Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lua

Inlägg av Lua »

Hej alla :!:

Vilket engagemang! Jag vill också vara med, om det är ok?! Jag har gått ner mina gravidkilon och behöver nu hjälp att hålla vikten. Min bäckenbotten, och hela överkroppen behöver också stärkas upp efter mina täta graviditeter.

Träningskalender: Toppenidé! Införskaffad!

Jag ska träna 3 gånger i veckan, inte så noga vad. Rejäla promenader (20 minuter till affären räknas ej!), aerobics till träningsvideo, spinning, simning... Minst ett av passen ska innehålla styrketräning.

Åh, vad jag känner mig peppad nu :D :P :!: TACK!!

Kram Lua. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

T.P, jodå, det gör vi lá, försvinner i mängden... :? Men jag gör det inte bara :shock: Tänk nu på att jag har kört intervall-pass i skogen sedan i somras 1 gång/vecka. Jag är ute i 45-50 minuter. Springer så långt jag orkar, går mellan varvet, bara precis för att hämta andan. Jag har ännu inte sprungit hela tiden, och jag är LÅNGT därifrån. Trots all träning förra året verkar jag liksom inte få upp flåset. Jag kan INTE med att springa inför folk :shock: Men det finns väll massor av forumfolk i gbg-trakten :?: Annonsera i en enskild tråd :?:

Lua, välkommen i gänget :!: Pepp-pepp-pepp :!: :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ojojoj vad sugen jag blir på att köra igång. SNART hoppar jag på!

Tills vidare hoppar jag in med ett motiverande tips (apropå träningskalendrar, att verkligen komma iväg osv): http://se.running.adidas.com/Default.aspx

Jag signade upp i våras och HEJ vad jag låg i! (Även om inte alla pass var löppass, vissa var skogslufs och andra var aerobicspass. Men det var ändå motiverande.

Kram så länge, hurtisar!

Ulrika
blomman

Inlägg av blomman »

Går på Mycket stark antibiotika nu.. så nu :twisted: ska jag bli bra!

Vem går armbrytning mot mig i sommar? :D
Till dess ska vi väl vara i form?
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Klart vi är i form till sommaren, men just armbrytning ställer i alla fall inte jag upp på :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Rapport:

3 av 4 denna veckan :D :

En långpromenad i snabb takt, drygt 1 timma
Ett pilatespass (kommer precis därifrån. Så skönt!)
En vegetarisk dag

Dock står motionscykeln lika oanvänd som förut.

/Tinis
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Bra tinis! :D
Motionscykeln använder du ju helt klart nästa vecka -ELLER HUR :?: :wink:

Min rapport: 2 rejäla bland-pass á 1 tim (aerobics, step + styrketräning), tors + idag.

Utöver detta, ett snabbt muskelpass på 15 min i onsdags
Och en rask stav-gång på 30 min på nyårsafton.

Jag är nöjd!

kram anna
Sussi

Inlägg av Sussi »

Bra jobbat tjejer!

Jag har inte kommit igång med "riktigt" träning än, ska på ett provpass i morgon kväll. Jag vet inte vilket ställe jag ska köpa kort på än :lol: Däremot har jag promenerat 30 min. varannan dag och kört med hantlarna hemma varannan dag. Alltid något ;)
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag är med i team Sussi :lol: för min tränig ligger också på is, ännu en vecka till, av två anledningar: jag äter antiinflammatorisk medicin mot min onda rygg, och träningshuset är stängt t o m den 12:e!
Så det är lite lugna promenader en vecka till som gäller för mig...
HEJA ni andra, och upp på cykeln nu, Tinis ta en halvtimme varje morgon, gör susen för förbränningen!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

anna skrev:Bra tinis!
Motionscykeln använder du ju helt klart nästa vecka -ELLER HUR
Mmmm. Självklart! :wink: :roll:

Bra gjort själv! :D

Och Sussi! Utmärkt! :D

Kändes sååå skönt att skriva in i kalendern!

Heja Pilates! Som gjort för en mammakropp med slapp mage, dålig rygg och hrmmm lite behov av bäckenbottenträning.. :wink: Rekommenderas verkligen!
KajsaIE

Liten rapport från mig med!

Inlägg av KajsaIE »

Jag är ganska nöjd med veckan:

3 rejäla promenader blev det (inte varje dag alltså, men jag kanske ska släppa lite där!)

En mycket intensiv bordtennis träning 1,5 timme, kanske lite udda aktivitet men gav mig många ömma muskler i kroppen dagen efter, som en rak höger i revbenen ungefär :roll:

1 pilatespass hemma med en klängande 5-åring på samma matta, inte helt optimalt men det gick. :shock: Ska nog försöka lägga denna aktivitet tills barnen har somnat eller så lär jag gå hemifrån :lol:

Nu kommer vardagen igen efter helger och min träningsplan ser ut såhär:

Måndag: Långpromenad med vagnen (om vädret tillåter, dvs ingen snöstorm som idag), annars Pilates på förmiddagen när lilltjejen sover
Tisdag: Promenad
Onsdag: Pingis eller Pilates
Torsdag: Ev. Gym med jobbet
Fredag: Vila
Lördag: Pilates
Söndag: Promenad

Nu ska jag testa detta 1 eller 2 veckor får se hur det passar så återkommer jag. Känner mig peppad i alla fall, inte gett upp än :wink:

God natt!
Kajsa
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Härligt allihopa!!!! :D :D :D

hrm...tinis.. :oops: om bäckenbottenträning, knipkulor och övrigt hade vi en LÅNG utläggning om i träning-07-tråden...
Gäst

Inlägg av Gäst »

Miar70 skrev:och upp på cykeln nu, Tinis ta en halvtimme varje morgon, gör susen för förbränningen!
Böh! :shock: Jag och morgonträning. Icke! :roll: :lol: Hur GÖR man för att få till det??? Jag är, om inte heldöd, så i alla fall halvdöd om morgnarna.
anna skrev:hrm...tinis.. om bäckenbottenträning, knipkulor och övrigt hade vi en LÅNG utläggning om i träning-07-tråden...
Måste läsa... Jag tycker jag har knipit duktigt, men att hoppa runt och leka disco med 4-åringen ger diverse roliga biljud från mamma.... :oops: Till killens oerhörda förtjusning förstås..."PAPPA, MAMMA PRUTTADE". Och inte gick det att skylla på lillasyster helle för hon sov... :wink:

Mot nya höjder, systrar! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Två korta promenader idag - var och lämnade Vera hos en kompis. Tur att jag var lat igår och inte hade ställt in bilen, den var full med snö. Annars hade jag nog gjort det bekvämt för mig ;)
Det kändes att både graviditet och infektion har gjort mig mattare, men man behöver ju börja någon stans :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

tinis igen...nu har jag spårat lite till dig i träning-07-tråden, den blev ju så lång. Men det börjar diskutteras från slutet av sidan 10...

LO/Bra att vara lat med att ställa in bilen ibland :wink: Och bra att du börjar lite lugnt efter allt elände!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"