Hej igen!
Nu var det väldigt länge sen och jag skulle gärna skriva en hel roman men jag har inte så mkt tid så jag ska försöka vara lite kortfattad (

) . Anledningen är faktiskt fnurra på sömntråden!!

Vi har nu klarat av bl a semester i 2 veckor med sovande på alla möjliga och omöjliga ställen samt 3-dagarsfeber mitt i det. Det har ändå gått bra och schemat har hållit bra (utom när han var sjuk). Fm-luren blir fortfarande 45 min ibland när han känns trött och grinig men oftare 20-30 min. Vi lägger oftast 15 min senare då och långluren ligger kvar på samma ställe 12.30-14.00.
Samuel, dryga 10 mån, vänder sig (äntligen) obehindrat från rygg till mage också och börjar intressera sig för att resa sig mot saker även om han verkligen inte klarar det än. Kryper nästan men inte riktigt än. Jag tänker jämt om honom att han är så vääldigt sen i fysiken men rätt vad det är så sprätter han till och utvecklas. Tänder har han 4 uppe, 2 (snart 3) nere. Och är en solstråle när han inte är trött.
MEN tyvärr måste jag bekänna att nätterna inte är så strålande fläckfria längre!

Det var, när jag tänker efter, länge sen han sov en hel natt utan ett enda uppvak. Övertrötthet har jag ofta trott att det har varit men nu har vi nog snarare hamnat i en snutte-cirkus!! [-X Eller vad det nu är...men det har sin upprinnelse i att vi under semestern ville ha honom så nöjd som möjligt (tyst alltså) på nätterna så när han vaknade av att snutten var borta (1-3 ggr per natt ibland) så gick vi snabbt in, gav honom den och snabbt ut igen utan ljud. Han somnade direkt om och brydde sig oftast inte om att vi varit inne. Ibland skrek han i panik och då var det vändningscirkus som gällde men även då gick det bra att bara gå in, vända och ut snabbt igen.
Men nu när vi är hemma igen och allt borde vara extra lugnt så verkar det som att han har börjat busa med oss pga allt trafik i rummet som ju började eskalera under semestern #-o . Förut hade han sovit i flera timmar (oftast) om/när han vaknade men igår var det typiskt kvällstrassel i nästan en timme efter nattningen och idag var det precis likadant!

Visst kan det vara övertrötthet också men han lägger sig snällt som vanligt men slarvar (eller kastar med flit?) bort snutten och skriker vilt. Vi har ju redan gått i fällan och gått in för att ge honom den men märkte om inte förr ikväll att han börjar skratta när någon kommer in typ "ja, jag lyckades lura hit mamma", så då blev det ramsor och till slut dammsugare tills han gav sig. Inte kul alls men jag vet ju att jag har mig själv att skylla!! [-X #-o
Frågan är nu bara hur vi bäst hittar tillbaka till de gamla goda rutinerna? Eftersom han är ganska förkyld just nu tänkte jag först att det var därför också, + övertrötthet men det känns som att han skriker för att få in någon som underhåller i rummet...så jag lutar nu åt att han snarare är för pigg, eftersom han orkar busa. Tror ni överhuvudtaget fm-lurens längd kan spela in eller är detta (som jag misstänker) bara en cirkus, kanske pga utveckling på g eller nåt? Vi har inte haft särskilt många tidiga uppvak på morgnarna, eller så har jag bara vant mig...det var verkligen alldeles för längesen han sov hela natten utan klagan...

och jag har hela tiden tänkt att det ska lösa sig snart och inte tagit tag i det...men kvällsbus, där går gränsen!!!
Hjälp och förmaningar önskas!! Tror bestämt att jag måste damma av min attitydmössa också...
Kram!
/Ylva