Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Haha! Jag tror du klev på en öm "otrgen-mot-forumet"-tå, Gabban! :wink: Päivi, man får vara på hur många forum man vill men det är roligast när du är här. :D Vad mysigt ni har det du och kejsarinnan. :heart:

Gablex, temapark? Vad är det? Jag bor ju nästan på landet du vet. Vilka kids som roar sig själva i tre timmar. :shock: Proffs.

Vi har varit i Nikes trollskog på fm och grillat korv och kanelbullar (de var djupfrysta) idag. Janders fröknar hade planeringsdag så jag fick ha med mig alla gullnosarna idag. Mysigt. Klappat lite får, prov-plurrat i bäcken (Nella inte helt oväntat), eldat pinnar och lekt i en trollkoja som nåt generöst troll byggt bredvid vindskyddet. Mina barn är så målstyrda på troll nu att så fort det gick förbi en panscho med stavar eller nån medelålders människa joggade förbi i spåret skrek alla barn i kör:

-Mamma! Ett TROLL! Akta dig!!

Varpå de kastade sig ner bakom ormbunkarna och där satt jag alone på en bänk när panschon eller joggaren vände sig om för att kolla vem som kallade dem troll. Jag låtsades som ingenting. 8) Det gick sådär. Inget pinsamt alls. :oops:
Gablex skrev:Och tänkte på Jannika Varför blandar jag liksom ihop dig med Martina Haag?? Du får ta det som en enorm komplimang!
Raringen! :heart: Klart jag tar det som en komplis! 8) Jag bara önskade att det var lite sant också. M H klantar sig med sån humor och finess, det lider inte jag av tyvärr, och hon är mycket snyggare än jag. Hade ju räckt med en av två rent rättvisemässigt tycker jag. :wink:

Det är nån mer som jämfört mig med Haag... Kan det vara Nancy tro? Men då handlade det om antal barn och i nån särskild ordning eller hur det var. :-k

Efter min lånehundsfadäs och tusen ömkliga ursäkter som inte behövdes (de var mycket överseende och looovade att de inte kände sig ett dugg oroliga för Elvis) fick jag mot alla odds låna deras älskade dotter tillika Nikes bästis för att åka till simskolan. Jag tyckte jag skötte mig rätt bra, alla var glada i bilen, i omklädningsrummet, i bassängen (visserligen inte min förtjänst men jag tänker att jag lade grunden), i duschen och hela vägen hem. Fast jag glömde båda brudarnas badbyxor som jag hade lagt i nån ho för avsköljning och där blev de kvar.... Vilket lånebarnets föräldrar upptäckte, inte jag. Hrm. Jag vet inte hur mitt pålitlighetskonto ser ut för tillfället men det är nog inte knökfullt hos den här familjen...

Men Gabban! Det är så roligt att du poppar in mellan varven. Och frånvarande svägo tar du med dig också. Lovely! :thumbsup:

Fjällan, varför ha abstinens? Vi ÄR ju här! Hur går det med snickrandet? Har du fått nån inbjudan?

Åsa, hur går det med graviditeterierna? Close? Eller känns det bara så? :wink:

K-ina, varför var du tvungen att ta dig ÖVER suggan? Lättare att gå runt? Pulvermos! :shock: Under ALL kritik för det priset, nästan för vilket pris. Skicka dit Elaka kocken.

Näe, tillbaka till studierna. Jag är så ambitiös just nu att jag förvånar mig själv. Och jag är ute i ovanligt god tid jämfört med vad jag brukar. Kanske därför det inte blir nåt minne kvar till hundar och badbyxor? :wink:

Kram Jannika
kattklo

Inlägg av kattklo »

HEEEEEEJ Darlingar!
Jag fångar in och catchar upp. Spännande.
TIll exempel Päivi, vikken blogg?? Jag har kommit in i en tråk-nät-period när jag surfar in på 3 ställen och sen kommer jag inte på nått mer och blir apatisk. :D

JAG har varit upptagen läsandes min sons horoskop. My God Jannika, skriver du såna här horrosar till alla? Vilken pilt man har fått på sitt golv! :lol:
Läste min förlossningberättelse som jag skrev någon vecka efter hans födelse och långt innan ditt horoskop och där kallar jag honom rymdöga. Och det verkar ju vara så ja.
Sen skulle det vara intressant att ställa min farmors horoskop, från vilken jag tror vi ärver våra aningen småsynska talanger.
Hon ser till exempel en vit ren före någon nära ska dö.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Eh-öh-jo... :roll:

Jag har nog drabbats av flera ömmande tår eftersom jag inte finns på några kur- eller hjälpforum särskilt mycket alls :roll: men det är för att jag lägger min kvällstid till att sitta och öööversätta en viss internationell bok till finska och då blir det inte så mycket tid över till att sitta och svara på trådar... :roll: Fullständigt vansinnigt att gå omkring och bära på dåligt samvete för det - för jag föreställer mig att det blir några stycken föräldrar som får hjälp ett bräde så fort jag får SHN klart på finska. :wink: Men sån är jag... :P Går det att ha dåligt samvete så har jag det, liksom för säkerhets skull. :shock: :roll:

Kattklo, vad menar du? :) Saknar du bloggliv? Min bloggnerv ligger död ner på marken eftersom jag har fullt upp med att skriva en massa annat :wink: just nu , men jag lär återuppstå från de döööda, en dag... :P

Jannika är grymt bra på horoskop har jag kommit fram till och jag vill genast ha så där en tre fyra till! :lol:

Var det också Jannikas barn som ser troll mitt på ljusan dag? 8) Där skulle Sofia passa in. Hennes favvosång är "Möllimöykky-laulu" dvs öööh.. "skogstrolls-sången" och hon låter heeeelt förtrollande ljuvlig när hon föreslår den. :heart:

Nu skall jag idooola mig... snart... :lol:
kattklo

Inlägg av kattklo »

öhh inte blogg. forum! forum läste jag nånstans.
vilket forum sweetie??
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ååååh :heart: :-({|=

jag har fått världens vackraste inbjudan

med snöfllings på

:-({|= :heart:

*fånflinar*

Kraaaaaaaaaaam!
/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åha! :lol: Som vissa av oss säger, Tassen. 8)

Två forum.

Det ena är tyvärr dolt :shock: för icke-kursat folk och det andra är mitt eget lilla hål i väggen i cyberspace där jag håller på med ett 100 - dagarsprojekt. :wink: Rapport avges daagligen :roll: och det tar lite tid... :roll:

Fjällan - vad då för inbjudan :?:

Nyfiken... :P
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

allra vackraste överödlans allra vackraste kärleksfest :heart:

shit vilken ära! :-({|=
K-ina

Inlägg av K-ina »

Åhhhh! Ett snöflinge-brev! Vilken grej - den invitationen är du värd Fjällis! :heart:

Å vaddå Jannika?! Över suggan... Du menar en sån där betongklump eller? Detta var ett farthinder i form av en "puckel" i asfalten! Och det hindret MÅSTE man ÖVER... Men man måste lyfta på fötterna också! Inte SLÄÄÄÄÄPA dem! :lol:

Nyss har jag supportat min mamma per telefon. Hon försöker lära sig:
1 sin nya webbmail (utan att förstå ord som "reply" och "delete")
2 att köpa på Tradera
3 att betala ovanstående inköp med datorns hjälp.

Vi kom efter ca. 20 minuters kamp överens om att det var bäst att hon gick till banken i morgon... Sen kan JAG logga in som henne och svara på hennes mail... Visst - jag hade kunnat betala också, men jag har redan handlat och betalat massor av små grejor på Tradera åt henne. Hon MÅSTE lära sig själv - The hard way! :!: [-X

Idag har mina barns far - min förhoppningsvis tillkommande - fått ett nytt jobb! :heart: Från arbetslös för ett halvår sedan, till ekonomiassistent, till kamrer... På sex månader! Ingen av oss fattar någonting!!! :shock: Men till helgen blir det fira av! \:D/ Men allvarligt! Kamrer! Vilken mossig titel! :roll: :lol: :shock:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kattklo

Inlägg av kattklo »

päivi jag förstår ingenting och blir dödligt nyfiken.
icke-kursat folk, var? kursat i vad?
och det andra? rapport varje dag?
fortell fortell

grattis till jobb och kärleksfest!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:lol:

Jo, jag gick ju en kurs i något som heter "Aktivt Föräldraskap" :) i höstas för Maria (Mammut :wink: ) och hon har ett forum där man kan diskutera vidare - men det är då för folk som har gått kursen. :)

Mitt lilla ställe länkar jag till under min signatur - det är det som är "paivisrum" och där har jag - under dagboken - ett 100 dagars "verklighetsförändringsprojekt" på G som helt i sin enkelhet går ut på

hur förändras min verklighet om jag under 100 dagar lyssnar ENBART till min inbyggda FGS (feeling global system :wink: ) och förlitar mig på att mina känslor talar om för mig om något är bra för mig eller inte :?:

känns det inte bra - då är det inte bra

känns det bra - då är det bra

så enkelt - så svårt :shock:

nyfikna får pallra sig till rummet och läsa mer. 8) Jag är inne på dag 36... :wink:
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Åter vid skrivbordet på jobbet... (Säg inget till chefen!)

Försöker stressa ner. Inte lätt. Morgonen inleddes med bilbesikning (något jag avskyr) - tack och lov gick den igenom! I eftermiddag är det frissan som gäller - terapi, egentid och förvandling! Underbart! :D

Jannika - jodå, gravid är jag. Säger de. Hinner knappt känna efter. Känner att jag är stel och öm i käken idag. Stressar i livet, det sista jag borde göra. Men från och med 1 oktober är jag ledig en dag i veckan, vilket blir grymt skönt. Vi håller på att leta nytt boende och har egentligen en mäklare inbokad på torsdag, för att titta på vår lägenhet och värdera den. Fast vi skall skjuta fram det, för jag bara dör av trötthet. Hinner och orkar inte allt som skall fixas innan den där nissen (nissan?) kommer. Måste måste måste hinna ta det lugnt! :?

Skall inte klaga. Har en syster med en supertrotsig treåring och en femmånaders som hon fortfarande matar två gånger per natt. Som grädde på moset har hennes man jobbat konstiga jourpass på akuten under en månads tid. Hon rasar i vikt och går inte att känna igen. Så inte skall väl jag komma och gnälla? (Fast jag gör det lite ändå!) Kan dock inte påstå att jag är så vansinnigt motiverad vad gäller jobbet... (Och ja, jag har tipsat syrran om SM och SHN, men vad hjälper det???)

Päivi - Spännande! Skall definitivt gå in och kolla. Du är så himla bra på att inspirera och påminna, i allafall mig, om vår egen kraft i vårt eget tänk! Vilken gåva du har!

K-ina - Pulvermos på restaurang - sunkigt! Till det priset. Usch. Jag förstår att det inte var någon höjdarkväll!

Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
blomman

Inlägg av blomman »

Päivi skrev: känns det inte bra - då är det inte bra

känns det bra - då är det bra
Det där är min livfilosofi, funkar skitbra!
Den och "det ordnar sig".. :wink:
För det gör det ju!
ÅsaB skrev:Morgonen inleddes med bilbesikning (något jag avskyr) - tack och lov gick den igenom!
Vaa?? KAN bilar gå igenom direkt sådär? :roll: Inser att vi alltid kört och kör gamla skruttiga bilar..

kattklo skrev:Jag har kommit in i en tråk-nät-period när jag surfar in på 3 ställen och sen kommer jag inte på nått mer och blir apatisk.
Jag skulle behöva gå i "inte-surfa-så-mycket-kurs" hos dig.. jag har alldeles för många bloggar och forum och sidor jag bara måste gå in på varje dag..

Jag sitter här och kollar tågbiljetter till Stockholm, förresten. Två omgångar är det meningen att det ska bli. En med barnen runt 25 oktober, tror jag. Och en utan, när jag kan hänga med folk och dricka vin, det blir nog runt 15 november som det ser ut nu..

Sen vill jag ju få tummen ur att åka nedåt också, till Södern.. (läs Skåne)

Mycket man vill. Alldeles för mycket trevliga människor här i världen också, som man vill träffa.. :!:
Jannika skrev:Näe, tillbaka till studierna.
.. vad har jag missat? Pluggar du? Vad?

Kramar till alla!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heeeeej raringar!

Miss Bloom, bildpedagogik. Vilket innebär att jag får måla och kladda samtidigt som jag tar högskolepoäng. Inte dumt alls förutom att jag inte har tid, egentligen. :lol:

ÅsaB, nu låter det som det verkligen är dags för VILA. Med stora bokstäver. Du ska hinna landa innan det är take-off igen vettu. :wink:

K-ina. Jahaaa! :D En upphöjning i vääägen. Dååå förstår jag. Din morsa är ungefär som jag då alltså. Hon kan åtminstone skylla på ålder. :roll:

Katten, näe, såna skriver jag verkligen inte varje dag. Allans aspektmönster har jag aldrig fått chansen att se i ett av "mina" horoskop förrän nu då. Så Allan popped my cherry i den frågan, haha!

Fjällan. :heart:

Det trillar in anmälningar hitan och ditan och det är så KUUUUL! Redan har flera av de som vi VERKLIGEN vill ska komma anmält sig, såna vi trodde skulle vara upptagna eller bortresta, folk som bor lååångt bort. Vi blir nästan lite rörda av att folk vill åbäka sig hit och betala pengar bara för att komma när VI firar oss själva. Det är ju lite ego med bröllop på nåt vis. Vi känner oss i alla fall oerhört hedrade.

Näe, tillbaka till mina reflektioner kring Konstens värde och hur man bäst utformar en lektion som innehåller moment av formgivning. Tjo!

Kram Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika jag är lite avis på er som har er stora dag att se fram emot... Vårt bröllop var ju det underbaraste som hänt efter barnens födelse. Hur går det med planeringen?

ÅsaB nu är det verkligen dags att ta hand om dig och lill*n i magen. Försök minimera stressen och delgera så mycket det bara går. Vi är rädda om dig :heart: Hur mår blivande storebror :heart:?

Här regnar det för fullt och det är riktigt grått. I em blir det målade med fingerfärg, skoj! Imorgon ska jag träffa Nya mamman och hennes två juveler och gå på Spårvägsmuséet :D Lääääängtar till nästa vecka, då far jag och barnen till Kanarieöarna 8)

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

[quote="Elle Lääääängtar till nästa vecka, då far jag och barnen till Kanarieöarna 8)
[/quote]

åååååå, en kanarieholme suck vad skönt. Blir lite orolig dock :cry: du är väl hemma till den 11 oktober då vi ska kackla i norrtälje, pls pls pls pls

Kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"