Twins kackeltråd!
Grattis till tjejorna, 365 dagar gamla är inte fy skam \:D/
Härligt med underbara dagar, då blir det där jobbiga dagarna lite enklare att stå ut med
Vi var också på kalas igår då en kusin fyllde år, och då fick älsklingarna smaka på sötsaker oj, oj sen blev det livat, det fanns ingen hejd på lusten att äta kakor, dumma mamma som gav sig in på det
Härligt med underbara dagar, då blir det där jobbiga dagarna lite enklare att stå ut med
Vi var också på kalas igår då en kusin fyllde år, och då fick älsklingarna smaka på sötsaker oj, oj sen blev det livat, det fanns ingen hejd på lusten att äta kakor, dumma mamma som gav sig in på det
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
Och så våra "partners in crime" båda 20 månader
Twins: Ja grattis till de små prinssesorna
:-({|=
Hoppas att er förkylning oxå har blivit bättre.
Vad det gäller dubbla leksaker mm så är vi ju inte där riktigt ännu....men man kan ju redan se att lilla M snor saker från E när hon kommer åt
Ja det får nog bli så, en kur på storebror då vi flyttat. Och så ska han få vara med och bestäma i sitt nya rum
Jaaa vad impad jag är av att du tog dig till ÖF, ngt som jag nog aldrig känner att jag kommer att orka...inte med en vildig till storebror heller.
Ser verkligen framemot då vi flyttar i maj för det blir ett större hus med TRÄDGÅRD!!!!!! Med staket på alla sidor möjlighet till samdlåda, grönskasland och framförallt för alla mina tre små att röja runt i. Underbart!!!!!
Skönt att tänka på då jag sitter här med ryggskott, eller vad det nu är kan i alla fall inte räta på ryggen riktigt!
Som sagt så kul att läsa om era lite större tvillingar för att se vad som komma skall.

Hoppas att er förkylning oxå har blivit bättre.
Vad det gäller dubbla leksaker mm så är vi ju inte där riktigt ännu....men man kan ju redan se att lilla M snor saker från E när hon kommer åt
Ja det får nog bli så, en kur på storebror då vi flyttat. Och så ska han få vara med och bestäma i sitt nya rum
Jaaa vad impad jag är av att du tog dig till ÖF, ngt som jag nog aldrig känner att jag kommer att orka...inte med en vildig till storebror heller.
Ser verkligen framemot då vi flyttar i maj för det blir ett större hus med TRÄDGÅRD!!!!!! Med staket på alla sidor möjlighet till samdlåda, grönskasland och framförallt för alla mina tre små att röja runt i. Underbart!!!!!
Skönt att tänka på då jag sitter här med ryggskott, eller vad det nu är kan i alla fall inte räta på ryggen riktigt!
Som sagt så kul att läsa om era lite större tvillingar för att se vad som komma skall.
Stolt mamma till:
O
061117 
E&M
080908 i v38+1 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
O
E&M
Tack för alla grattis hälsningar
.
Elsaviola: Jag var lite i valet och kvalet igår om tjejerna skulle få sockerbomb eller inte :-k , men det slutatde med sockerfri minitårta gjord på muffins, päron, blåbär och grädde. Eftersom de inte vet bättre så tyckte de att det var mums =P~
. De har ju inte heller några äldre syskon som springer runt och smaskar på godis så vi kan nog hålla dem sockerfria ett tag till.
Nelly: Inte kul med ryggont
, man blir så orörlig när det gör ont där. Svårt att göra saker utan att röra eller belasta ryggen
. Hoppas det blir bättre snart. Vi är friska från förkylningen tack och lov [-o< . Det låter helt underbart ert nya hus
, så skulle jag oxå vilja bo, bara att öppna dörren och ha trädgård, lekplats och gräsmatta. Hoppas maj kommer fort
Anledningen till att jag tog mig iväg till ÖF är faktiskt en helt främmande människa
. Jag och min sambo var ute och lunchade med tjejerna, och på fiket fanns den här mamman och hennes 15 månader gamla dotter. Hon började prata med oss, vem kan motstå tvillingar
, och frågade om vi gick på ÖF. När jag svarade nej så sa hon att det måste jag bara göra, hur skönt som helst tyckte hon. Hennes dotter lekte snällt för sig själv och med andra barn, och hon kunde kackla med andra mammor. Det låter ju toppen tyckte jag och släpade mig iväg
, det får bära eller brista, man måste ju prova. Och det gick jättebra, så kom igen nu tvillingmammor/pappor
Går det åt skogen så behöver ni inte gå dit igen. Ta med någon första gången så går det lättare.
Nu måste jag packa väskan för snart vaknar tjejerna och vi ska iväg....på ÖF. Hoppas det går lika bra idag [-o<
Kram
Elsaviola: Jag var lite i valet och kvalet igår om tjejerna skulle få sockerbomb eller inte :-k , men det slutatde med sockerfri minitårta gjord på muffins, päron, blåbär och grädde. Eftersom de inte vet bättre så tyckte de att det var mums =P~
Nelly: Inte kul med ryggont
Anledningen till att jag tog mig iväg till ÖF är faktiskt en helt främmande människa
Nu måste jag packa väskan för snart vaknar tjejerna och vi ska iväg....på ÖF. Hoppas det går lika bra idag [-o<
Kram
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Här är det fortfarnade ryggont
I tisdags var det spruta, usch tycker inte om att gå till BVC det är alltid sådan kaos och jag känner mig alltid så uttittad
Mina små
Ja förlåt detta blev ett litet nego inlägg
Fast idag ska vi till banken för husets skull och det ska bli kul
Hoppas att Ni har en bra dag!!
Kram
Stolt mamma till:
O
061117 
E&M
080908 i v38+1 
O
E&M
Jag orkar inte mer just nu. Tjejerna har haft diarré i flera dagar nu med blöjbyten under natten och svårt att somna om. Meya har blivit förkyld.... igen
. Igår var vi och tog 1 års sprutorna och de fick som vanligt feber av den och har sovit jättedåligt inatt
. När ska eländet vända
Känner mig som en zombi efter flera nätter med lite sömn, och behöver få gnälla lite bara
.
Kram
Kram
Känner mig oxå lite nego idag som du ser
Det gick ganska bra på ÖP, tack som frågar
Det är väldigt sällan jag orkar gå till BVC själv. Vi brukar få anpassa tiden efter hur min sambo jobbar, eller så följer min lillasyster med
Lycka till på banken och hoppas ryggonten släpper. Du kan önska dig massage till alla
Vad har ni för vagn
Vi har en begagnad Emmaljunga som var toppen med liggdelen när tjejerna var små, men tycker inte att sittdelen är så bra
. Har varit runt och tittat och fastnat för Baby travel från Babyproffsen. Är det någon som har en sån? Är den bra? För och nackdelar? Finns det några andra bra tips på tvillingvagn?
Vi har en begagnad Emmaljunga som var toppen med liggdelen när tjejerna var små, men tycker inte att sittdelen är så bra
-
Lingontuva
Här kommer jag och erkänner att jag smygläser eran tråd
som för övrigt är jättetrevlig!
Jag har själv en enkel babytravelvagn och min bror har tvillingvarianten. Det är den enda tvillingvagnen jag sett och tyckt bra om! Lättkörd, någorlunda smidig, lätt att fälla upp/ihop. Den enda nackdelen jag kan se är att den endast går att ha framåtvänd
Lite trist när barnen är små men man kan ju inte få allt här i världen, eller??
Jag har själv en enkel babytravelvagn och min bror har tvillingvarianten. Det är den enda tvillingvagnen jag sett och tyckt bra om! Lättkörd, någorlunda smidig, lätt att fälla upp/ihop. Den enda nackdelen jag kan se är att den endast går att ha framåtvänd
Hej Lingontuva
.
Du är ju självklart välkommen att kackla du med
. Att den är lätt att fälla är ju ett stort plus. Den vi har nu är lite komplicerad... Klarar man av att lyfta in den i bilen själv måntro :-k . Har för mig att den inte ska vara allt för tung. Har funderat på det här med framåtvänt jag med. Nu är tjejerna lite missnöjda i vagnen, men om jag drar den så att de sitter framåt och ser så blir de nöjdare, så jag tror att det blir ganska bra ändå. Jag tycker därimot att det blir tråkigare, vill se mina prinsessor.

Du är ju självklart välkommen att kackla du med
Ju fler som kacklar "dessto" trevligare
Man får vara neggo....bara man piggar upp sig
Gick bra på banken
inte fel att reporäntan gick ned igår med hela 1% igår he he he.
Ryggen inte bra, men jag har köpt hårfärg )för det lär dröja innan jag kan gå till frisören) så detta ser jag framemot. Man är glad för det lilla
När vi fick reda på i vecka 20 att det var två små
:an så fick vi lite panik, så vi köpte en vagn samma dag på blocket (urbillig!!!) En UJ, inte så jätte nöjd med den med facit i hand. Liten liggkorg som E växte ur snabbt så vi fick byta till sitt för tidigt ....tyckte jag. Nu fungerar det väldigt bra dock och de trivs och sover bra mm. Den är ju oxå framåtvänd....inte heller bra, tyvärr är det inte så många tvillingvagnar som är så att man kan skifta
Kram kram
Skulle jag köpt en idag så skulle jag köpt en babytravel, helt klart prisvärd!!!
Man får vara neggo....bara man piggar upp sig
Gick bra på banken
Ryggen inte bra, men jag har köpt hårfärg )för det lär dröja innan jag kan gå till frisören) så detta ser jag framemot. Man är glad för det lilla
När vi fick reda på i vecka 20 att det var två små
Kram kram
Skulle jag köpt en idag så skulle jag köpt en babytravel, helt klart prisvärd!!!
Stolt mamma till:
O
061117 
E&M
080908 i v38+1 
O
E&M
[/b]Nelly Då hade jag tur då
vi har en emmaljunga från 04, och den kan man bara ställa om handtagen på så förvandlas den till framåt eller bakåt vänd. Men den är på tok för tung...
Mina twins är så förtjusta i vagnen att i vart fall pojken (10 månader) klättrar upp i den när den är stillastående inomhus
och finner sig i att mamma sätter fast honom i selet, då sitter han där i 20 minuter, nöjd som aldrig förr...och då kan han ju få göra det
Apropå Bvc, pappa får ta en en föräldradag, och fixa med BVC. (jag gör det inte om jag inte måste)
Mina twins är så förtjusta i vagnen att i vart fall pojken (10 månader) klättrar upp i den när den är stillastående inomhus
Apropå Bvc, pappa får ta en en föräldradag, och fixa med BVC. (jag gör det inte om jag inte måste)
kaxiga storebror på 15 vårar
illbattingen på 2 år och 10 månader
God fredag på er!!
hummmm det var ngt att tänka på inför BVC, vi flyttar dock till samma satd som mormor så det kommer nog att bli lättare i framtiden
Twins: Hoppas att diarren har lagt sig, inte kul alls, inte kul när de små är sjuka, man hade gjort allt för att byta med dem.
elsaviola: Japp det verkar som om du haft tur med vagnen, fast inte med att den är tung
Här tok-skiner solen idag, och pappan till barnen är ledig och jag och store O har en egen dag!!! Härligt!!!!
Kram på er!
hummmm det var ngt att tänka på inför BVC, vi flyttar dock till samma satd som mormor så det kommer nog att bli lättare i framtiden
Twins: Hoppas att diarren har lagt sig, inte kul alls, inte kul när de små är sjuka, man hade gjort allt för att byta med dem.
elsaviola: Japp det verkar som om du haft tur med vagnen, fast inte med att den är tung
Här tok-skiner solen idag, och pappan till barnen är ledig och jag och store O har en egen dag!!! Härligt!!!!
Kram på er!
Stolt mamma till:
O
061117 
E&M
080908 i v38+1 
O
E&M
-
Stjärnfall
- Kontakt:
Hej på er alla!
Jag har varit lite frånvarande ett tag...
Här har det hänt grejer också... Min lilla Dante har fått snuva i höften!
Har ni hört talas om det? Det hade inte vi heller tills i går kväll. Helt plötsligt började D gråta hejdlöst och efter lite funderingar på vad det kunde vara upptäckte vi att han inte ville stödja på vänsterbenet.
Lillkillen är bara åtta månader och kan inte ställa sig upp själv än men det roligaste han vet i vanliga fall är när vi hjälper honom upp och sedan jublar vi i kapp. Men i går kväll hjälpte det förstås inte alls. Vi ringde Nacka Närakut och fick direkt frågan om han var förkyld. Jo det är han. Då är det förmodligen snuva i höften sa sjuksystern. Ge Alvedon och se om det onda ger med sig. Snuva i höften!? Natten gick sedan bra men i morse så ville han inte stödja på benet heller. Han stod som en liten flamingo, plutten. Det blev närakuten och röntgen för att utesluta andra oraker. För er som liksom vi inte visste vad det var så är det en virusinfektion som sätter sig i höftleden. Man gör ingenting utan man får kallt vänta ut den... Stackars liten. Han var så pytteliten på den stora britsen med sin lilla majskrok som han knaprade på när han röntgades...
Själv pajade jag knät för två veckor sedan så det är svullet, går knappt att böja och gör riktigt ont. Det är kul när man ska upp och ner från golvet hundra gånger varje dag samt gå med vagn... Förmodligen miniskskada och operation. Hur gör man då? Hoppa på kryckor och tre småbarn och vagn? Det funkar ju inte? Men jag måste ha mitt knä för jag har fortafarande ca 10 kilo kvar att gå ner!!
Sedan så har vi varit på Karolinska Sjukhuset och Koagoleringsmottagningen för att testa om tvillingarna har samma sjukdom som jag. (Von Willebrandts, blödarsjuka...). De frågade om vi märkt något på småttingarna och det hade vi inte. Dagen efter slog lilla Elvira näsan i spjälsängen och blödde näsblod i över en timme! Inte roligt
Äldsta dottern är testad och hon är helt frisk.
Usch nu skrev jag också av mig lite...
förlåt...
Lite roligare då: Vi har börjat inreda vår övervåning villket är hett efterlängtat (också tack till riksbanken
) Äntligen får vi några till sovrum!
Vi köpte en vagn som heter BabyJogger City Elite Double för ett år sedan när dollarn var så billig. Sedan hade vi turen att vänner kunde ta med den på flyget hem från USA. Bara Vagnen kostar ca 9000 här och vi köpte vagn, två mjukliftar, två baby snuggle, mugghållare mm för under 5000! Vi lade sedan helt enkelt tvillingarna med huvudet i fotändan på mjukliftarna så de kunde ligga och titta på oss. Det funkade jättebra! Det gick att trixa lite så sufletterna skyddade dem också. Mjukliftarna är så långa så de ligger fortfarande i dem när de ska sova (fast nu åt "rätt" håll) Vagnen liknar väldigt mycket BabyTravels dubbelvagn som var vårt andra alternativ.
Hoppas att alla får en skön helg!
Twins: Också ett grattis i efterskott till de nyblivna ettåringarna!

Jag har varit lite frånvarande ett tag...
Här har det hänt grejer också... Min lilla Dante har fått snuva i höften!
Lillkillen är bara åtta månader och kan inte ställa sig upp själv än men det roligaste han vet i vanliga fall är när vi hjälper honom upp och sedan jublar vi i kapp. Men i går kväll hjälpte det förstås inte alls. Vi ringde Nacka Närakut och fick direkt frågan om han var förkyld. Jo det är han. Då är det förmodligen snuva i höften sa sjuksystern. Ge Alvedon och se om det onda ger med sig. Snuva i höften!? Natten gick sedan bra men i morse så ville han inte stödja på benet heller. Han stod som en liten flamingo, plutten. Det blev närakuten och röntgen för att utesluta andra oraker. För er som liksom vi inte visste vad det var så är det en virusinfektion som sätter sig i höftleden. Man gör ingenting utan man får kallt vänta ut den... Stackars liten. Han var så pytteliten på den stora britsen med sin lilla majskrok som han knaprade på när han röntgades...
Själv pajade jag knät för två veckor sedan så det är svullet, går knappt att böja och gör riktigt ont. Det är kul när man ska upp och ner från golvet hundra gånger varje dag samt gå med vagn... Förmodligen miniskskada och operation. Hur gör man då? Hoppa på kryckor och tre småbarn och vagn? Det funkar ju inte? Men jag måste ha mitt knä för jag har fortafarande ca 10 kilo kvar att gå ner!!
Sedan så har vi varit på Karolinska Sjukhuset och Koagoleringsmottagningen för att testa om tvillingarna har samma sjukdom som jag. (Von Willebrandts, blödarsjuka...). De frågade om vi märkt något på småttingarna och det hade vi inte. Dagen efter slog lilla Elvira näsan i spjälsängen och blödde näsblod i över en timme! Inte roligt
Usch nu skrev jag också av mig lite...
Lite roligare då: Vi har börjat inreda vår övervåning villket är hett efterlängtat (också tack till riksbanken
Vi köpte en vagn som heter BabyJogger City Elite Double för ett år sedan när dollarn var så billig. Sedan hade vi turen att vänner kunde ta med den på flyget hem från USA. Bara Vagnen kostar ca 9000 här och vi köpte vagn, två mjukliftar, två baby snuggle, mugghållare mm för under 5000! Vi lade sedan helt enkelt tvillingarna med huvudet i fotändan på mjukliftarna så de kunde ligga och titta på oss. Det funkade jättebra! Det gick att trixa lite så sufletterna skyddade dem också. Mjukliftarna är så långa så de ligger fortfarande i dem när de ska sova (fast nu åt "rätt" håll) Vagnen liknar väldigt mycket BabyTravels dubbelvagn som var vårt andra alternativ.
Hoppas att alla får en skön helg!
Twins: Också ett grattis i efterskott till de nyblivna ettåringarna!
Tvillingar 10/6 -08 med storasyster 9/9 -06