Upprop mot SVT!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Låst
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

miar70 skrev: --- jag måste bara få påpeka att DU har inte någon facebookgrupp riktad mot dig med innebörden att du är en barnmisshandlare. Du blir heller inte hetsad i trådar på fl. --- Du är den som anklagar, som mobbar.
:D Visst är det mobbing du och dina 165 "medlemmar" sysslar med, Plutteli70 #-o
Plutteli70 skrev: "Vi som anser att Anna Wahlgrens metoder uppmuntrar till barnmisshandel".

miar70 skrev: Som att jag skulle starta en grupp som "Vi som inte gillar Anna Skippers bantningsmetoder" eller nåt annat dumt - vad skulle det GE mig???
Ja - vad är svaret på den frågan, Plutteli70 :?: Allvarligt? Ditt egna, inre svar?

Har du skolbarn :?: "Vi som anser att svenskafröken är en hora." - "Vi som anser att X ska doppas i toaletten med huvudet före." - "Vi som anser att rektorn ska strypas." - Vi som anser att skolan ska brännas ner. Ses på lördag?" Sett sådana uppropsgrupper på nätet :?: Folk som sysslar med sådant kallas mobb. Vill du verkligen tillhöra mobben´- till och med leda den :?: (Slå gärna upp vad ordet egentligen står för :shock: )
Plutteli70 skrev: Inte EN gång har jag i detta forum läst hur någon Dipl. kurare eller Anna själv eller annan medlem sagt till förtvivlade föräldrar: "Du, detta går för långt, jag tror inte detta funkar på ditt barn du borde nog avbryta för ditt barns bästa." Som sagt, inte en enda gång!
Nej, man väljer ju vad man läser, och hur - allt efter de glasögon man tar på sig. Senast i söndags svarade jag en mamma bl a så här:

:?: *Sarasbebis skrev:
--- känner att dagar och nätter bara äts upp av att försöka följa schemat och hela tiden misslyckas. --- behöver nog lite uppmuntran innan jag ger upp allt och tar fram tutten igen på nätterna då sover han ju i alla fall...*

:!: *AW skrev:
Jag är dessvärre inte rätt person att be om uppmuntran att fortsätta kura med de här tämligen usla oddsen. Jag tvingar ingen. Det jag uppriktigt uppmuntrar dig till är att "ge upp allt och ta fram tutten igen på nätterna", för "då sover han ju i alla fall".
:!: Om och när han inte gör det längre (igen), kan du och sambon överväga att ge lilla älsklingen en kur som ni förbereder noga och fullföljer lika noga. Då är ingenting "förstört" - jobbet måste bara göras rätt, först och främst buret förstås av övertygelse och kunskap så att ni vet exakt vad ni gör och varför. Välkommen tillbaka då, om och när den dagen kommer :wink: *

Det finns många, många fler exempel på hur jag rått föräldrar att omedelbart avbryta sitt (försök till) kurande, även på engelska forumet, därför att jag ansett att barnet behandlats illa. (Därmed förstås också mitt eget "barn", själva kuren, och den vill jag inte heller se illa behandlad.)
KMAP skrev:Ett barn som bankar huvudet mot sängen i ren desperation o är så fruktansvärt ledsen o hysterisk uppmuntrar man på detta forum att låta vara --- är det ett sunt sätt att förhålla sig till sitt barn att låta dem banka pannan blodig mot en vägg eller säng ÄR det detta som ni vill göra med era barn.
Detta fall av huvuddunkande har varit en riktig långkörare på FL genom åren, har jag förstått. Så nu ska vi försöka reda ut saker, tänkte jag :wink:

Jag skriver i Barnaboken, "Åtta och nio månader", om den stora förändring som sker när man (barnet) blir fött till ett jag (sid 358 resp. 361-362 och 363 i Barnaboken 2008):

:arrow: *Föräldrar kan berätta om fysiska symptom: darrningar, underliga utslag, häftiga, ofta hårda, regelbundna rörelser, som tydligen är ångestlösande - den lilla kan dunka huvudet i spjälsängen eller väggen på ett skrämmande sätt. --- Ritualer som tycks självplågande kommer in i bilden: barnet dunkar huvudet i väggen, rytmiskt och ibland otäckt hårt. Ofta får man lägga handen emellan. En del barn slår huvudet i spjälorna på sängen till och med i sömnen, väcker sig själva och blir olyckliga för DET. För dem kan sängen behöva madrasseras. --- Hindra barnet från att skada sig självt. Madrassera, skydda. Hindra däremot inte själva dunkandet."

Ett av de bättre spänningslösande faktorerna här i världen är god och tillräcklig nattsömn. Det vet alla som länge levt med konstant sömnbrist - något som återverkar på ALLT och gör minsta lilla extra påfrestning olidlig - och sedan äntligen får sova så skönt. I det här fallet kurades gossen och fick sin goda sömn. Då upphörde också de spänningslösande huvuddunkningarna, och det redan under andra natten av kuren, till allas lättnad (inte minst barnets :heart: ).

Man får försöka förstå - äntligen och till slut :!: - att Sova hela natten-kuren inte är en metod. Den är en KUR, som namnet anger. Något har gått snett, och människor ber om hjälp. De har alla vandrat via BVC (5mm) och ofta också barnläkare (medicinering med neuroleptika eller antihistaminer) samt barnpsykolog (som de får träffa utan barnet :!: för att själva sättas under lupp). Varför kommer de till aw.com :?: För att leta upp barnmisshandel :?:

Som jag bl a skrev i mitt (enda) genmäle på FL, vilket förstås snabbt drunknade i mobbens perpetuum mobile:

:arrow: *Det finns ingen lag på att tillämpa Sova hela natten-kuren (som är en kur - ett botemedel - ingen metod), eller Standardmodellen, som är en rekommendation och som lätt av sig själv ger goda nätter - se decemberkrönikan 2009 - eller att läsa och ta till sig Barnaboken, som redan den ger goda nätter och ett gott liv med, och för, de små (och inte så små) barnen.

:arrow: Det jag och mina ideellt arbetande medhjälpare på aw.com kan erbjuda är hjälp som fungerar, i praktiken. Om man nu vill få sova på nätterna - vilket även små barn både vill och behöver - men inte får till det utan går på knäna av sömnbrist och möjligen inser att också barnet far illa.

Är allting frid och fröjd finns ingen anledning alls att söka hjälp. Den som inte är sjuk går ju inte till doktorn.

:arrow: Jag vet inte vad ni /på Familjeliv/ har för problem. Jag hjälper den som behöver hjälp, och jag lyckas. Ni fortsätter er hatkampanj som börjar om, börjar om, börjar om. Vart vill ni komma? Ni har redan anmält mig till alla tänkbara instanser, och vad hade ni för det? Sitter jag i finkan med munkavle? Nej, det gör jag inte. Så vad var poängen? Barnläkarförbundets bannbulla? Vad hände med den, då? Ingenting.
:arrow: Föräldrar har fortfarande sitt eget omdöme, gudskelov och tack.*

'
Det jag har gjort när jag utvecklade Sova hela natten-kuren - som ingen annan s k sömnexpert lyckats med - är ju att förstå SÄKERHETENS betydelse ur ett psyko-biologiskt perspektiv, det där människan, såväl den lilla som den stora, hör hemma. Där ligger hela hemligheten. Känner sig barnen säkra för liv och lem, sover de. Det är inte många som (ännu) fattat denna fullständigt banbrytande insikt - som ändå borde vara glasklart naturlig, kan man tycka, eftersom de små barnen ju är gjorda av detsamma som vi. Alla levande varelser sysslar dygnet om, mer eller mindre, med att försöka säkra livhanken. De små barnen kan inte det själva; alltså måste vi göra det åt dem.

Så enkelt är det, och inte särskilt svårt :wink: :lol:

:-({|= Hur mycket mina belackare än skriker om presumtiv barnmisshandel, och hur energiskt etablissemanget än försöker tysta mig, blir Sova hela natten-kuren skolbildande, nu och i framtiden. Därför att den är enkel och logisk och utgår från vad som ligger i BARNENS :heart: intresse. :-({|=

Ur Internationella Sova hela natten, "Varför fungerar Sova hela natten-kuren?" (Sid 12-13):

:arrow: *Sova hela natten-kuren är en kur - ett botemedel - för små barn som behöver få hjälp med att kunna sova lugnt och gott, skönt och sammanhängande, hela natten lång.

:arrow: Kuren fungerar på alla barn med sömnproblem därför att små barn, precis som alla andra människor av kött och blod, behöver sova på nätterna och vill det.

:arrow: Vi vill alla kunna sova i lugn och ro. Barn är inga undantag.

:arrow: Principen för Sova hela natten-kuren är enkel och saklig: man lugnar barnet där det ligger.

:arrow: Och man gör det betryggande, aktivt och förebyggande.*

O:) :heart: :sleep:
Senast redigerad av annawahlgren den ons 10 feb 2010, 16:34, redigerad totalt 4 gång.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
plutteli

Inlägg av plutteli »

Anna: Jag måste säga att jag hade högre tankar om dig än att du faktiskt inte ser skillnad på "Vi som anser att Anna Ws metoder uppmuntrar barnmisshandel" och "Vi som anser att Anna W uppmuntar barnmisshandel" för att inte ens tala om dina andra exempel. Som jag skrivit tidigare: Jag har försvarat dig inför andra, jag har plockat bort ALLA personangrepp från gruppen som ändå slunkit in, jag använder själv delar av din filosofi och jag GILLAR mycket av det du säger och står för även om jag anser att andra delar blir fundamentalt felaktiga. Jag har INGET emot dig som person bara för att jag är emot delar av dina metoder! Är det verkligen så svårt att se skillnaden? För ärligt, om du anser att du är = dina böcker och metoder..ja..då kanske du borde fundera på att ta ett steg bakåt och sära lite på din privatperson och dina böcker?

I övrigt: Jag vet mycket väl vad mobbing är och vad mobbing innebär! Och nej, det är inte mobbing att ha olika åsikter, för hur skulle världen då se ut?

Eftersom jag till skillnad från andra kan ta till mig andras åsikter och kritik kan jag meddela att gruppen bytt namn, innehållet är densamma, men eftersom det inte förekom personangrepp ens tidigare så anser jag heller inte att det finns någon grund att ändra innehåll även om namnet nu har en mer neutral ton.

Jag har från så många håll fått höra att det inte går att kritisera er på detta forum, att man är korkad om man ens försöker och att alla försök till sakliga dialoger slås ner snabbt och skoninglöst, och jag måste säga att jag blir väldigt väldigt besviken när jag märker att detta stämmer.
Jag gav mig in här med god ton, i ett försök att förklara mig och min ståndpunkt och att jag på intet sätt klandrar NÅGON människa för att jag anser att METODERNA blir felaktiga, eftersom jag anser att det är FEL FEL FEL att hävda att något passar till alla barn, för det gör det inte! Det finns inte en enda grej som passar för alla barn, inte en! Och SHN, Barnaboken och Standardmodellen utgör inga undantag vad ni än väljer att tro.
Mamma till S 080818 och V 110126
Mata

Inlägg av Mata »

Jag tycker namnbytet var bra, helt annan klang eller hur man ska säga. Även om jag ändå tycker att det är jobbigt med alla dessa mysko grupper som samlas kring saker de inte gillar... :)
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
inger
Kontakt:

Håller med Mata

Inlägg av inger »

Mata skrev: Även om jag ändå tycker att det är jobbigt med alla dessa mysko grupper som samlas kring saker de inte gillar... :)
Förändrar vi världen genom att gå med i grupper som är emot någonting, genom att lägga tid och kraft.

Om 20 år frågar våra barn, om 40 år våra barnbarn, och om ytterligare 40 år barnsbarn
"Ni visste alla att miljön blev sämre och sämre. Ni hade tydliga prognoser för det redan år 2010. Hur såg ditt engagemang ut då? Vad gjorde du då för alla nyfödda barn? Hur tog du ditt ansvar för att du satt barn till världen? Vad gjorde du för alla människor som led överallt?"

Svar: Jag engagerade mig i en massa grupper som var emot saker. En grupp var visst emot Anna Wahlgren, det hade med sömn att göra. Många av mina vakna timmar gick åt till det.

Svar: Jag bestämde mig aldrig för något som jag själv var för. Jag tog aldrig ställning för någonting och arbetade för att något skulle bli bättre.
Det kändes bra att vara emot.
Hur kunde det bli så här jag som var emot så många saker?

Jag tror att man för världen framåt när man arbetar efter sin inre övertygelse vare sig det gäller i det lilla eller stora.
Gillar man inte Anna Wahlgren, talar man om hur man ska göra i stället.
Gillar man inte bensindrivna bilar uppfinner man luftburna och så vidare.

Man bestämmer sig för vad man är för = lagen om attraktion.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
KMAP

Anna wahlgren

Inlägg av KMAP »

Jag trodde faktiskt att du var en vuxen kvinna i dina bästa år inte en trotsig tonåring som tror att hela världen är emot henne.

Istället för att sätta på dig matyrmanteln "o alla hatar oss o vi är så mobbade" svara då förbövelen på kritiken du får, var såpas ödmjuk o ha såpas mkt självdistans att du också inser att även DU kan ha FEL, göra fel, säga fel, råda fel och långt ifrån vet allt om små barn o hur de fungerar.

Jag har aldrig o kommer aldrig att hata varken dig eller de människorna på ditt forum o det kommer ingen annan normal människa heller göra.

Men faktum kvarstår att när man inte kan ta hjälp o råd ifrån de mer kunniga inom barn o att man inte kan se att man själv inte har alla svaren eller förmågan att hjälpa alla o inte kan vara såpas välviljad att man uppmanar någon att "nu räcker det, avbryt och ta nya tag imorgon så här skall det inte vara" som svar på en mamma som "får stänga av sina kännslor" för att orka höra hur hennes dotter gråter hejdlöst medans mamma trycker ner hennes huvud i madrassen o slår en knytnäve i rumpan på henne kanske dessutom med bajs i baken.

Du har rätt i att barn skall njutas o njuta själva men för att kunna njutas måste föräldern också vara kapabel att svara på sina barns behov oavsett tid på dygnet emellanåt och för att ett barn skall kunna njuta så behöver det känna sig älskat, förstått och hörd inte övergiven, kränkt och kännslomessigt tillsidosatt.
inger
Kontakt:

Re: Anna wahlgren

Inlägg av inger »

KMAP skrev: Du har rätt i att barn skall njutas o njuta själva men för att kunna njutas måste föräldern också vara kapabel att svara på sina barns behov oavsett tid på dygnet emellanåt och för att ett barn skall kunna njuta så behöver det känna sig älskat, förstått och hörd inte övergiven, kränkt och kännslomessigt tillsidosatt.
Det har du så rätt i.
Alla här på forumet instämmer i detta.
Vi har olika åsikter och vi får respektera varandra.
Längre än så här kommer vi inte i diskussioner på nätet.

Nu får du ha överseende om ingen orkar svara dig mer. Det här är ett forum som folk tittar in på när de har tid på fritiden.

Eftersom vi alla är föräldrar så har vi annat att göra också.

Ha en trevlig kväll.
Två underbara tonåringar

plutteli

Re: Håller med Mata

Inlägg av plutteli »

inger skrev:
Mata skrev: Även om jag ändå tycker att det är jobbigt med alla dessa mysko grupper som samlas kring saker de inte gillar... :)
Förändrar vi världen genom att gå med i grupper som är emot någonting, genom att lägga tid och kraft.

Om 20 år frågar våra barn, om 40 år våra barnbarn, och om ytterligare 40 år barnsbarn
"Ni visste alla att miljön blev sämre och sämre. Ni hade tydliga prognoser för det redan år 2010. Hur såg ditt engagemang ut då? Vad gjorde du då för alla nyfödda barn? Hur tog du ditt ansvar för att du satt barn till världen? Vad gjorde du för alla människor som led överallt?"
Svar: Jag engagerade mig politiskt, i ett parti där jag arbetade med attitydförändring hos allmänheten, där jag BÅDE talade om vad jag var emot och vad jag var för, där jag kunde peka på vad jag anser är fel i andras resonemang, men även lyfta fram vad jag anser skulle vare än bättre väg att gå. Jag engagerade mig även frivilligt i icke politiska organisationer som arbetar för barn, kvinnor och mäns rättigheter världen över, jag engagerar mig i BRIS, Röda Korset och kvinno jour. Och i allt detta engagerade jag mig även via det största mediet på vår tid: Internet, genom grupper där vi debatterade och diskuterade olika ämnen vi ansåg behövde förbättras. Och trots alla dessa engagemang hade jag tid, ork och glädje i att ta hand om mitt barn och ge henne all kärlek och tid hon behövde!

Hur engagerar DU dig för att ändra sådant du tycker är fel?
plutteli

Inlägg av plutteli »

inger skrev:
KMAP skrev: Du har rätt i att barn skall njutas o njuta själva men för att kunna njutas måste föräldern också vara kapabel att svara på sina barns behov oavsett tid på dygnet emellanåt och för att ett barn skall kunna njuta så behöver det känna sig älskat, förstått och hörd inte övergiven, kränkt och kännslomessigt tillsidosatt.
Det har du så rätt i.

Nu får du ha överseende om ingen orkar svara dig mer. Det här är ett forum som folk tittar in på när de har tid på fritiden.

Ha en trevlig kväll.
Har du reflekterat över att våra inlägg knappast kommer med 5 minuters mellanrum hela tiden? Att vi lägger ett inlägg nu och då och sedan går det timmar tills nästa?

Vi är också föräldrar, vi har också annat att göra, tro inte annat!
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

inger skrev:
Det har du så rätt i.

Ha en trevlig kväll.
Citerar mig själv här som slutord. Jag engagerar mig också i föreningar och i sammanhang där jag kan tillföra något.
Det var inte det tråden handlade om. Jag ville bara ha sagt att jag inte tror
på att gå med i grupper som är emot något.

Nu har jag inte avsatt mer tid för diskussioner här i kväll, bland annat på grund av andra engagemang där jag är för saker.
Två underbara tonåringar

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

"att jag på intet sätt klandrar NÅGON människa "

Det gör du när du säger att föräldrar som innerligt och ömt efter bästa förmåga jobbar för att ge sitt barn en gourmetsömn sysslar med vanvård och barnmisshandel.

Förövrigt: Gäsp... :sleep: /Luvisen.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
plutteli

Inlägg av plutteli »

Luvisen skrev:"att jag på intet sätt klandrar NÅGON människa "

Det gör du när du säger att föräldrar som innerligt och ömt efter bästa förmåga jobbar för att ge sitt barn en gourmetsömn sysslar med vanvård och barnmisshandel.

Förövrigt: Gäsp... :sleep: /Luvisen.
Jag har aldrig påstått att alla som provar SHN eller följer standardmodellen/barnaboken per automatik misshandlar/vanvårdar sina barn! Det är dina/era ord, inte mina.
Däremot i de fall där det faktisk, enligt lag, rör sig om varnvård så anser jag att det som sker är fel, jag tycker synd om och vill hjälpa barnet! Jag klandrar dock inte föräldrarna för det, även om jag i det läget faktiskt inte bryr mig om vad de tycker, barnets väl och ve går före föräldrarnas egon, om du ursäktar. Och jag önskar innerligt att någon i min omgivning hade tänkt så som jag tänker när jag var liten så hade jag sluppit den bakgrund jag har!
oakarin

Inlägg av oakarin »

Uj, uj, uj, det var ju inte riktigt det här jag hade tänkt mig då jag skrev inlägget häromdagen... :roll:
Jag reagerade mot en kommentar på tv. En programledare sade med ett flin på läpparna att Anna Wahlgren förstört många barn. Jag reagerade. Jag ringde och klagade. Jag skrev på detta forum då jag var bestört.

Det jag INTE räknade med var att människor med uppenbarligen likadana åsikter som programledarens skulle komma in i diskussionen och fortsätta att klanka ner på Annas metoder.

Så var då frågan mina vänner hur vi fortsätter här? Gräva ner oss i skyttegravarna och kasta mer skit? Fortsätta att ge energi åt en debatt som inte leder någonstans? Sitta och nagelfara ordval? You say potato...

Jag har läst Anna Wahlgrens böcker "Sova hela natten" och "Barnaboken". Jag har tagit till mig hennes resonemang. Jag har tänkt själv. Jag har lyssnat på signalerna från mitt barn. Jag har ALDRIG låtit mitt barn ligga med smutsig blöja (det har för övrigt aldrig varit aktuellt då hon är för upptagen med att sova på nätterna och därför inte bajsar...) och jag skulle ALDRIG använda mig av något som går emot mina innersta värderingar. Jag skulle ALDRIG göra något för att skada mitt barn.

Det gör mig genuint ledsen att höra att det finns människor som på allvar tror att Anna Wahlgren har en attityd som uppmanar till barnmisshandel. Jag är ledsen att jag startade den här tråden som bara lett till en ond spiral. Det känns även konstigt att man kan läsa in så oerhört olika saker i texter och tolka dem på så vitt skilda sätt.

Hur som helst hoppas jag på att resten av debatten kan präglas av respekt åt båda håll. I annat fall får väl administratören låsa tråden.
Maya född med planerat kejsarsnitt 25/6 2008. Beräknad till 4/7 men låg i säte så det blev snitt.
plutteli

Inlägg av plutteli »

oakarin skrev:Uj, uj, uj, det var ju inte riktigt det här jag hade tänkt mig då jag skrev inlägget häromdagen... :roll:
Jag reagerade mot en kommentar på tv. En programledare sade med ett flin på läpparna att Anna Wahlgren förstört många barn. Jag reagerade. Jag ringde och klagade. Jag skrev på detta forum då jag var bestört.

Det jag INTE räknade med var att människor med uppenbarligen likadana åsikter som programledarens skulle komma in i diskussionen och fortsätta att klanka ner på Annas metoder.

Så var då frågan mina vänner hur vi fortsätter här? Gräva ner oss i skyttegravarna och kasta mer skit? Fortsätta att ge energi åt en debatt som inte leder någonstans? Sitta och nagelfara ordval? You say potato...

Jag har läst Anna Wahlgrens böcker "Sova hela natten" och "Barnaboken". Jag har tagit till mig hennes resonemang. Jag har tänkt själv. Jag har lyssnat på signalerna från mitt barn. Jag har ALDRIG låtit mitt barn ligga med smutsig blöja (det har för övrigt aldrig varit aktuellt då hon är för upptagen med att sova på nätterna och därför inte bajsar...) och jag skulle ALDRIG använda mig av något som går emot mina innersta värderingar. Jag skulle ALDRIG göra något för att skada mitt barn.

Det gör mig genuint ledsen att höra att det finns människor som på allvar tror att Anna Wahlgren har en attityd som uppmanar till barnmisshandel. Jag är ledsen att jag startade den här tråden som bara lett till en ond spiral. Det känns även konstigt att man kan läsa in så oerhört olika saker i texter och tolka dem på så vitt skilda sätt.

Hur som helst hoppas jag på att resten av debatten kan präglas av respekt åt båda håll. I annat fall får väl administratören låsa tråden.
Kan du vänligen berätta på vilket sätt jag inte varit respektfull och saklig i mina inlägg? För om jag misslyckats är det inte meningen då jag vänder ut och in på mig för att förklara mig på bästa sätt!

I övrigt så handlar inte min grupp på FB om alla som använder SHN eller Barnaboken i sin vardag, inte ens nära. Den handlar om råden och kurerna som gått fel! Om det vi finner inte är bra med dessa och vad man kan göra istället! För även om du inte kan låta ditt barn ha bajsblöja (om det hade varit aktuellt) så vet jag ett flertal föräldrar som inte alls tycker det är märkligt att ha sitt barn i bajsblöja i flera timmar, för det är viktigare att signalera för barnet att inget kommer hända före utsatt tid. Jag klandrar inte Anna för att detta sker, jag klandrar det sätt som hennes råd, verktyg och "kurer"/metoder är utformade som ger signaler om att detta är ok. Jag tycker det är sorgligt att Anna och flera på detta forum går i sådan försvarspossition att det blir omöjligt att föra en vettig diskussion, trots att man kommer i fred. För alla kan vi väll enas om att vi vill barnets bästa, och trots vissa felaktiga råd är det ingen här som egentligen vill att barn ska få sår i baken pga obytta blöjor eller att de ska gråta så hysteriskt att de spyr? Det vägrar jag iaf att tro att det finns även om jag stött på personer som tyckt dessa saker IRL, men jag har valt att tro att det är de som är vrickade och inte detta forum. Dock har jag läst för många exempel där det gått fel och råden ändå är att köra vidare i samma spår, och det är detta som gör att jag reagerat och önskar än förändring tillbaka mot det gamla, mot den tid som så många jag känner talar om med värme när de samtidigt inte alls känner igen de råd och attityd mot barn som råder idag på detta forum.

Oavsett vad man tycker om BB, SHN och SM så kan vi väll försöka enas om att jobba framåt för barnens bästa och att dit hör tex. inte att ge standardrådet att inte byta blöja efter vargtimmens intåg?
kiki

Inlägg av kiki »

plutteli skrev:
Kan du vänligen berätta på vilket sätt jag inte varit respektfull och saklig i mina inlägg? För om jag misslyckats är det inte meningen då jag vänder ut och in på mig för att förklara mig på bästa sätt!
plutteli, om du läser vad oakarin skriver så ser du att hon är förvånad över vändningen som tråden har tagit.

Det blev lite trådkapning bara :? :wink: :roll:

/Kristina

ps, oakarin, jag anmälde oxå, förstås, men har inte fått nåt svar, förstås 8)
kram ds.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
plutteli

Inlägg av plutteli »

kiki skrev:
plutteli skrev:
plutteli, om du läser vad oakarin skriver så ser du att hon är förvånad över vändningen som tråden har tagit.

Det blev lite trådkapning bara :? :wink: :roll:

/Kristina

ps, oakarin, jag anmälde oxå, förstås, men har inte fått nåt svar, förstås 8)
kram ds.
Jag kan förstå att hon är förvånad av den vändning detta tagit, jag besvarade från starten egentligen bara det (felaktiga) påstående som dök upp ang. min grupp på FB.

Dock tolkar jag hennes
"Hur som helst hoppas jag på att resten av debatten kan präglas av respekt åt båda håll. I annat fall får väl administratören låsa tråden"
som att hon menar att det saknats respekt på någon punkt tidigare? Om inte känns den avslutande kommentaren väldigt överflödig...
Låst

Återgå till "Kackelforum"