Så nu till mina frågor:

lilla damen behagar inte vara vaken mer än 6 timmar i genomsnitt per dygn, dock verkar hon ändå sova på nätterna, kanske något tidig att vakna ibland på morgonkvisten. När hon hålls vaken mer än ca 1 tim så är det bara övertrött skrik och vägran att äta. jag försäker verkligen med att gå runt och visa saker, gå ut, leka med storebror, lägga på mage osv. Men hon bara skriker tills hon hamnar i vagnen eller somnar på ens arm. Dock somnar hon inte när hon ligger på mage på en filt eller liknande, då bara skriker hon en massa. Så det blir en del träning på magläge i de glada stunderna när hon är pigg. Ska man ändå hålla vaken i 1,5 tim, trots att det bara är tröttskrik och jag inte får i henne mer mat?

om jag gör henne mer till viljes och låter henne somna vid 20? Ska jag då acceptera två nattmål, och när bör de ligga? eftersom hon precis börjat sova 5-6 timmar i streck vill jag inte chansa på att hon klarar 8.. och jag har ju ingen superlust att gå upp 5 varje morgon..

hon har svamp på tungan, och jag får inte bort det med vichyvatten, nån som har nått bra tips\ tror ev att hon även har på blygdläpparna.

om jag bestämt väckning vid de tider jag har ovan, ska jag vagna om hon vaknar 30 min innan? eller ska jag följa henne och låta tiderna vara riktlinjer?

natten blir bara ca 9 timmar lång, eller har varit så den senaste veckan, är det för kort? är det för att hon sover så mycket på dagen?

ett alternativ till de långa sovpassen kanske är att ha kortare sovpass och kortare vakenpass? men då riskerar man väl att hamna i snuttfällan.

jag försöker tratta i henne så mycket hon vill ha men hon äter ortfarande bara från 1 bröst 9 av 10 ggr. och vill sen absolut inte ha mer. ibland lyckas jag truga i henne bröstet när hon är trött, men när hon då suger några halvhjärtade tag och mjölken rinner till blir hon tvärarg och drar bort huvudet och börjar skrika igen, ska jag acceptera att hon inte vill eller ska jag försöka med nått knep att tvinga henne?

även fast hon sover längre på natten så gör ju inte jag det för mina bröst fattar ju aldrig galoppen, de bara läcker hela tiden, samma sak med förra barnet, tog 6 månader innan de fattade att jag inte ammade på natten längre och då pumpade jag ingenting. ett alternativ här skulle kunna vara att pumpa när jag går och lägger mig, men problemet är att jag inte kan, får i princip inte ut något när jag pumpar själv utan måste ha henne på andra bröstet, då kommer det massor ur det jag pumpar, men sitter jag sjäv så händer ingenting..nått tips här?
så det var nog det jag kom på nu..hoppas nån har ork att läsa och svara
!