Här kommer en sammanfattande rapport från natt ett:
19:00 Läggning efter skrattet till go´nattet. Buffar.
19:22 Tyst. Ramsar ut*4. Skriker direkt. Ramsar*4. Ramsar*4. Skriker upp sig.
19:25 Går in igen. Hon ligger på rygg. Lägger tillrätta och buffar. Solfjädrar och ramsar ut. Skriker. Ramsar *8. Avvaktar. Ramsar *8. Skriker upp sig.
19:40 Går in igen. Ligger på rygg. Lägger tillrätt och buffar. Solfjädrar och ramsar ut. Skriker direkt (får en släng av osäkerhet och glömmer hålla koll på klockan). Gör husljud. Hon skriker. Jag avvaktar. Hon är ilsk. Sen tystnar hon plötsligt. Bekräftar *4. Hon skriker. Avvaktar. Tystnar. Bekräftar *4. Skrik, tyst, bekräftelse. Skrik, snyft, tyst, bekräftelse. Somnar 19:55.
22:30 Vaknar. Går in och lägger tillrätta. Buffar kort. Ramsar ut *4. Bekräftar *4. Sover 22:35.
23:35 (ammas vanligtvis denna tid) Går in och lägger tillrätta. Buffar. Ramsar ut. Skriker direkt.
Ovanstående upprepar sig flera gånger om under ca 25 min. Inser att hon börjar skrika så fort jag slutar buffa varför jag bestämmer mig för att bara solfjädra.
00:00 Går in och solfjädrar till ro. Går ut med ramsan. Påminner *4 efter skrik. Tystnar. Bekräftar *4. Snyftar, tyst. Bekräftar igen. Somnar 00:10.
03:27 Vaknar. Rusar in och buffar. Ramsar ut. Hon skriker direkt (men inget dunderskrik). Påminner *4. Avvaktar och lyssnar. Börjar plockar ur diskmaskinen. Påminner igen. Avvaktar. Skriker upp sig. Går in och lägger tillrätta samt solfjädrar.
03:34 Går ut med ramsa. Hon ligger och knorrar. Avvaktar.
03:37 Tyst. Bekräftar. Knorrar och sen tyst. Bekräftar igen.
03:39 Sover.
04:15 Vaknar. Påminner. Avvaktar och lyssnar. Låter ledsen. Går in och solfjädrar kort. Ramsar ut. Fortsätter plockar ur diskmaskinen. Påminner *4. Knorrar lite. Tyst. Bekräftar.
04:18 Sover.
06:10 Vaknar. Påminner med pangramsa. Skriker. Går in och solfjädrar. Skriker. Buffar. Ramsar ut. Skriker. Påminner.
06:15 Tyst. Bekräftar. Börjar prata med sig själv

Avvaktar. Nöjt barn verktygas inte?!
06:25 Gnäller ledset. Ramsar två omgångar. Tystnar. Börjar prata igen efter en liten stund. Avvaktar.
06:30 Gnäller ledset igen. Påminner i två omgångar. Gör husljud. Tystnar. Gnäller och pratar om vartannat.
06:50 Bestämmer för att göra något tidig morgon, då gnällandet börjar öka.
Blir ledsen när hon ser oss först, men lyckas få till ett leende innan vi plockar upp henne.
Nu sover hon första passet i vagnen. Somnade efter tio minuter. Men vagnade möjligtvis lite för länge. Gav i alla fall en bekräftelse.
Är överhuvudtaget nöjd över förväntan efter den natt. Hon var ju superduktig

\:D/