Hej rebekka4!
Vad bra att du ställer alla dina frågor nu innan du återvänder till landet
Jag tycker visst att du är en bra mamma som vill ditt lilla barns bästa, nämligen att hon ska få den välbehövliga sammanhängande sömnen och mat, mat och mera mat. Det är ju just det du gör, toppen
Först och främst vill jag säga att jag tror du missat att Torsmamma svarade dig imorse. I hennes supersvar

(som vanligt) hittar du mycket matnyttigt som kan hjälp dig med några av dina frågor. Jag svara på de frågor som du inte hittar där. Hoppas det är okej
Nu tror jag du fattat galoppen med vagningen. Du har själv skrivit svaret på din fråga. Du ska bara vagna tills hon är tyst. Låt henne sedan vara. Gå och diska, prata i telefonen eller vad som helts. För nu sover hon ju, eller hur

Om hon börjar skrika är du där och vagna tills hon tystnar men inte somnar. Avsluta med lite skak i handtaget i sidled. Var noga att hon somnar i stillastående vagn.
Angående påfyllning under lurens första 30 min har jag gjort under smekmånaden. Sedan när jag är säker på att barnet verkligen är mätt har jag vagnat även i början av luren, men du känner ditt barn bäst så gör det som passar er
Angående nattamning så låter det som om ni har en bra natt tycker jag om hon sover mellan 19.00-24.00 och därefter till 04.00. Du kan gott låta det vara så ett par veckor till. Självklart sker den amningen i mörker och så lugnt som möjligt och direkt ner i vagnen/sängen. Så du behöver inte vagna bort något mål just nu.
Jag tycker det är bra att du ger flaska efter amningen. Se det inte som ett nederlag. Det viktigaste är ju att lillan får så mycket mat hon bara kan få ner. Vi vill ju inte ha ett halvsvultet barn eller hur?
Om jag var du skulle jag glädja mig åt att jag faktiskt kan amma mitt barn så mycket som du gör. Varje dag som det går är ju bra. Sedan tilläggsmatar du ju bara lite för att hon ska bli riktigt mätt och kunna sova gott, kanon tycker jag
Finns här ikväll om det är något mer. Njut nu
kram
Ida