Halloj i värmen!
Jag har fått ont i halsen och är väldigt irriterad över det. Jag vill ju vara ute i solen och busa med ungarna, men nu sitter jag här istället.
Tänkte berätta lite om vårt projekt: magsovningskuren som vi just nu genomför medelst verktyget "Hissen".
Men först vill jag bara göra vågen från Kantarella och Ian! Uj vad härligt det måste kännas att komma ur den onda cirkeln och hitta orsakerna till Ians magknas. Håller tummarna HÅRT!
Krisse: Vi kör inga 12-timmarsnätter här heller. Måste få igång aptiten lite bättre, här äts det som en fågelunge. Och eftersom storebror åt som en häst, tänker jag naturligtvis att det är OMÖJLIGT att sova gott och länge på de futtiga portioner som äts. Matvargar här också, alltså. Men vi kämpar. Gröt, avocado, banan, päron, katrinplommon, aprikosmos har vi provat på. Med varierande aptit.
Lingontuva: Nej, har man väl blivit god vän med sängen (eller vagnen) så är det inget vidare att sova i någon benig famn. Flygresor är enda tillfället jag får njuta av det numer. Och man ska väl vara glad för det. Men jag minns sist vi flög med Hugo, Henrik och jag kivades om vem som skulle få ha honom i famnen. För han är så söt när han sover. Och det är så fantastiskt att på nära håll få se ens barn sova tungt och tryggt.
Vår magsovningskur då... Herman har blivit så j-a arg varenda gång jag fösökt förmå honom att sova på mage. Ofta kräks han och kraschar rätt i "pizzan", vilken inte är så mysigt, förstås. Så jag har låtit honon sova på sidan och det har ju inte varit några större problem, förutom att han rullar över på rygg och vaknar lite tidigt ibland. Men vänder man bara tillbaka honom, så somnar han om som om ingenting har hänt. Tills i morse. Då förmådde jag inte få honom att somna om när han vaknade 6 (ska egentligen vakna 7). Jag hade ont i halsen, kände mig sur och orkade inte bråka. Så jag tog upp honom, men bestämde mig i samma sekund att nu för det vara SLUT på den här vändningskarusellen.
Så nu har han somnat på mage både fm-lur och lunch-lur, utan större bråk, tack vare verktyget "HISSEN". (vi har nämligen vagnat färdigt i det huset, vagnas görs numer bara i riktiga KRISFALL och när nattmå ska bort, har jag bestämt.) Hissen funkar så här: Man åker upp och ned för hissen, fem våningar, två gånger. Då blir ungen tyst och lugn, och man kan köra in i hallen och låta honom somna i fred och ro. Funkade bra både gångerna.
Ingen återvändo nu, alltså.
Kram på er!