göra jag bad bara om lite hjälp samt att jag visste inte att det fanns en sådan regel :oops:
Sanni

Inlägg av Sanni »

Isabellas mamma: Nu tar jag nya tag inför ikväll :) kanske hörs av under natten :) Lycka till :heart:
Sanni

Inlägg av Sanni »

Kurnatt 2 påbörjad och gick ganska hyfsat :) Tog en stund innan han accepterade ramsan och de mycket korta buffningarna som behövdes ett par gånger då han blev väldigt ledsen. Han skrek upp sig ganska bra i början men lugnade sig sen...jag är lite hes i rösten nu av mitt ramsande fick ta till höga fina toner :)

Hur går det för dig Isabellas mamma?
Isabellas mamma

Sanni: Det har gått bra med läggningen idag också :D Hon somnade efter 2 min, då hade jag buffat 3 ggr och sagt ramsan 1 omgång. Hon beklagade sig lite först såklart men lugnade sig snabbt och då kunde jag klämma till med bekräftelsen \:D/
Hittills har hon inte vaknat...

Hur mådde din son idag på dagen? Isabella var väldigt hela dagen igår efter sin första kurnatt men var lite piggare idag...

:heart:
Isabella 2010-06-15
Emma 2013-06-22
Sanni

Inlägg av Sanni »

Min son var nog lite förvånad över att jag gick in och väckte honom 07:30 med ett högt och glatt "god morgon" Han var ganska pigg på morgonen men sedan mot dagen blev han trött och mycket gnällig han åt heller inte så bra (vilket han aldrig har kunnat göra) :( Hoppas det vänder snart och han börjar äta mer :) (vilket jag förstått att det brukar göra)

Dagslurerna gick inte så bra. Han grät och ville inte ligga i vagnen. jag ska göra nytt försök imorgon med vagnen och nu när jag har greppat hur Anna menar med vaggningen så tror jag det kommer gå bättre :)

Dock så tvärvägrade han att sova sin 20 minuters lur vid
16:00...jag undrar om jag ska ha kvar den och om det räcker med två lurer på dagen för nio månaders :roll:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"