Kura 4mån

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Barbamamman

vändning och förkylning

Inlägg av Barbamamman »

Hej igen,

Oj oj vilken natt :(
Antar att vi har fått se det omtalade bakslaget. I natt vaknade han 4ggr mellan 23-01. Sov mellan 01-04. Vaknade typ var 20e minut från 4-5.30. Sov sedan till 7.
Vi var inne och vände honom 4ggr sammanlagt, men han vänder sig till rygg eller sida direkt. I övrigt ramsade vi.
(Han lät lite snorig, så han kanske håller på att bli förkyld.) Går vi in för mycket? Gör vi något fel? Är det vanligt att de sover mycket sämre om de börjar bli förkylda?

Undrar också om någon har förslag på vart det kan vara smart att ta bort 0,5h när dagsschemat bör ändras när han fyller 5mån?

Tack för att ni finns!
kram Barbamamman
Mamma till son född dec2009
Började kura 2010-04-09
Barbamamman

En fråga till...

Inlägg av Barbamamman »

Hej igen,
Jag har en fråga till. När vår son vaknar efter dagslurarna gör han ofta det genom att börja skrika. Tar bara mig några sekunder att ta mig till hans rum men då har han ofta redan hunnit bli ledsen. Tex idag tog det 10min för honom att somna, så jag tänkte utnytja marginalkvarten. 5min innan jag tänkte väcka hör jag honom (vi har t.o.m babywatch så jag hör honom direkt) och han är jätteledsen när jag väl kommit in. Hur hanterar ni erfarna mammor/pappor detta?

kram igen och ännu en gång TACK!
Mamma till son född dec2009
Började kura 2010-04-09
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej! En gång är ingen gång :wink: . Ang. dagslurarna hade jag sett till att vara väldigt nära och om jag inte fått tillfälle att väcka så hade jag störtat in vid första pip och låtsats som att jag väckt. Glada miner och se till att gå direkt och gör något spännande hade varit min strategi.

Om du plockar bort en halvtimme på långluren kan det bli ett fortsatt bra schema utan större ändringar. Eller ta bort och göra sista till en 20-minutare?

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"