Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fjällmor: Tack för dina varma ord :heart:

*frieda*: Stor kram och tack för din hälsning :heart:

Jannika: Megapuss tillbaks till our special adviser in matters concerning name issues :wink: Your guidance is priceless :heart: :lol:

Antonias mamma: Och ändå väljer vi att upprepa de långa månaderna... vilka superkvinnor vi är :wink: 8) :lol:

:idea: Kackelvarningsrapport: Igår hade vi stort kalas för Leia och Lussi :heart: Förutom många släktingar var det nästan en hel forumtillställning av det hela :lol: Supervackra klänningar på töserna som de fått av Tessan, kärt besök av gudmor Päivi med familj samt allt-i-allo-hjälp med organisation och mental balans från kloka JennyH med familj.

Sammanlagt var det hela elva barn och ännu fler vuxna. Det var helt fantastiskt att se hur fint alla barnen samsades. Inga ledsna miner, inget bråk och det gick utmärkt att samsas om saker. Barnen var nästan självgående. Allra helst Lussi som lurade med sin jämnåriga kusin in på sitt och Leias rum och stängde dörren :roll: 8) :lol:

Leia som i vanliga fall är ganska blyg gick runt och konverserade och var jätteduktig på att representera familjen. Hennes semesterlängtande far och höggravida mor gick omkring i varsin tröttebubbla...

Dagens gravidrelaterade uppgift (konstruerad så att jag inte blir utslängd från Barnaväntan): gissa vilken av följande tre kommentarer en trött, höggravid kvinna på sträng kost blir lyckligast av :?: Alla tre är hämtade från igår :roll:

1. "Hej tjockis" (med några upprepningar för säkerhets skull...)
2. "Den här gången ser du ju riktigt fräsch ut" (till skillnad från förra alltså...)
3. "Jag går runt här och beundrar dig för att du är så tjusigt gravid."

Ja gissa...

:heart: Kram från Nancy
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag gissar på nr 1 :wink:.

Stor kram till världens tjusigaste gravida kvinna :heart:!

Nancy - vet du hur många dagar du blir kvar på bb? Har en vän som har planerat snitt några dagar efter dig på Östra!

Kram Jenny

PS: Igår gjorde Anton 8 hopp-ur, idag bara 1 hopp-ur! Det går framåt :D!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh, vilka puckon. Har de inte sett utkastet till vår bok? :lol: Tur att det var nån klok i sällskapet.

Heja Anton! :D

Kram Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

JennyH: Åh vad glad jag blir över att ha fel :roll: :lol: (hopp-ur-sängen är något jag är ganska skraj för och jag sa till Jenny att jag trodde att sånt tog många veckor att fixa...) Tack för din komplimang som jag så skamlöst fiskade efter 8) :P

Jannika: Tycker du inte att vår bok borde ingå som obligatoriskt studiematerial för att ens få vistas i närheten av gravida :roll: :wink: :?:

:heart: Kram på er från tjusiga Nancy 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

ps. Jenny, snittas på tisdag 26/8 och stannar nog till minst fredag skulle jag tro. När är det dags för din väninna :?: ds.
Elle

Inlägg av Elle »

Nancy :heart:, hur mår du? Nu är det bara några veckor kvar, spännande!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, glömde min fråga och ditt svar plus fråga... :lol:

Hon snittas (vilket grotteskt ord) den 2 september, men det är bara 2-3 dagar före bf, så eventuellt tidigare :roll:. Men då kanske ni inte ses dådå. Har jag tur får jag hälsa på er samtidigt!

(Du har träffat henne på Antons kalas, vill inte skriva hennes namn här på nätet, men hennes namn börjar på M och hon är mamma till en tvårig tjej :wink:)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Elle: Tack, vad rar du är som håller koll på mig :heart: Nu är det knappt 6 veckor kvar. Mår ungefär som innan, trött, ont i kroppen, megatrött på att rapportera blodsockervärden men trots allt riktigt BRA på samma gång. En smula märklig känsla måste jag säga. Tänk om det är sockret det hänger på -eller kanske avsaknaden av :?: Undrar hur den här lilla bebisen kommer att se ut. Uppfödd på Svenskt smör (normalsaltat) och köttfärs från Ica... :roll: :P 8) :lol:

JennyH: Å jag håller med, ett gräsligt uttryck :evil: Fast alla fattar ju vad som avses. Tänk om du får till att hälsa på båda samtidigt :D Berätta gärna om vad din väninna får för besked framöver. Hoppas att hon bra förresten :!:

Forumskvaller: I helgen som gick var jag på egen Paris-weekend. Eller ja, inte Paris kanske men det kändes faktiskt lika lyxigt :D Jag (och lillabebisen i magen) hade en helt egen helg i Göteborg då jag lånade JennyH:s lägenhet eftersom de var bortresta. Jenny hade förberett så fint med lakan, handdukar och noggranna instruktioner till det viktigaste: tv:n och micron :wink:

Jag ägnade helgen åt att ligga på soffan, äta praliner (nja, kokt ägg), titta lite på tv, läsa böcker och under lördagen gjorde jag en vända på stan. Helt underbart. Stort tack till Jenny :heart: och stort tack till mannen :heart: min som insisterade på att jag skulle stanna två nättet och inte en som jag först tänkt.

Onsdag 16/7:
Idag har jag varit på det andra tillväxtultraljudet. Förra gången var bebisen -4% och denna gång -6%. Följer sin (smånätta) kurva fint med andra ord. Och en fin bekräftelse på att det går utmärkt att föda upp en bebis på smör och kött... :wink: :heart:

Rollfördelningen var den vanliga: jag låg och småblundade med sur min (vill bara ha det överstökat) och maken tindrade som en hel julgransbelysning. Tur att nån gör det.

:heart: Kram från Nancy
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej gullevännen!

Ett obligatorium. För alla. Även de som aldrig är i närheten av gravida. Som säkerhetsåtgärd om utifall de skulle. Råka. Hamna. Bredvid. En gravid.
Rollfördelningen var den vanliga: jag låg och småblundade med sur min (vill bara ha det överstökat) och maken tindrade som en hel julgransbelysning. Tur att nån gör det.
Raraste vattumannen! Klart han tindrar.

Jag tycker du låter riktigt pigg trots ditt höggravida, tjusiga tillstånd. Härligt!

I söndags firade vi vår ett-öring. :heart: Tänk att det var i dessa tider förra året som hon höll oss på halster i följetongen här på Barnaväntan. Nästan svårt att komma ihåg. Tiden går fort. Och fortare ju fler små det blir. Du ska få se. Undrar om det finns nån matematisk formel för det där?

Varmaste sommarkramen till La parisienne trés chic. Typ. :lol:

Jannika
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Gulle, gulle Jannika :heart: Vet att du kallat mig bra på respons men jag har abdikerat rätt ordentligt från den rollen för närvarande.

Är ganska mega-impad av hur du så roligt och välformulerat får ihop inlägg som får en att känna sig precis sådär speciell som man behöver för att hitta ny energi. Tack min fina cybervän :heart:

Nancy
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jannika skrev:I söndags firade vi vår ett-öring. :heart: Tänk att det var i dessa tider förra året som hon höll oss på halster i följetongen här på Barnaväntan. Nästan svårt att komma ihåg. Tiden går fort. Och fortare ju fler små det blir. Du ska få se. Undrar om det finns nån matematisk formel för det där?
:heart: Stort GRATTIS i efterskott till Nella :heart:

Svårt att komma ihåg hur hon höll oss på halsen :?: No way :!: Det var nästan olidligt spännande och man sprang (eller nja, rullade :wink: ) till datorn så ofta man kom åt för att kolla om det hänt nåt. Spännande tider :D :!: När hon till slut behagade födas var det nästan så man inte trodde det var sant :wink: :lol:

Kram igen :D
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
När hon till slut behagade födas var det nästan så man inte trodde det var sant
Du har så rätt! Hon KUNDE ju faktiskt ha blivit den enda bebisen i världshistorien som faktiskt STANNADE KVAR. :shock: Ingen hade blivit förvånad. :lol:

Hon är en sån skön brud. Högljudd, självständig, dramatisk på kräft-vis, gostokig och med sitt alldeles speciella kines-Thore-smajl som inbegriper hela ansiktet. Hon känns så färdig på nåt vis. Jag tycker hon har så mycket klart för sig. Men jag är nog mest bara malligt mamma-förälskad. :D

Om du känner dig speciell beror det på att du ÄR speciell. För mig. :heart:

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Nancy :heart: du tappra kvinna! Jag är så otroligt imponerad över hur du hela tiden finner det positiva mitt i allt jobbiga. Dessutom har du en stor skopa humor, det är så underbart att läsa alla dina inlägg. TACK :heart:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex

Inlägg av Gablex »

Kära Nancy!

Inte så långt kvar... och jag är en av jordens sämsta forum-människor för tillfället! Tänker i alla fall på dig och hoppas på en fantastisk graviditetsfinal! Ska försöka läsa i fatt lite här och i andra favvo-trådar för att se vad som hänt sedan sist... :roll:

Många många kramar från mig! :heart:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Mäh! När man talar om trollen! Gablex, jag som precis efterlyst dig i Surödlan. Är jag synsk eller är jag synsk? :shock:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"