Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Mitt lilla troll som nu är en stor femöring var mer än nöjd med sin dag när hon gick och la sig på kvällen.
Åh, jättegrattis till Nike! Fem år är en härlig ålder, jag har en som är på väg ur den härliga åldern och är inne och tassar i sexårsåldern, och den kan ju vara lite jobbigare, den :roll:

Vilket härligt kalas ni ordnat för henne, låter alldeles undebart!

Vi har varit ute med farmor och mormor idag i skogen, barnen har plockat mossa, kottar, pinnar, stenar, tallris och några älgbajsar :lol: och sen har de fått göra jättefina höstdekorationer som pryder sina platser på bron, i rabatten och på utebordet! Det har varit helt underbart väder, precis så som hösten ska vara :D :!:

Storbarnen är sjuka omvartannat, det hostas och snörvlas och pjålas... :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika skrev: Eeeeeellleeee! Vart tog du vääääägen? Nyyyyyfiken....
Halloooooj! :D Ursäkta att jag varit lite frånvarande sedan resan! Här kommer fortsättningen på vårt uuunderbara bröllop!

Efter vigsel blev det traditionell fotografering på kyrkans innergård och sedan promenad till Bäckstugan där vi "minglade" och skålade! Därefter gick vi över till Wärdshuset för middagen och maten lagades av Årets kock 2007- Tommy Myllemäkki. Vilken mat =P~ och vilket vin =P~ Huvudrätten intogs i form av buffé och det var suveränt, då blev det naturliga bensträckare. Under kvällen hölls så många vackra tal, uj, uj tårarna flödade och där emellan massor av goda skratt :lol: När min närmsta vännina och tillika tärna skulle hålla tal så räckte det att jag tittade på henne så kom tårarna... Som avslutning var det en underbar chokladtårta fylld med hallon, kaffe och avec. Därefter gick vi tillbaka till Bäckstugan för FESTEN med stort F. Vad vi dansade!! Bandet vi hade var "Bortalaget", ett band som spelade mycket i Åre på After SKi för ca 15 år sedan. Det är ett band med fyra män i 55 + som kan ALLT och rockar så taket lyfter \:D/ Jag och mannen var kvar tills de slutade spelade, vi hade så skoj så vi ville inte missa en sekund med våra nära och kära :heart:

På morgonen vaknade vi upp till ett underbart vackert Julita Gård och gick till Wärdshuset för att äta frukost med alla gästerna. Jag hade blåsor under fötterna efter allt dansande och mannen hade ett blåslaget knä efter luftgitarrsolo med bandet :lol: Det var så roligt att träffa gästena igen och prata igenom gårdagen och titta lite på alla fina presenter innan vi lämnade Julita.

Vi är så nöjda över vårt bröllop, det blev PRECIS så härligt som vi hoppats. Framför allt för att det genomsyrades av så mycket kärlek, värme, närhet och glädje :heart: :heart: :heart:

Bröllopsresan bar av till Portugal där vi latat oss och bott vid poolen hela veckan. Ätit gott, NJUTIT och sovit som grisar :sleep:

Nu ska jag läsa igen här på Forumet, det har hänt mycket spännande när jag varit borta :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Elle, raraste vän, vad du låter nöjd och vad ni verkar ha haft det underbart! :D :thumbsup: Det låter som ett dröm-upplägg. Stort grattis igen! :heart:

Tack Sussi, Wille, Maja och Mia! Jag ska framföra era hälsningar. :heart:

Nike var mest överförtjust glad över en badanka hon fick som lyser i kontakt med vatten. Igår och idag har alla barnen badat i mörker. 8) :lol: Och mest sur var hon över att ingen ville ge henne en ficklampa fast hon önskat sig de av alla kompisar som frågat! I min och darlingens släkt ljuder inga barnaönskningar ohörda och inga barn får vara besvikna på sin födelsedag så både curling-mormor och curling-farmor ordnade genast fram en varsin ficklampa i "efterpresent" (ett ord vi fick hitta på pga omständigheterna). :roll: Bortskämd unge? Jag är iaf oskyldig. O:) Så vi framlever våra dagar i största möjliga mörker dygnet om för tillfället men vi får gärna ha våra reflexer enligt nyaste hustyrannen. Tack. :lol:

Kram Jannika
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:D GRATTIS i efterskott till Nike :heart:

Badankor är roliga. Benji fick svart sjörövaranka med döskallar på av sin moster i fösledagspresent :wink: :lol:

Härlig bröllopsläsning Elle :D

Idag börjar Benji på scouterna. Öhhh, vänta Engla skriker "Diiiitaaaa" = rita på Engliska...

I'll be back 8)
Nancy

Inlägg av Nancy »

Elle: Stort tack för underbar skildring av ert bröllop :heart:

:D Grattis i efterskott till Nike :D

(skrattar mig dubbelvikt åt de underbara uttrycket "curling-farmor/mormor")
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag ska framföra era grattis, *frieda* och Nancy! :D

Nu gick precis Alice vidare på IDOL! Kul. :thumbsup:

Kram på er! Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fem år är ju tokstort! :shock: Jag minns ju väl när jag var fem, det är ju io stort sett samma människa som jag är nu, jag kan allafall relatera till den jag var då. Inte alltid helt smickrande. 8-[

Vi har haft läggingstrassel. :shock: Igår och i kväll så har det gråtits så att det skvalade, lite olika mönster. Jäklar vad man är ovan, han har ju somnat själv utan knyst kvällstid sedan han var två månader. Den här varan har vi kunnat räkna på en hand.
Idag ville han sova i vår säng, där ser man. Nå, 25 minuter tog det, varav en låååång solfjäder, som ju inte hjälpte... :roll: Bättre med husljud. Och tilltro till barnet, även om han inte hade någon egen att skryta med, direkt. Överlag har livet varit skört för den unge medarbetaren ett par dagar, vi får se vad det mynnar ut i. Spännande, spännande. Eller så. Lite pluggande av föräldrarna sitter nog fint, förebyggande sådär.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh Elle, låter som en underbar fest! :D
Jag fick en liten flash back när du skrev om att träffa alla dagen efter. Vi hade precis flyttat in i vårt hus när vi gifte oss och många ville se hur vi bodde. Så vi bestämde oss för att ha presentöppning dagen efter i vår trädgård. Det var också riktigt lyckat.

Jag måste skryta lite (här också ;) ). Jag har sytt klart min skötväska. Måste ju ha en som passar till vagnen, och det tycker jag den gör. (Bilder på hemsidan).

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad du är handy /LO! :shock: Jättefin. Och vagnen, jag döööör. :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Ja den vagnen och väskan var gööör-fina, du =P~

När vi gifter oss, om vi gör det :roll: , så kommer vi ha ett lunchbröllop, helt alkoholfritt. För på mannens sida är de frireligiösa och absolutister. Sen ska vi ha en separat brakfest, helst då i vår imaginära trädgård, för de som inte spottar i glaset och gillar att slå klackarna i taket 8) :lol:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Torpan skrev:Fem år är ju tokstort! Jag minns ju väl när jag var fem, det är ju io stort sett samma människa som jag är nu, jag kan allafall relatera till den jag var då. Inte alltid helt smickrande.
:lol: :lol: :lol:

Hoppas E trasslar sig ur sitt nystan snart med lite hjälp av förisarna. Men när han sovit så fläckfritt hela sitt liv blir ni väl inte ens oroliga? Då kan man verkligen luta sig tillbaka och observera utvecklingen. Eller?
*frieda* skrev:När vi gifter oss, om vi gör det , så kommer vi ha ett lunchbröllop, helt alkoholfritt. För på mannens sida är de frireligiösa och absolutister. Sen ska vi ha en separat brakfest, helst då i vår imaginära trädgård, för de som inte spottar i glaset och gillar att slå klackarna i taket
:lol: Fiffigt! Vi var på ett väldigt trevligt lunchbröllop förra året MED alkohol, men ändå. Det finns absolut fördelar med den tiden. Mer avslappnat, alla barn kan vara med och man är utvilad dagen efter. :wink:

Proffsigt LO! Nellas gudmor hade också presentöppning dagen efter på den gemensamma brunchen. Bröllopet firades ute i skärgården så alla gäster bodde i en stugby i närheten. Mysigt.

Vi kör ju presentlöst men en brunch kan man ju ha ändå förstås.

Vet ni, jag borde praktisera affirmationer a la The Secret lite oftare för SHIT pommes frites vad jag är bra när jag gör det! :shock: Vår gräsklippare har gått sönder och just nu kändes det inte som läge att lägga flera tusen på det. Så istället satte jag upp en bild på en dylik i köket för bara en vecka sedan. Några dagar efter tänkte jag varje gång jag passerade att En sån där har jag råd med! Sen har jag glömt av det. Igår fick vi en gräsklippare, bara att hämta! Va? Darlingens mammas perifera väninna ska precis flytta från hus till lägenhet. De hade träffats och då kom en förfrågan till modern om hon visste nån som behövde en! Tack universum.

Sen har jag på liknande vägar fått 20.000 den här sommaren som jag inte lyft ett finger för att samla ihop. Det enda jag gjort är att jag och darlingen har stoppat undan lika mycket inför bröllopet på ett särskilt konto. Antagligen har jag omedvetet tänkt Vi har tjugotusen för mig själv. Och då fick jag det. Igen. Tack universum! Igen!

Samma sak inför vårt husköp för tre år sedan. Då hade jag gjort en affirmationstavla med saker som jag ville ha med det nya huset. Jag visade den precis för mamma som var här på besök. ALLT på tavlan finns i vårt hus och tom huset ser likadant ut! Tack universum!

Varför använder jag inte det här oftare?

Kram Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jannika: :shock: :D

Tack för påminnelsen om LOA!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Elle skrev: Vi är så nöjda över vårt bröllop, det blev PRECIS så härligt som vi hoppats. Framför allt för att det genomsyrades av så mycket kärlek, värme, närhet och glädje :heart: :heart: :heart:
:D Vilken absolut LJUVLIG berättelse, alltsammans :heart: O:) :heart:

Buäääää... snyft... LYCKA :lol: :heart: :lol:

:-({|=
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jannika skrev:Hoppas E trasslar sig ur sitt nystan snart med lite hjälp av förisarna. Men när han sovit så fläckfritt hela sitt liv blir ni väl inte ens oroliga? Då kan man verkligen luta sig tillbaka och observera utvecklingen. Eller?
Du är galen. Man blir ju helt från sig. Dödssjuk är ju det minsta han måste vara för att bete sig på det dära viset. :shock: :roll:

Men nu vet vi ju, och jag tror att det är lugnt ikväll. I annat fall ser jag det som internutbildning. 8) :lol:

Jag ska affrimera lite till. Jag var bra på det förr i världen, i form av bön. Frågan är ju vad jag helst vill ha... 8-[
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men nu vet vi ju, och jag tror att det är lugnt ikväll. I annat fall ser jag det som internutbildning.
Jamen vad var det då? :-k

Du får börja affirmera på Es sömn, haha! :wink:

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"