Kvicka kvalstret Emil i ofrivilligt vägrätt läge

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kokos

Inlägg av kokos »

otroligt att han faktiskt ler i den där positionen. Jag började gråta av ren empati. Herreguuuuud! Lille tappre mannen!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mitt hjärta svämmar över av beundran inför denna lilla tappra person :heart:

All omtanke tänkas kan skickas till hela familjen och jag hoppas innerligt att tiden går rasande fort tills Emil får vara uppe och springa igen :!:

KRAM från Nancy
ps. Leia hälsar att om Emil gillar bilar finns det utmärkt läsning i form av annonstidningar som "Auto-börsen" :wink: Otaliga bilder och man kan läsa och bläddra lääänge. ds.
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Skönt att ha så många vänner som bryr sig :!:

Uppdatering har skett med Bilder, från hemmahuset.

Tråkigt och jobbigt att vara låst vid sängen, men så otroligt att han inte gnäller mer han gör!

Kram från Emil, Susan och Anders[
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
emb

Inlägg av emb »

Men lilla gubben vilket elände. MEN vad han är tapper. Skickar lite kryapådej kramar.
Storasyster 2005
Lillabror 2007
Lillasyster 2008
Ewa

Inlägg av Ewa »

:shock: Ja, jisses - en sån liten hjälte :heart:! Måtte tiden gå fort :heart:!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Mamma S

Inlägg av Mamma S »

Father A skrev: Tråkigt och jobbigt att vara låst vid sängen, men så otroligt att han inte gnäller mer han gör![
Jag måste säga att man får en ny form för respekt för de små i sådana lägen, där har man verkligen något att lära sig. Jag kan ju hälsa att jag hade gnällt högljutt om jag legat med benen i sträck som lille Emil.

Emil blir min nya guru. :D

Kram
3 fina...2005, 2007, 2010
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack snälla Blomman med rara familjen för presenterna. Kan tala om att ballongerna var mycket uppskattade! Den magiska rit-grejen var också skoj och de små pappersdjuren tejpade vi upp på sängen med massor av tejp :)

Emil bugar (så gott det går) och tackar jättemycket :!: :)

Idag har han varit ute på altanen på eftermiddagen och blåst såpbubblor. Jag fick blåsa och sen petade Emil sönder de bubblorna som kom i hans väg. Kul hade vi en god stund och frisk luft fick vi på köpet.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
blomman

Inlägg av blomman »

Åh, vad bra att han hade kul! :lol: Funderade mkt på vad en kille i hans ålder skulle kunna bli road av och som inte kräver någon underkropps-rörelse...
Jag tog vad jag trodde skulle passa och kom fram till (efter att ha sett mina barns förtjusning över postgången) att bara grejen att få paket/brev adresserat till en själv är uppskattat!
Såpbubblor är ju alltid en party-höjare :wink: utan dess like!
Tur att Emil har uppfinningsrika föräldrar! :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Vera höll på att bryta ihop när jag sa att Emil brutit benet. Hon klarar inte av att någon annan har ont eller gjort sig illa.
JAg frågade om hon ville måla en teckning som vi kunde skicka, men det ville hon inte :roll:
Men det är ju några veckor kvar, så kanske det kan bli någon så småningom. Men vi lovar inget ;)

Krama honom ändå från oss alla.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

:shock: Har jag missat nåt? Hade inte Emil brutit ENA lårbenet? Måste man ha båda benen upp?

Kära hjärtanes... :heart:

Kramar från Gävle!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

LO du får hälsa Vera att Emil mår mycket bättre bara av att Vera tänker lite på honom. Hon måste förstå att Emil tycker väldigt mycket om henne oavsett om hon ritar någon teckning eller ej :heart:

Jo visst har lilla Bokmalen Emil bara brutit det högra lårbenet men man hänger alltid upp bägge benen. De små blir liksom lite mindre rörliga då och sen blir det lite jämnviktssträckning om man så säger. Som han snurrar nu så vill jag inte ens tänka tanken på hur många varv han skulle snurra om bara det lilla brutna benet var uppsträckt.

Idag skiner solen och så fort det blir lite varmare i luften drar vi ut på altanen och roar oss. Det blir en middagslur där också även om Emil inte längre gillar att sova middag. Han ligger ju hela tiden och blir inte lika sovtrött som när han är uppe och jobbar hela dagarna.

Humöret är på topp dagtid, hundarna hälsar på honom i sängen så han får gosa med dem och så passar de på att städa upp lite matrester som ligger och skräpar.

Den värsta tiden är när han sovit en stund på kvällen för då vaknar han av att magen gör ont. Fisarna ställer sig på kö och sen är det någon som vägrar ta sig ut och då blir det magknip. Emil gråter högt och försöker förtvivlat dra sig loss för att komma över i magläge. Det gör så ont att se honom men det gäller att bara hålla honom lugn, massera magen, lägga på en varm vetekudde och vips har tvärfisen kommit ut och så lugnar han sig och somnar om igen.

Magen sköter sig bra, bajsar och har sig på dagarna men det är på nätterna fisarna ställer till det. Idag ska vi göra lite sit-ups för att få igång tarmarna lite mer inför natten så han får sova gott.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Inatt var det en ganska bra natt med tanke på fisar på tvären. Visst vaknade Emil och var ledsen men då fick han göra sit-ups, vända sig från sida till sida, fick en varm vetekudde på magen och vips kom fisen och så somnade den lille igen.

Vårt liv är lite uppdelat just nu för någon av oss föräldrar måste ju alltid vara hos Emil. Således sover en av oss i vardagsrummet tillsammans med Emil medan den andra får sova i sovrummet. Emils säng kommer nämligen inte in i sovrummet så den här lösningen har det fått bli. Sen får Pappan ge sig ut och springa med två hundar och när han kommer hem kan jag gå en långpromis med den tredje hunden.

Emil är dock som alltid go och glad och roar både sig själv och omgivningen.
I morgon ska vi bege oss till sjukhuset för att röntga det brutna lilla benet. Förhoppningsvis är bilderna riktigt bra för då blir inte tiden i sträck så väldigt lång.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Gulle Emil :cry: :shock: :cry:

Jag anmäler mig som medlem i fancluben och undrar vad jag kan göra :!: Måste ju motprestera någonting för det vackra signerade idolporträttet jag väntar på :!:

All världens beundran och varma tankar till lille store Hjälten :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hege

Inlägg av Hege »

Kära nån - hur kunde jag ha missat denna tråden!!?????

Men när jag nu har läst, så är min allra första tanke - såklart - att här är världens chans att få påbörja ett effektivt läsprogram!

Jag skulle gjort ordkort av bara farten, och börjat med dom direkt, inte gjort hundra stycken först, som rekomenderad. Sen skulle jag visat dem, och i Emils läge (bokstavligen talad), så skulle det vore både uppskattad och kärkomment. Han kommer läsa bra när dessa veckor är färdiga.

Behövs lite snabbt kom-i-gång, så rekomenderar jag tråden "How to teach your babay to read..." i IAHP delen av frorumet.

Stor kram ät er alla,
Hege
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Japp Hege, den tanken har slagit mig också. I morgon ska vi till sjukhuset för att röntga benet och sen sätter vi igång med läsningen.

Gissa om Emil kommer gilla det och gissa om vi har tid att träna många, många gånger om dagen.
:)
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"