ÅH! Jag vill slå ett slag för ridning och hästsport.

En utmärkt aktivitet för barn och ungdomar med det enda minuset att det är dyrt men inte oöverkomligt om man handlar begagnat och inte har en massa andra prylar för sig också.
Tänk vad stallet och den miljön skolat mig i ledarskap, självförtroende och mod. Att som tjej slippa tänka på utseendet, få bli skitig, uppmuntras att vara stark, modig och företagsam. Gemenskapen både med andra tjejer (då var det nästan bara tjejer) och hästarna. Jag fick chans att tävla trots att jag aldrig skulle ha haft råd med en egen häst, uppmuntrad att vidareutbilda mig både som ledare och tävlingsryttare. Stallet var min fritidsgård med engagerade ledare som såg mig och min potential och det blev i sin tur ett skydd mot en massa för tidiga debuter av mindre önskvärda slag. Jag hade inte tid, jag skulle till stallet. Hästarna gick alltid först.
Killar som rider har andra vinster; samarbete, empati, omhändertagande. Att ta hand om sin häst först och sig själv sen.
Med det menar jag att båda könen får en chans att utveckla sidor som inte i första hand är förknippade med den typiska tjej- och killrollen.
Mer hästar åt folket!
Fjällan, vilken BRA idé! Måla med vattenfärg ute! Tack.
Vi är ute som vanligt även i regn. Med rätt kläder - nemas problemas. Hoppa i vattenpölar är ju skitkul!
Just nu går Jaja 6 år på fotbollsskola och Nike 5 år började på simskola idag. Förra terminen gick de tillsammans på hästskötarkurs på travet. Otroligt roligt och lite opretantiöst där de fick rida varannan gång och köra rockard varannan. Vi föräldrar orkar inte mer än en sak per unge, haha! Näe, skämt åsido, har de mer uppbokat känns det som om vi som familj knappt hinner träffas. Och det vill vi ju inte.
Nu är nog Elle precis gift... 16.30 så de borde vara i slutet av vigselceremonin nu.
Kram på er sötnosar! Jannika