Linda
Träning -08
..och om du är hemma och är föräldraledig kanske du kan ge dig ut när mannen/sambon kommer hem. Så gjorde jag i höstas. Jag var ombytt och klar vid 16.00, så det var bara att ge sig ut när Jens kom hem på em. Han fick säga hej till barnen i lugn och ro, jag kom hem lagom till middagsbestyren började. Då har man faktiskt HELA kvällen efter barnen har lagt sig till allt annat stök ( sy kanske
)
Linda
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Lovis. Oj...jag visste inte...och här kommer jag och skäller!
Fast du vet ju själv vad du orkar, och skriver att du mår bättre om du tränar, så...ja de är väl bara att köra!
Håller med Linda Vega. Fasta tider är bättre än lösa. Det blir liksom av då. Jag vet alltför väl vad du menar med det där "jag ska bara"
Nu när jag kör så stenhårt, har jag bestämt mig för att ha "ledigt" mån och torsdag. De andra dagarna tränar jag. Det är lätt att ordna om man kör hemma, får planeras om man ska ta sig iväg, men det är ju inga större problem, det är ju bara en timme det gäller.
Nåväl, jag postar skivan idag, så det är bara att köra imorgon
kram anna
Fast du vet ju själv vad du orkar, och skriver att du mår bättre om du tränar, så...ja de är väl bara att köra!
Håller med Linda Vega. Fasta tider är bättre än lösa. Det blir liksom av då. Jag vet alltför väl vad du menar med det där "jag ska bara"
Nu när jag kör så stenhårt, har jag bestämt mig för att ha "ledigt" mån och torsdag. De andra dagarna tränar jag. Det är lätt att ordna om man kör hemma, får planeras om man ska ta sig iväg, men det är ju inga större problem, det är ju bara en timme det gäller.
Nåväl, jag postar skivan idag, så det är bara att köra imorgon
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Åh, tack så jättemycket för era svar
Anna, kära nån, tänk inte på det!! Det var kanon med skäll! Usch, det lät väl som självömkan när jag skrev som jag gjorde...
Tack snälla på förhand för skivan
jag kör i morgon - jag lovar!
Då ska jag planera helt enkelt, Aerolates kan bli en bra träningskompis eftersom det är lite svårt att planera pga min makes jobbtider...han jobbar så mycket nu och vet sällan om han kommer hem kl. 17 eller kl. 18.
Ska också se till att komma ut på morgonen de dagar Patrik åker senare.
Tack för superpeppning!
Nu
Anna, kära nån, tänk inte på det!! Det var kanon med skäll! Usch, det lät väl som självömkan när jag skrev som jag gjorde...
Tack snälla på förhand för skivan
Då ska jag planera helt enkelt, Aerolates kan bli en bra träningskompis eftersom det är lite svårt att planera pga min makes jobbtider...han jobbar så mycket nu och vet sällan om han kommer hem kl. 17 eller kl. 18.
Ska också se till att komma ut på morgonen de dagar Patrik åker senare.
Tack för superpeppning!
Nu
---------------------------------------------------------------------
Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
-
Fjällfolket
-
Gäst
-
Fd Medlem
Lovis: Jag kör samma upplägg som LindaVega gjorde tidigare, så fort min sambo kommer hem går jag ut en timme. Otroligt bra för såväl knopp som kropp. Nu ammar jag fortfarande nattetid och behöver all nattsömn jag kan få, men annars är morgonmotion det bästa tycker jag. Yoga, promenader och lättare löpning - det ger energi för resten av dagen. Dessutom motiverar det att leva allmänt sunt hela dagen. Kanske kan du får in en timme för motion på morgonkvisten om kvällsträning om din man kommer hem sent?
Heja, heja!
Ulrika
Heja, heja!
Ulrika
Här är en till som gillar morgonmotion! När jag gick på VV för två år sen startade jag ofta dagen med en koppa kaffe, ett glas vatten och sen en rask promenad på 45 minuter. Tydligen får man igång förbränningen bra, och den håller i sig mest hela dagen, om man som jag är ute efter viktnedgång
Plus att man känner sig sund och duktig, och har lättare att äta bra resten av dagen. Nu tar jag såna promenader på söndagsmorgnarna ibland.
Apropå promenader, skyndade mig hem från jobbet idag för att hinna med en långpromenad innan middag och kalas (skulle inte hinna åka och träna pga att barnens ena kusin fyller 9). Hinner bara hem så börjar det HAGLA och sen spöregna...
Nytt försök i morgon 
Apropå promenader, skyndade mig hem från jobbet idag för att hinna med en långpromenad innan middag och kalas (skulle inte hinna åka och träna pga att barnens ena kusin fyller 9). Hinner bara hem så börjar det HAGLA och sen spöregna...
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn 
Försökte få till en veckoplanering för denna veckan men Patrik har det smått hysteriskt på jobbet nu så det är inte helt lätt. Jag ska i alla fall försöka planera så gott det går och verkligen försöka med mornarna.
Igår körde jag i alla fall mitt gamla yogaprogram "spänningslösande och andningsfrigörande grundprogram" och det kändes himla gott!
(Nu ska jag gå ut till brevlådan och kolla om det har kommit en liten rolig träningskompis
---------------------------------------------------------------------
-
Gäst
Hurraaaa! Tinis har sprungit. 4 km på 25 min. Inte så tokigt va?
Och vet ni, tjejer, vad det var som fick mig motiverad? Tanken på att OM jag, Gud förbjude, någon gång blir attackerad, så ska jag, om inte kunna försvara mig, så i alla fall ha en möjlig chans att springa därifrån.
Eller hur?
Kram och pepp!
Och vet ni, tjejer, vad det var som fick mig motiverad? Tanken på att OM jag, Gud förbjude, någon gång blir attackerad, så ska jag, om inte kunna försvara mig, så i alla fall ha en möjlig chans att springa därifrån.
Eller hur?
Kram och pepp!
-
Fd Medlem
Nu har jag provkört Aerolates!
Jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Först var det lite husmorsgympa-aktigt.
Sen blev det allt helt bananas med värsta militäriska giv akt-movsen, blandat med fjäderlätta hoppa-runt-i-ring, rulla-runt-på golvet, UPP-och-hoppa, höger vänster, armhävning, vänster höger, UPP, rulla, steg höger, rulla bakåt, lyft benen, hoppa vänster, armhävning, höger vänster...
Hängde inte riktigt med där...
Och jag är glad att ingen såg mig...
Lite mer övning, så ska jag nog kunna få upp pulsen lite också!
Kram, kram
Jag vet inte riktigt vad jag tycker.
Först var det lite husmorsgympa-aktigt.
Sen blev det allt helt bananas med värsta militäriska giv akt-movsen, blandat med fjäderlätta hoppa-runt-i-ring, rulla-runt-på golvet, UPP-och-hoppa, höger vänster, armhävning, vänster höger, UPP, rulla, steg höger, rulla bakåt, lyft benen, hoppa vänster, armhävning, höger vänster...
Hängde inte riktigt med där...
Och jag är glad att ingen såg mig...
Lite mer övning, så ska jag nog kunna få upp pulsen lite också!
Kram, kram
Bra Tinis
Jag tror på dig
Nya Mamman: ha ha ha ha ha
precis så kände jag mig också. Upp/ner/rulla/upp/studsa höger/vänster/benkick.... my gaad vad svårt att hänga med helt plötsligt
Jag är förkyld men körde lite lätt igår ändå. Det gick lite bättre. Ingen riktig pulshöjare, men ett bra komplement till löpning. Styrka och smidighet (med stor betoning på smidighet) Kommer köra 1 g/v framöver.
Linda
Nya Mamman: ha ha ha ha ha
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Tinis!!!! WOW!!!! =D> Och jag som inte ens har tjatat senaste tiden 8)
Nya Mamman: Jodå, det är lite ovant i början, och lite olikt annat man gjort i motionsväg genom åren. Men när man lärt sig programmet blir man rejält trött (i alla fall jag) och känner att hela kroppen fått jobba.
De fjäderlätta hoppa runt i ring, tycker jag är lite mesiga, det håller jag med om
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
-
Fjällfolket
Hej!
trycket har gått ner något i och med kostomläggningen så nu törs jag träna igen \:D/ tryckförbättringen konstaterades i torsdags, så:
tors. em: liiite längre prommis, kom ända till affärn!
fre: Fit Mama, orkade hela passet (men anpassade tempot och rörelser)
(lör: vååår i fjällen, satt ute på ett renskinn och hade lite lagom träningsvärk 8) )
sön: Fit Mama, orkade lite mindre än i fredags, men ändå!
Flinar tokstolt och tar en mörk (72%) chokladbit till kaffet
Häpp!
/Fjällmor
trycket har gått ner något i och med kostomläggningen så nu törs jag träna igen \:D/ tryckförbättringen konstaterades i torsdags, så:
tors. em: liiite längre prommis, kom ända till affärn!
fre: Fit Mama, orkade hela passet (men anpassade tempot och rörelser)
(lör: vååår i fjällen, satt ute på ett renskinn och hade lite lagom träningsvärk 8) )
sön: Fit Mama, orkade lite mindre än i fredags, men ändå!
Häpp!
/Fjällmor
Vad skönt fjällmor
Visst har väl snön börjat smälta hos dig också nu
Hos oss är marken nästan bar, men det kommer ta tiiiid innan allt är borta. Rekordmycket snö denna vinter
Själv har jag haft en vecka med ont i halsen, snuva t om lite feber en dag
Kunde inte hålla mig borta helt från träningen
så det blev aerolates måndag och fredag. Kändes ok, men nu längtar jag ut och få springa igen
Imorgon börjar jag ett sprillans nytt jobb och kommer nog vara snortrött på eftermiddagarna, men nästa vecka kör jag igång med mitt nya schema, dvs aerolates måndagar, springa tisdagar, springa torsdagar, styrka fredagar. Onsdag blir vilodag (sykväll
) + att helgerna hålls öppna.
Hur har det gått för er andra?
Linda
Själv har jag haft en vecka med ont i halsen, snuva t om lite feber en dag
Imorgon börjar jag ett sprillans nytt jobb och kommer nog vara snortrött på eftermiddagarna, men nästa vecka kör jag igång med mitt nya schema, dvs aerolates måndagar, springa tisdagar, springa torsdagar, styrka fredagar. Onsdag blir vilodag (sykväll
Hur har det gått för er andra?
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923