Svårt det där med schema till två. Jag tror att jag har lyckats fixa ett som ska funka när min sambo börjar jobba. (Han har inget jobb än, han blev uppsagd i våras, sen har han varit föräldraledig)
Jag har lagt dom lite omlott. När Karl sover mitt på dagen är Liv vaken, och hon vaknar och somnar för natten senare än Karl. Dom sover ju inte samtidigt under dagen men jag får tid med dom en och en. På kvällen får jag en stund ensam.
Hon är rätt tyst när hon sover, fram till fyra brukar hon inte väcka mig alls. Tur. Sen på morgonkvisten brukar hon grymta lite då och då. Karl med, han har fått för sig att hojta till vid fem när jag precis somnat om, sen somnar han igen.
Vi hade också tänkt ha dom i samma rum sen. När Liv sover 12 timmar. Får ändra lite då på natten.
Karl har inte ensamlek, vi har aldrig infört den. Jag kände mig inte motiverad. Han leker gärna själv ändå.
På förmiddagen vill vi gärna gå ut, så jag gjorde schema lite utifrån det. Om jag väcker Liv 7.30 blir det lurdags 9.00, när det är lagom att gå ut, om vi ska hinna in igen tills det är dags att luncha. Då sover hon under tiden vi är ute och medan vi äter.
På eftermiddagen sover hon inte när det ska lagas mat, men jag och Karl kan förbereda en del medan hon sover så det går lite fortare sen. Det är planen iallfall, hoppas det funkar bra sen.
Om du vaknar av alla små ljud hon gör, kanske du kan prova öronproppar. :-k Bara det inte blir för bra. Så du inte vaknar alls.
Idag efter middagsluren så ropade inte Karl som han brukar, han klättrade ut själv. Usch, snart kommer han på att man kan göra så innan man sover också.
Lycka till med maten. Är Molly en stor tjej? Jag fick för mig att Karl åt mycket mat tidigt därför att han var så stor. Måste ju krävas lite mer då. Liv är en sparris,