Behöver snabb hjälp ang buffning och påminnelse natt 1

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack för dina fina ord! :heart: Och tack för att vi får följa er resa! :D

Tänk vad ni redan kommit långt! Otroligt, ja tänk att det är det verkligen. Att det funkar varje gång! Varje gång man lägger ner sin själ och verkligen är påläst och beredd vilket du ju varit och är! 8)

BRA JOBBAT! :thumbsup: =D> \:D/ :heart:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Jennisally

Inlägg av Jennisally »

Hej igen!
Ikväll, inför natt 5 tog min man över. Visst borde det vara "OK" för Molly att reagera mer då plötsligt? Hon har ju liksom säkert vant sig vid under de här kvällarna och nätterna att det är morsan och så plötsligt - va?! FARSAN?! KAN HAN VERKLIGEN? :lol:
Hur bemöter man bäst detta tro?
För nu har hon blivit arg/tyst/arg/tyst om vartannat i 20 minuter snart. Och igår gick ju läggningen på 4 minuter blott.
Jag vet att man inte ska se bakåt så vi siktar ju framåt och vårt mål är ju självklart att det inte skall spela någon roll om det är jag eller han som lägger (eller någon annan heller för den delen). Och visst sjutton borde man väl kunna komma dit till slut?
Just nu, mitt i skriket, känns det ju lite sådär :roll:

Kram
Jennie
Jennisally

Inlägg av Jennisally »

och så undrar jag vad en upplysningsramsa och en pangramsa är...
Skäms nästan lite för att fråga för det känns som jag borde ha förstått det liksom :oops:
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Visst kan det bli lite mer frågor när den andre föräldern tar över. Då gäller det att svara lugnt och tryggt och ha målet för ögonen. Men det brukar lugna sig snabbt. Hur gick natten för pappan?

En pangramsa är en ramsa vid första pip på morgonen som ges glatt och hurtigt om fyra och sedan ingen mer ramsa.

En upplysningsramsa är just en upplysning om att det fortfarde är natt och att barnet ska fortsätta att sova. Så det är i princip samma sak.

kram
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Jennisally

Inlägg av Jennisally »

Tack Ida!
Natten gick faktiskt bra för pappa, nästan den bästa natten hittills förutom nattningen då som var som att gå tillbaka till ruta ett igen, dvs det tog 40 minuter.
Natten till idag, dvs natt 6 var i tvungna att dela lite på och det var nog som att gå tillbaka lite igen, Molly vaknade några gånger under natten, dock inte värre än att vi behövde köra någon påminnelse- (eller var det kanske en upplysningsramsa?)
Sen tror jag vi måste bli bättre på att inte ge en påminnelse vid minsta lilla pip... visst är det väl så att nu borde man väl kunna vänta ut det lite och se om hon ger sig själv? Jag känner att jag är lite för snabb, eller tänker jag fel?

//Jennie
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej igen!

Skönt att det gick bra för pappan. Angående ramsa vid minsta pip så tänker du helt rätt. Nu kan hon det här och det är meningen att hon ska kunna somna om utan ramsa. Jag brukar tänka att innan vargtimmen avvakta, men under vargtimmen pangramsa vid första pip.

hälsningar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"