Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Lovis skrev: Nya mamman...kan man inte gå steget längre, typ; utfall medans man borstar tänderna på barnen, situps medans man viker tvätt (man kan ha tvättkorgen på golvet bredvid), knäböj när man torkar haklapparna..
Jo-jo!! Självklart! Man kan använda barn av olika storlek som vikt också. Benböj med 2-åring på axlarna. Utfall med bebis i Babybjörn...

Närå, jag överdriver givetvis lite. Men allvarligt. De perioder i mitt liv då jag faktiskt har varit vältränad är när jag har tränat lite och ofta. Inte när jag har haft dyraste gymkortet på Tjusiga Plejset. Då blir allt bara omständligt.

Men man måste ju inte träna hemma. Just nu gör jag inte det så mycket. Passar på att hoppa upp och ned på stubbar och stenar i skogen istället och göra armhävningar mot parkbänkar i samband med att jag är ute och lufsar. Känns spänstigt, liksom.

Go girls! Själv tröstäter jag ett tag till. Men tån repar sig oroväckande snabbt... :roll: Anar ett slut på Pollyfrossan i soffan. Typiskt.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nya mamman skrev: Fjällmor: Det låter härligt! 700 meter är ju... 700 meter. Allt handlar ändå bara om nollor. Rätt vad det är så mår du MYCKET bättre och kan lägga till en nolla på sträckan. Hoppas jag!
:lol: :lol: :lol:

:heart: Kram på dig! Du rara..

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Lovis skrev:Nu har jag suttit framför datorn i 10 minuter, hade blivit fina magmuskler om den tiden hade tagits till sit-ups istället.
Men om vi kniiiper lite allihop när vi läser denna tråden, så kanske vi får upp de musklerna lite grann i alla fall ;) Funkar ju rätt bra sittande...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Det blev ju en riktigt skojfrisk tråd detta :lol: :wink:

Lovis: träna på golvet med ett program bredvid känns ju inte så upplyftande, så det förstår jag om det är trôkigt :wink: Med DVD blir det mer "på riktigt", och känns bättre! Fast det beror HELT på ledare! En del är så "käcka" så de håller på att hoppa ur skinnet, och då blir det SKITjobbigt att titta på (tänk på mitt Jane Fonda-band, jag skrev om i början av tråden - vedervärdigt!! :shock: )
Just aerolates-passet är med en mild brittisk kvinna, som inte för ett ögonblick är överkäck, utan gör sitt jobb och kör sitt pass, helt enkelt.
Kom igen nu - beställ (eller skicka ett PM med adress... 8) )
Och du, när du sitter vid datorn, kan du ju sitta på en pall och luta dig bakåt samtidigt som du skriver, så tränar du magen med :lol:

Nya mamman: härligt att det går åt rätt håll, men jag tror nog vi tycker du kan vila och käka Polly veckan ut i alla fall :wink:

Fjällmor :D :thumbsup: Lite är bättre än inget!! :D

LindaVega: Ja, det är svårt i början, sedan lär man sig. Fast jag kan inte FATTA hur människan kan flyga upp till stående från bakåtrullningen SÅ SNABBT :!: :o Trots många pass nu, kan jag inte komma upp från golvet i det tempot. :roll:

LO/ bra tips :!: :wink: :lol: Men inte DU väl!!! :shock: Ungen ska ju UT så småningom :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

anna: det verkar vara samma dvd som jag har. Golvrullningen upp till stående hoppade jag över igår (undrar om jag ngn gång kan bli så smidig :roll: ) Egentligen är programmet ganska lätt, men i början går allt så snabbt mellan bytena + att man ska upp/ner/upp/ner hela tiden...det gäller att hålla tempot mellan alla växligar. Jag har TRÄNINGSVÄRK idag. Skönt :!: Ska lägga till den här träningen 1 ggr/veckan framöver. :idea: Tack för bra tips om hemmadvd, det här hade jag aldrig hittat på egen hand. :D

Börjar nytt jobb nästa måndag (är därför ledig i två härliga veckor nu) och där finns en superfin träningslokal i källaren, utrustad med helt nya maskiner :shock: :D Vi får tre friskvårdstimmar/veckan. En till valfri friskvårdsaktivitet, en om man tränar tillsammans med någon och en ytterligare en om man tränar i motionslokalen...Har planerat att utnyttja åtminstone en timme/veckan och träna på jobbet innan jag går hem.

Heja heja alla andra hurtisar :!:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anniemanjani

Inlägg av anniemanjani »

Hallå!
Är det "för sent" att anmäla sig :?: :wink:
Jag vill vara med :!: :!: :!:
Jag har som mål att gå ner lite i vikt sen graviditeten, ok ska vara specifik. Jag vill gå ner ca 4 kg och få mer energi.

Jag rockringar hemma, har tänkt börja köra lite styrketräning oxå men kommer aldrig igång (även det hemma), och förstås klassikern promenera som jag inte heller kommit igång med. :roll:

Annie
/Annie, mina små älsklingar Zigge (filosoferande charmör) aug 06
Zoleil (bestämd & målmedveten solstråle) dec 07
SHN-kurade, jul 08 :sleep:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Jo, LindaVega. Är man van av aerobics, och tempoväxlingar, så är det ju inte så svårt program egentligen. Det är ju nybörjar-genen som spökar. Så är det ju när man tränar på lokal också, (i alla fall för mig) De första gångerna är man "lost" :shock: sedan kommer man in i det, och kan ta ut rörelserna mer och mer för varje gång, och känner igen vad som kommer bakom nästa krök :wink:
Nästan lite kul med träningsvärk, va? :wink:
VILKEN bra löneförmån på nya jobbet :!: :!: :!:
Kan jag få lite träningstips av dig, som ju är vår löpardrottning?
När jag joggar, klarar jag ju nu 50 min, utan paus, men jag tar det lugnt och springer inte fort. Hur ska man göra framöver? Sträckan lär ju gå snabbare vartefter konditionen ökar? Ska jag köra samma sträcka, fast det kommer gå snabbare, eller ska jag utöka längden på sträckan, eller ska jag öka tempot? Hur gör man? Är inte så van vid löpträning.
Springer i skogen på små motionsslingor med både upp och nerförsbackar.

anniemanjanu: SJÄLVKLART får du hoppa på!! Välkommen :!:
Kom igen nu och kör bara! :wink:

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

[quote="anna"]:D
När jag joggar, klarar jag ju nu 50 min, utan paus, men jag tar det lugnt och springer inte fort. Hur ska man göra framöver? Sträckan lär ju gå snabbare vartefter konditionen ökar? Ska jag köra samma sträcka, fast det kommer gå snabbare, eller ska jag utöka längden på sträckan, eller ska jag öka tempot? Hur gör man? Är inte så van vid löpträning.
/quote]

Anna, jag tar mig friheten: Du kan komma vidare med din löpträning genom att köra intervaller. Växlingar mellan riktiga ruscher, jogging, medeltempo, rusch, jogg osv. Löpningen blir mycket roligare då också, mindre monoton. Du kan också köra ass med olika intensitet. 30 minuter i högt tempo ena dagen, 1 time jogg nästa dag. Den här årstiden brukar tidningarna vara fulla av tips på hur man tränar inför ett marathon eller en Tjejmil, kika gärna i typ Runners World för mer inspiration!
Åååå, jag längtar.... Spring i benen!!

Själv har jag precis beställt en Aerolates-DVD. Blir ju så nyfiken och LindaVegas träningsvärk blev droppen som fick bägaren att rinna över!

Tån är bättre idag. Äter en påse Polly nu, sen är det bara tillbaka till träning och kilokrig. Typiskt...

Kram!
Lovis

Inlägg av Lovis »

Käre nån! Anna....springer du i 50 min utan uppehåll :shock:
Otroligt imponerande!! Verkligen bra =D>

Anniemanjani! Välkommen!! :D

(....Polly var slut på ICA idag och kommer först om 3 veckor...undrar varför...de var visst slut i hela landet....)
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Löpardrottning :shock: :D :oops: du smickrar mig anna. Med din träningstakt är du både ikapp och förbi :!:

Nya Mamman kommer med bra tips. Jag brukar vilja ha ett löppass som är runt 1 mil långt. Det passet får gärna se likadant ut vecka för vecka, byter bara musik i lurarna. Ev lite variation i löpsträcka, tex varva med två lika långa rundor (fast i höst har jag haft samma runda vecka efter vecka på långpasset) Sedan gillar jag att ha ett pass där jag utmanar mig lite mer. Intervall, snabbare tempo passet igenom t ex. Det brukar vara 5-7 km och där jag växlar mer mellan olika rundor/springstilar. Intervall är snorjobbigt, men väldigt bra för flåset. Tycker det är lagom att springa två ggr/veckan och sedan komplettera med annan träning.

Nya Mamman: spännande, nu är vi flera som kör aerolates i tråden. Berätta vad du tycker sedan.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Tack Lovis :D Fast, som sagt, det går inte fort... :?

Nya Mamman, och LindaVega, tusen tack för råden!! :D
Och LindaVega, jag är INTE ikapp och förbi, :shock: 1 mil skulle jag ALDRIG orka!! Har ingen aning om vilken sträcka mitt pass har, men ABSOLUT inte en mil!
Jag har inte tagit med mig musik ut än, men ska göra det, jag tror det triggar lite extra.

NyaMamman, ja, vi vill GÄRNA ha aerolates-rapport sedan!!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

hur går det med polly-ätandet... 8)
Själv föll jag dit idag... :oops: Ida ska ha 5-årskalas för sina dagiskompisar imorgon, och jag skulle sortera ut godis i 10 påsar... :?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

anna skrev:/LO bra tips :!: :wink: :lol: Men inte DU väl!!! :shock: Ungen ska ju UT så småningom :shock: kram anna
Men det är inte muskelbyggarträning jag tänkte mig ;) :lol: Mer sådär så man inte blir helt förslappad...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

jo,jo LO/, men det får du ta EFTERÅT :wink:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Lovis skrev: (....Polly var slut på ICA idag och kommer först om 3 veckor...undrar varför...de var visst slut i hela landet....)
Näru, hittade minsann en påse på Hemköp!
Men på fullt allvar, nu får det vara slut. (Efter helgen...)
Tån är i stort sett bra. Lite öm och tjock, men fullt användbar. Pinsamt att jag gapade runt överallt att "JAG HAR BRUTIT LILLTÅN!!!" Som om det var en riksolycka :oops:
Så nu får jag älga ett varv runt Hagaparken. Idag och i morgon.

Anna, rapportera hur det går med din löpning! Själv inser jag att jag får vänta lite, trots att de små ansatser jag har gjort känts så bra. Men jag väger för mycket än så länge. Knäna har haft träningsvärk hela veckan. Typiskt.

I morgon är det söndag=rapport. Så kör hårt nu!

Kram
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"