Hej
Ord finns det inte mycket av här

mest bara dää
Var är lampan

är det enda vi har börjat med nu, mest för att det är en rolig grej nu när hon är så glad och ivrig med att vilja släcka den

.
Hon letar efter knappen varje gång vi kommer in i något rum

eller pekar mot lampan eller fläkten som hänger i taket.
Utnyttjar det mycket som en social delaktighet

och hon är så stolt
Inte mycket ord men en hel del höga ljud. Vår tös har verkligen röstresurser

. Som tur är är det när hon är som mest uppspelt eller glad. Men tyvärr kommer dom också när hon hinner "klappa till oss" i förbifarten...
"Klappa fint" känns som att tösen ALDRIG kommer att förstå

.
Försöker och försöker få henne att förstå men än har inte poletten trillat ner

.
Hon kan börja klappa oss eller dra lite lätt i håret men sen kommer snabbt en hand farandes och man får sig en örfil så det visslar om det

. Hinner inte hejda henne, men tar man handen om handen och visar och förklarar så fungerar det i 2 sekunder och så klappar hon till en igen

. Så tröttsamt
Tyvärr blir man ibland lite irriterad och kan hugga tag i handen och säga NEJ på ren automatik (känns ibland som att det sitter i ryggmärgen sen man själv var liten...

) och det är väl tur att hon inte lyssnar på det för det fungerar ju inte än då och ska ju inte användas heller för den delen

.
Vad ni gör mycket med era små
Klart, jag hinner ju inte lika mycket nu när jag jobbar och sambon läser inte BB om jag inte visar honom något intressant. Men vi är nog lika överens om att tösen får utvecklas i den takt hon själv vill. Hon är så nöjd med att vara för sig själv och syssla med sitt och sina leksaker så vi behöver aldrig "göra" något med henne om det inte är social delaktighet på schemat

.
Tösen har en period mellan 16:30-17:30 som hon kan bli lite gnällig på. Då är det mys i knät eller soffan med snutten, tummen och mamma som gäller

. Det är verkligen hennes om min tid och kan vara i allt från 10 till 20 minuter. Nästan den bästa tiden på hela dagen

. Då passar vi på att bara mysa men här kan jag tänka mig att så småningom ta fram en bok att läsa ihop och ha en lugn stund tillsammans.
Värme har tösen också börjat utforska

.
Likadant där med handen om handen men fungerar inte lika bra här heller

. Vi har en öppen spis i huset som vi har satt en insats i och som det eldas dagligen i nu i kylan. Den börjar ju bli intressant nu när man lärt sig resa sig upp

.
Hon börjar förstå att värme inte är bra och är försiktig med handen men testar gärna ändå

Än så länge har det inte varit något superintressant ställe för henne att vistas på

och skönt är väl det
Diskmaskin och kylskåp är desto roligare

.
En kort önskan:
Ni som bara har ett sovpass numer, hur ser ert mat- och sovschema ut

Behöver inte vara avancerat, bara jag få en lätt beskrivning på tiderna och att det är lagt som en 12 timmars nattpass - om ni orkar och vill förstås
Ha en trevlig helg - äntligen
Kram