Bebis 2008?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Åh, det låter superspännande att bo i Australien. Men du, här i Sverige är i princip all fetaost pastöriserad så den är helt ok. Jag äter fetaost och mozzarella för fulla muggar härhemma :lol: . Om du inte är säker på att den är pastöriserad och inte vill chansa, så kan du ju använda den på varma mackor eller så. Den är ju ok så länge den har blivit upphettad och "bubblat".

Nu ska jag ha snart ha mitt sista viktiga möte på jobbet, innan jag slutar för gott :shock: :D .
/Jenny
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ååååå - vad jag börjar bli otålig nu! 7 veckor kvar... Pust.
Ni andra? Myror i brallan, någon?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nya mamman skrev:Ååååå - vad jag börjar bli otålig nu! 7 veckor kvar... Pust.
Ha - 7 veckor. Jag har 7 månader... Jag vill mest veta att det verkligen är någon där. Och det är det ju, det har jag ju sett. Men det är overkligt...

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag är drygt halvtid, jag. Känns otroligt avlägset till maj fortfarande. Är inte otålig alls, faktiskt, men vill gärna veta att allt går bra. Och lite irriterad att jag har minnesförlust över hur det var sist... :roll:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

/LO skrev:
Nya mamman skrev:Ååååå - vad jag börjar bli otålig nu! 7 veckor kvar... Pust.
Ha - 7 veckor. Jag har 7 månader... Jag vill mest veta att det verkligen är någon där. Och det är det ju, det har jag ju sett. Men det är overkligt...

/LO
Mitt inlägg lät så fnysigt. Det var inte alls meningen. Skulle ha lagt till några gula gubbar... Här kommer dom:
:roll: :lol: :wink: :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ja, jo...lite otålig...

kanske :P :heart: :lol:

/Fjällmor (i v.37 nu)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast Fjällmor, det verkar ju åtminstone bli en bebis-08 du har i magen :D . Trodde nästan det skulle bli en 07.a ett tag :shock: :o .
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är fortfarande otåååååålig. Speciellt efter nyår med all skumpa jag inte drack... Banalt värre, men ändå...
Alla kollar på min mage och säger: "Den där kommer snart ut!"
Det sa dom förra gången också, ety jaghar en omponerande mage :lol: .
Den gången trodde jag själv att det skulle bli förlossning i förtid, och det blev helt jävligt när jag istället gick en hel vecka över tiden.

Stånk, stånk.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är så otålig att jag håller på att gå sönder!
När jag väntade Hugo var jag i Åre och åkte skidor i 8:e månaden. Nu kan jag knappt gå till bussen två kvarter bort. Fogtrassel. TUNG. TRÖTT!
Jag vill föööööda nu!!!!
V 36...
Elle

Inlägg av Elle »

Snaaaaart har ni alla en juvel :heart: att snusa på! Har en tvåmånaders här hemma och jag är svårt avundsjuk på er som ska få föda, det är bland det största och häftigaste man kan vara med om!

Kramar till alla er :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Elle, är hon 2 månader redan? Tiden går...
Hoppas att vi ses snart, när ni är hemma från fjällen och vi är fyra i familjen :lol:
Kram!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Jag har precis insett att den här graviditeten är rätt mycket lättare än när jag väntade Anton.

Jag är i v 24 eller så ( :oops: vet inte riktigt) och i flytt-tagen! När jag väntade Anton flyttade vi också i v 24. Någon som anar en trend, haha!! Men, den här gången är jag mindre, väger mindre, har inte särskilt ont och är nog piggare också, om jag minns rätt. Förra flytten kunde jag knappt sätta mig ner utan grimaser, ännu mindre resa mig upp igen. Den här gången rör jag mig så gott som obehindrat! :D :D Och ändå var jag i fysisk toppform när jag blev gravid med Anton, och i fysisk bottenform när jag blev gravid den här gången. Typ.

Wellwell, Anton har firat dagen med att kräkas ner mig, alla rena handdukar, halva soffan och sig själv... :? . Han verkar inte så sjuk förutom den minst sagt rejäla uppkastningen, så jag misstänker att han råkat få i sig något läskigt när vi frostade av frysen. Men det var lite olägligt, om man säger. :roll: Å andra sidan är jag ruskigt glad att han inte verkar illamående eller sjuk på annat sätt. Min lille stackare, han blir så rädd när han kräks, och olycklig... :cry:

Kram Jenny
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jenny, håller tummarna för att det var en gammal ärta eller något som ställde till det i Antons mage. Själv lyckades jag drabbas av häftig kräksjuka både denna och förra graviditeten. Irriterande, eftersom jag utöver det bara har haft det en enda gång i vuxen ålder, och det var typ 10 år sedan. Så jag hoppas att du gravid och välmående slipper kräk!

Jag har precis varit på ett extra UL för att se att det växer som det ska där inne. Det var lite frågetecken hos BM sist, men det visade sig vara en präktig, lagom stor typ där inne. Skönt!! Och det voltas fortfarande friskt, ibland står man på huvudet och ibland gör man kullerbytta, lite efter behag. Kan fortsätta fram till värkarna startar, enligt UL-damen. Jag trodde att det var dags att fixera sig nu, i v 36...?

Nåväl.

Kramar till er alla!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Den andra bebisen kan strunta i att fixera sig ihuvudtaget vad jag har hört. Eller alltså den gör ju det tillslut, nån timme innan den ploppar ut. Men att dom är fullt rörliga fram till dess- inget ovanligt. Det är dessutom mer plats i magen andra gången.
nej nu måste jag sluta kolla in här från jobbet. Jag är ju säkert bevakad. Snart blir det löneavdrag. Snart får vi internet hemma.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej igen! :D

Nu är vi inflyttade, men tyvärr inte alls särskilt friska :? . Det var nog ingen liten ärta som ställde till det, utan en rejäl influensa. På 36 timmar (mån kväll - ons morgon) sov Anton ca 24 timmar, och var bara uppe på benen 1,5 timme. Hur läskigt som helst, fick knappt i honom någon juice alls i början, han var helt lealös och ville bara Sova Sängen. Stackare att behöva byta miljö när man är så sjuk, men han har funnit sig väl tillrätta i nya lägenheten. Vi föräldrar är också jätteglada att ha flyttat, men utmattade och snoriga också. Jag är ju visst gravid också, har jag märkt, och orken är inte på topp... :roll: :) . Nu är vi på bättringsvägen, och har till och med gått till affären och handlat riktig mat!

Nya mamman: Usch, kräksjuka verkar inte kul alls. Den har vi hittills sluppit ifrån, jag har aldrig haft det faktiskt, pepparpeppar 8) . Kanske är jag immun? Anton har kräkts två gånger nu, men jag tror mer det handlade om febertoppar än om kräksjuka.

Måste bara fråga er:
Känns det som att ni har en stor fotboll mellan benen (långt ner) :?: Är i v 25 ungefär och kan inte minnas detta från förra gravidteten. Det känns faktiskt som att bebisen håller på att trilla ut när jag hostar eller lyfter Anton. Har försökt att inte bära saker nu i flytten, men har ju inte gått att undvika helt. Är lite orolig :?

Ska till bm på måndag och be henne kolla så att allt står rätt till.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"