Hej igen,
är det så att vi gör fel eller har vi en orolig son?
De två senaste nätterna har vart ett rent h-vete..
Louie börjar att gråta och gny när vi lägger han (det har inte hänt sedan vi började kuren den 23e feb).. Vi får ramsa (efter att vi avvaktar och kör husljud) och till slut efter en solfjäder till nästan sömn så somnar han på ca en halvtimme.
Han vaknar ca mellan 00 och 01 och ramsan tar inte, först avvaktar vi och sedan ramsar i olika tonlägen beroende på hans frågor.
Vi får till slut solfjädra men ungen SKRIIIIKER så fort vi lämnar rummet på ramsan. Så vi ramsar igen flera flera ggr utan resultat och solfjädrar. Han somnade i 5 min efter 1,5 timmes gråt och sen skriik igen. I natt gjorde vi något som vi inte får men vi var så desperata, vi tog upp han i vår säng. Han var orolig ett tag men somnade tilll slut nära mig och vaknade 05.55 istället för kl 7. Man är ju bara människa och behöver sova.
Vi lärde oss en läxa att han inte sover bättre mellan oss men vi såg ingen annan utväg då.
Något som vi som föräldrar tror påverkar är grannarna brevid som bankar iväggen ibland.. Som om vi skulle få Louie tystare av det..
Jag pratade med grannen häromdagen och fick en dum förklaring om att vi trodde att ni inte hörde hans skrik (de vet att vi kör en kur för att få honom att sova)..
Är det så att mycket aktiviteter på dagarna påverkar sömnen? Han har ju nyligen börjat hos dagmamma och vi har vart ute mycket och vart och badat, på kulturhuset och målat osv..
Han har ju varit mycket sjuk under sin uppväxt, RS med ambulansfärd, vinterkräksjuka med dropp, förkylningsastma osv.. Vi har ju vart oroliga men nu har han (peppar, peppar) hållt sig på banan i 2,5 mån förutom en liten dagisförkylning. Så på det stadiet är vi inte oroliga för tillfället, han växer ju och varje vecka räknas för hans förbättrade immunförsvar..
En grej kan vara att hans pappa (jag ibland men ytterst sällan) brusar upp och blir arg på honom lätt under nattetid. Han blir lättretad av sömnbrist.
Kan det påverka Louie att han blir rädd eller orolig?
VI har bestämt oss för att kura om honom inatt, hans pappa sover nu och laddar batterierna för en natt utan sömn. Vi börjar tvivla på att denna kur fungerar på vår son, men samtidigt så vet vi ju att det funkade i början.
Vi kör alla rutiner med mat osv på samma tider och han sover inte 1,5 timme på dagen men oftast 70 min iallafall. Han somnar på dagis och i vagnen (efter ett tag) och hemma i sängen.
Vi kör skrattet till gonattet men han vill bara dansa ibland (vi dansade och jagades galet förr) men han har roligt.
Rummet är mörkt.
Inatt när han vaknade hande han kissat igenom så jag fick byta på honom men tog inte upp honom..
HJÄLP, vi vill sova igen hela familjen, vi känner oss värdelösa som föräldrar detta som gick så bra. Vad hände??
Tacksam för svar.
Kramar Erika
miar70 skrev::thumbsup: Jag tycker det låter som om ni är på väg åt alldeles rätt håll, du har fått väcka honom och ramsan tar fint!

Tack för varma ord, det är en ren glädje att få vara till lite hjälp!
Hoppas tidsomställningen varit positiv för er, mången små morrontrasslare blir hjälpt av sommartiden
Kram Mia
Mamma till Louie 071211, Startade kuren kvällen den 23e februari..