Första natten efter jag hade avbrutit kuren gick rätt så bra, trots napp och amning 2ggr, men 2:a och 3:e var fruktansvärda! Jag var uppe och ammade 4-6 gånger mellan 22.30 och 6.45. Ena morgonen gick vi upp för dagen 5.45

och i går morse 6.45. Jag var så trött i går och ville inte vänta en dag till med att börja om med kuren! Jag insåg ju att den faktiskt funkar och de struliga läggningarna hade enbart med min attityd att göra. Så jag tokpluggade igår. Gick upp och la mig för att vila, när sambon kom för att "kolla till" mig stirrade han på mig. Där satt jag i sängen med laptopen i knät (kollade forumet), en bärbar dvd med SHN-filmen och boken brevid.
Inför kvällen var Attityden på plats! Kände mig inte ett dugg tveksam till om det skulle funka, mer lite orolig att jag pga tröttheten inte skulle orka hela natten. Men det fick gå!
Jag är så nöjd med "första" natten! Läggningen tog 15 min, hon svarade på både buff och ramsa direkt. Sambon sa att det var mer tryck i ramsan nu och det kände jag själv också. Hon har vaknat 2 gånger i natt. Första gången tog det en halvtimme och andra gången vid halv 4 tog det hela 1½ timme, men det kändes inte så jobbigt, hon var jättetrött och skrek inte hela tiden utan tystnade kort hela tiden. Hon svarade bra på påminnelsen flera gånger.
I slutet kändes det som om jag störde henne med buff och ramsa så jag väntade ut henne och tillslut somnade hon själv, skrek aldrig upp sig så att jag behövde ingripa.
Har egentligen inga frågor, vill bara uttrycka min glädje (vill skutta omkring i lägenheten istället för att gå

) och tacksamhet att ni finns!

Utan all hjälp här skulle det inte gått så bra! Och givetvis stor tacksamhet till Anna Wahlgren som står bakom hela kuren!
Nu är jag laddad till tusen inför natt 2 och ska jobba mer på ramsan, och husljud i vargtimmen. Kommer det bakslag så står jag beredd!
Mvh
Helen 8)