Annag skrev:Hur jag än jobbar och sliter så vaknar han ändå efter 20-30 min varje gång han tar en lur.
Skriker hysteriskt om jag lägger honom på mage under promenad, men inte om han ligger på rygg som han är van vid.

Jobbar och sliter

Med vadå

Han vaknar efter 20-30 min "hur du än jobbar och sliter"

Vad sliter du med
Vad jag förstår sover han i 20-30 min och sedan vaknar han till, vilket är en klassiker. Det gäller att hjälpa honom över sömnskarven. Till det finns olika verktyg.
Och så skriker han "hysteriskt" om du lägger honom på mage, "men inte om han ligger på rygg som han är van vid". Varför lägger du honom då på mage? För att jag har sagt det
Kära rara. Sluta gnälla. TÄNK. Lyssna till ditt barn och lyssna till dig själv. Med lite mer förtroende. För er båda.
PS Ja, naturligtvis kan du låta honom sova lite - eller mycket - längre, när han är sjuk. Marginalkvarten åt båda hållen t ex lägger på en hel halvtimme på varje lur. Räcker inte det, så är det bara att låta barnet ta sig den sömn han behöver för att bli frisk, och sedan återgå till ordningen.
PS 2 Förlåt att jag låter brysk

Jag vill få dig att anlägga en lite sakligare attityd. Skjuta orosvargarna. Tänka på at du har sjutton bebisar i rummet intill som verkligen vrålar ("hysteriskt") och behöver hjälp NU.
Låt inte din ängslan överskugga glädjen över ditt lilla barn

Små barn ska njutas - och njuta själva