Gablex, temapark? Vad är det? Jag bor ju nästan på landet du vet. Vilka kids som roar sig själva i tre timmar.
Vi har varit i Nikes trollskog på fm och grillat korv och kanelbullar (de var djupfrysta) idag. Janders fröknar hade planeringsdag så jag fick ha med mig alla gullnosarna idag. Mysigt. Klappat lite får, prov-plurrat i bäcken (Nella inte helt oväntat), eldat pinnar och lekt i en trollkoja som nåt generöst troll byggt bredvid vindskyddet. Mina barn är så målstyrda på troll nu att så fort det gick förbi en panscho med stavar eller nån medelålders människa joggade förbi i spåret skrek alla barn i kör:
-Mamma! Ett TROLL! Akta dig!!
Varpå de kastade sig ner bakom ormbunkarna och där satt jag alone på en bänk när panschon eller joggaren vände sig om för att kolla vem som kallade dem troll. Jag låtsades som ingenting. 8) Det gick sådär. Inget pinsamt alls.
Raringen!Gablex skrev:Och tänkte på Jannika Varför blandar jag liksom ihop dig med Martina Haag?? Du får ta det som en enorm komplimang!
Det är nån mer som jämfört mig med Haag... Kan det vara Nancy tro? Men då handlade det om antal barn och i nån särskild ordning eller hur det var. :-k
Efter min lånehundsfadäs och tusen ömkliga ursäkter som inte behövdes (de var mycket överseende och looovade att de inte kände sig ett dugg oroliga för Elvis) fick jag mot alla odds låna deras älskade dotter tillika Nikes bästis för att åka till simskolan. Jag tyckte jag skötte mig rätt bra, alla var glada i bilen, i omklädningsrummet, i bassängen (visserligen inte min förtjänst men jag tänker att jag lade grunden), i duschen och hela vägen hem. Fast jag glömde båda brudarnas badbyxor som jag hade lagt i nån ho för avsköljning och där blev de kvar.... Vilket lånebarnets föräldrar upptäckte, inte jag. Hrm. Jag vet inte hur mitt pålitlighetskonto ser ut för tillfället men det är nog inte knökfullt hos den här familjen...
Men Gabban! Det är så roligt att du poppar in mellan varven. Och frånvarande svägo tar du med dig också. Lovely!
Fjällan, varför ha abstinens? Vi ÄR ju här! Hur går det med snickrandet? Har du fått nån inbjudan?
Åsa, hur går det med graviditeterierna? Close? Eller känns det bara så?
K-ina, varför var du tvungen att ta dig ÖVER suggan? Lättare att gå runt? Pulvermos!
Näe, tillbaka till studierna. Jag är så ambitiös just nu att jag förvånar mig själv. Och jag är ute i ovanligt god tid jämfört med vad jag brukar. Kanske därför det inte blir nåt minne kvar till hundar och badbyxor?
Kram Jannika