twinmom skrev:För andra kvälden i rad skriker Felix och protesterar högt när det är leggdags. Vi har aldrig haft problem med läggning tidligare

varför kommer detta nu.
Sedan har min man fått för sig att AW menar att de inte skal skrika, vilket gör mig till det svarta

vargen som låter dom göra det och tycker att gör dom inte det så kommer vi ingenstans.
Hej igen!
Tappa inte modet nu! Felix frågar om det är så här det ska vara - din (er!) uppgift är att svara, med samma svar, enträget och tålmodigt, kväll efter kväll, samma svar! Ni MÅSTE ha samma stategi! Pojkarna hittar direkt den svaga länken, om ni inte samarbetar, eller går in, tar upp osv...
Ni måste känna er supersäkra och trygga i det ni gör, annars kan ni aldrig förmedla det till pojkarna! Du vet att de kan och vill sova, det har de gjort flera gånger, hela natten, och att det blir djupdyk hör till! Det betyder INTE att det inte kommer att gå i fortsättningen, men era pojkar är ganska stora, och har trasslat länge med sömnen, så det här måste få ta sin tid!
Visst menar AW att barn inte ska behöva gråta sig till sömns - och det kommer gossarna att sluta med! Men att gråta av ilska och trötthet är deras sätt att fråga! Om de gråter av ledsnad och INTE går ner i gråten, då måste man bryta! Det gör man lämpligast av solfjäder, eller när det är så stora barn som ni har, tillrättaläggande! Men det absolut mesta verktyget är ramsan! Och den ska ge pojkarna betryggande besked om att de kan sova lugnt och tryggt!
Snart, om ni håller linjen och inte tvivlar, ger upp, så kommer era pojkar att somna tysta och nöjda! Jag lovar
Och skrattet till godnattet behöver inte vara storskratt! Men nöjd ska man vara, och må gott! Kan ni inte ha tokbus i soffan? Leka tagen eller kurragömma? Jaga pappa, kanske! Det måste inte vara vägen TILL sängen som ska fyllas av skratt, det kan vara en stund innan, men roligt vill vi ju ha! Kanske kan det jaga dina vargar på flykten också
Så upp med hakan nu, ni är en bit på väg, och ni har en bit kvar, men ni kommer att komma fram! Se till det som blivit bättre, fokusera på de bra bitarna, och älta inte det trista! Var säker på handen, ge raka besked!
Jag hoppas verkligen ni får en bra natt
Kram Mia