Inte viktväktarna ;-)
Mmm, jag kan förstå det. Har ju inte gjort det själv än heller fastän jag skulle vilja se om jag kan bli av med mina pubertetsfinnar (vid 34).
Men jag måste säga att mamma inte tyckte det var så farligt. Inte trevligt precis, men bättre än att operera bort gallblåsan!
Godnatt!
Men jag måste säga att mamma inte tyckte det var så farligt. Inte trevligt precis, men bättre än att operera bort gallblåsan!
Godnatt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Är det nån av er GI / lchf-are som använt er av det här?
Verkar enkelt och smart, vilket sätt man än vill använda sig av för viktnedgång:
http://gimetoden2.se/member/verktyg2.html
Kram!
(
ostkrokar och ett glas vin - är det en bra metod
)
Verkar enkelt och smart, vilket sätt man än vill använda sig av för viktnedgång:
http://gimetoden2.se/member/verktyg2.html
Kram!
(
Skippa krokarna
Kör med ost. Ju fetare desto bättre, och godare 
/LO
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Nu kollade jag länken också, Mia. Nej jag har inte testat. Jag är sån som kommer ihåg att fylla i blanketter i tre dagar, sedan ligger de i en låda i köket
Men tror man på att man skulle hjälpas av detta så tror jag att det är bra. Har man en tendens att "fuska" ofta, så blir man bara nedslagen av ett sådant diagram. Men det kanske man blir ändå. Och att då ha det svart på vitt kanske är nyttigt.
Och man måste ju verkligen fundera över vad som är fusk eller misslyckande.
Ja, som du märker så babblar jag mest
/LO
Men tror man på att man skulle hjälpas av detta så tror jag att det är bra. Har man en tendens att "fuska" ofta, så blir man bara nedslagen av ett sådant diagram. Men det kanske man blir ändå. Och att då ha det svart på vitt kanske är nyttigt.
Och man måste ju verkligen fundera över vad som är fusk eller misslyckande.
Ja, som du märker så babblar jag mest
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
/LO skrev:Jag är sån som kommer ihåg att fylla i blanketter i tre dagar, sedan ligger de i en låda i köket![]()
Jag gillar inte alls att ha en massa papper och jox framme, så då lägger jag undan och så *vips* glöms det bort...
tänkte att man kanske kunde ha det på datorn... för här hänger jag ju rätt mycket
-
Lingontuva
Här var det tyst *hoohoo* Då smyger jag in och berättar en "hemlis"
Jag har LCHF-at en vecka nu
Blev så inspirerad av Lilltjejen, Lua och Duggan så jag tänkte att jag ger det EN vecka! Har inget hänt då så lägger jag ner...Men nu måste jag ju fortsätta för redan i fredags hade jag gått ner 1.5 kilo! På 4 dagar
Jag som stått och stampat i en evighet...
Jag har LCHF-at en vecka nu
Blev så inspirerad av Lilltjejen, Lua och Duggan så jag tänkte att jag ger det EN vecka! Har inget hänt då så lägger jag ner...Men nu måste jag ju fortsätta för redan i fredags hade jag gått ner 1.5 kilo! På 4 dagar
Välkommen säger jag också.
Men jag känner att något inte är som det ska.
Äter rätt så ok. Avstår för det mesta när det bjuds fika och sötsaker. En och annan frukt går ner (ett par tre klementiner i veckan) och nötter. Annars ÄGG, grönsaker, kött och fett.
Men jag är svullen. Gick ner snabbt när Ivar kommit ut. Var i Ullared i slutet av september och köpte jeans. Tänkte att det inte var smart, eftersom jag skulle gå ner lite till...
Säkert. Nu är jag ju nästan i gravid-vikt. I alla fall över magen. Känner mig plufsig.
Och jag har ont i kroppen. Känner av vänster sida mest. Arm och armbåge ilar. En sån smärta som inte gör så ont, men man känner sig totalt kraftlös. Idag är det vänster fot. Det känns som en stukning. Stel och ont när jag stödjer. Och hela vänster ben känns som lite dålig cirkulation.
Men jag har två teorier.
1. Trötthet. Jag sover för lite - håller på att ta igen det nu. Tar mig tid att sova när Ivar gör det på dagen och går och lägger mig i bättre tid på kvällen.
2. Spiralen. Jag har ju haft mycket problem med difusa inflammationer i främst stora leder. Men de senaste åren har jag varit bra. Nu känns det som att det är på väg tillbaka. Jag har käkat P-piller i hela mitt liv, ända tills det var dags att skaffa barn. Sommaren 2000 slutade jag och har inte ätit sedan dess. Jag har inte varit frisk hela tiden sedan dess, men det kan ju kanske ta ett tag för kroppen att rensa ur.
Spiralen satte jag in för ett tag sedan. Kommer inte ens ihåg
för det är ju flera veckor sedan...
Den utsöndrar ju väldigt lite hormoner i förhållande till P-piller, men det är ju ändå samma typ av hormoner. Kanske har det betydelse.
Jag ska i alla fall ge det till i februari, då jag ska på spiralkontroll. Då ska jag ha ett litet batteri med frågor om hur man kan räkna med att må.
Och i februari har jag ju en son som sover hela nätter i alla fall. 8)
Men för att sparka igång tråden lite...
Hur gör ni i jul - eller egentligen från nu? Alla godsaker. Det finns ju massor med bra mat på julbordet. Främst om man äter LCHF. Men det finns ju massor med INTE bra också.
Julgodis, pepparkakor, gröt, lussekatter. Och det är ofta en massa fikatillfällen som bjuds.
/LO
Men jag känner att något inte är som det ska.
Äter rätt så ok. Avstår för det mesta när det bjuds fika och sötsaker. En och annan frukt går ner (ett par tre klementiner i veckan) och nötter. Annars ÄGG, grönsaker, kött och fett.
Men jag är svullen. Gick ner snabbt när Ivar kommit ut. Var i Ullared i slutet av september och köpte jeans. Tänkte att det inte var smart, eftersom jag skulle gå ner lite till...
Och jag har ont i kroppen. Känner av vänster sida mest. Arm och armbåge ilar. En sån smärta som inte gör så ont, men man känner sig totalt kraftlös. Idag är det vänster fot. Det känns som en stukning. Stel och ont när jag stödjer. Och hela vänster ben känns som lite dålig cirkulation.
Men jag har två teorier.
1. Trötthet. Jag sover för lite - håller på att ta igen det nu. Tar mig tid att sova när Ivar gör det på dagen och går och lägger mig i bättre tid på kvällen.
2. Spiralen. Jag har ju haft mycket problem med difusa inflammationer i främst stora leder. Men de senaste åren har jag varit bra. Nu känns det som att det är på väg tillbaka. Jag har käkat P-piller i hela mitt liv, ända tills det var dags att skaffa barn. Sommaren 2000 slutade jag och har inte ätit sedan dess. Jag har inte varit frisk hela tiden sedan dess, men det kan ju kanske ta ett tag för kroppen att rensa ur.
Spiralen satte jag in för ett tag sedan. Kommer inte ens ihåg
Den utsöndrar ju väldigt lite hormoner i förhållande till P-piller, men det är ju ändå samma typ av hormoner. Kanske har det betydelse.
Jag ska i alla fall ge det till i februari, då jag ska på spiralkontroll. Då ska jag ha ett litet batteri med frågor om hur man kan räkna med att må.
Och i februari har jag ju en son som sover hela nätter i alla fall. 8)
Men för att sparka igång tråden lite...
Hur gör ni i jul - eller egentligen från nu? Alla godsaker. Det finns ju massor med bra mat på julbordet. Främst om man äter LCHF. Men det finns ju massor med INTE bra också.
Julgodis, pepparkakor, gröt, lussekatter. Och det är ofta en massa fikatillfällen som bjuds.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Hejsan
Jag har iallafall kommit på att man kan ju göra ischoklad med det braiga coccosfettet och fin mörk choklad, och lyxiga tryfflar, så då har man iallafall ett "bättre" godislager hemmavid.
Har ni några andra förslag på julkarra som man kan göra på lchf´s vis?
Själv tror jag tyvärr att jag står helt still i vikt, kanske tom upp (gud nåde i såfall) Har provad att sänka fettet lite men händer inget, några tips? Ville ju som gärna blivit lite nättare om magen till nyår eller så ju

Jag har iallafall kommit på att man kan ju göra ischoklad med det braiga coccosfettet och fin mörk choklad, och lyxiga tryfflar, så då har man iallafall ett "bättre" godislager hemmavid.
Har ni några andra förslag på julkarra som man kan göra på lchf´s vis?
Själv tror jag tyvärr att jag står helt still i vikt, kanske tom upp (gud nåde i såfall) Har provad att sänka fettet lite men händer inget, några tips? Ville ju som gärna blivit lite nättare om magen till nyår eller så ju
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
-
Fjällfolket
här kommer ett toklyckligt inlägg från en som stått still i viktnedgången i över 8 mån (i nu läget oklart hur mycket mer *fniss)
Hade date med vågen idag.
Vikten neråt!
92 kg på ny känsligare våg (den gamla visade lägre vikt vilket innebär att den 95'a jag dallrat på så länge egentligen var mer...)
Trycket ok!
Inom normalvärdet
ÄNTLIGEN!!!
\:D/
/Fjällmor
Hade date med vågen idag.
Vikten neråt!
92 kg på ny känsligare våg (den gamla visade lägre vikt vilket innebär att den 95'a jag dallrat på så länge egentligen var mer...)
Trycket ok!
Inom normalvärdet
ÄNTLIGEN!!!
\:D/
/Fjällmor
-
*frieda*
Jag tänkte bara komma med en bekräftelseramsa här: Spiralen kan det mycket väl vara. Jag fick problem med domningar och stickningar i vänster ben när jag hade en sådan "hormonspiral". Min bm tog bort den direkt när jag berättade om dessa 8-[ Sen försvann problemen.../LO skrev: 2. Spiralen. Jag har ju haft mycket problem med difusa inflammationer i främst stora leder. Men de senaste åren har jag varit bra. Nu känns det som att det är på väg tillbaka. Jag har käkat P-piller i hela mitt liv, ända tills det var dags att skaffa barn. Sommaren 2000 slutade jag och har inte ätit sedan dess. Jag har inte varit frisk hela tiden sedan dess, men det kan ju kanske ta ett tag för kroppen att rensa ur.
Spiralen satte jag in för ett tag sedan. Kommer inte ens ihågför det är ju flera veckor sedan...
-
Lingontuva
Ja du Mia, min startsträcka för att komma igång med LCHF var låååång. Det var evigheter sedan jag skrev om råd till LO... och sen har jag väl gradvis tagit till mig delar av det men efter helgen hos hönsmamma så kunde jag inte låta bli att prova "på riktigt"
Jobbigt blev det dock idag då en överraskning väntade på bron när jag kom hem. När vi gifte oss i somras så var det en tipspromenad. 12 personer vann olika uppdrag som skulle genomföras varje månad i ett år framöver, till vår fördel förstås
Det var novembers "vinst" som levererades något sent: chips och coca cola till mig och öl till maken.... Det var liiiite jobbigt att ställa undan påsen (i källaren så jag inte ska råka frestas!)... Men jag klarade det! I december väntas vi få en julskinka och det passar ju lite bättre just nu 
Jobbigt blev det dock idag då en överraskning väntade på bron när jag kom hem. När vi gifte oss i somras så var det en tipspromenad. 12 personer vann olika uppdrag som skulle genomföras varje månad i ett år framöver, till vår fördel förstås
Chips är säkert bra fågelmat
För i källaren gör den ju ingen gladare
Och cokacola är ju rena giftet. Fast röd är bättre än vit. Så ska man fuska så gör det hellre med socker än med gift 
På söndag är det Kalla Fakta om tillsatser i julmaten. Hoppas jag kommer ihåg att titta...
/LO
På söndag är det Kalla Fakta om tillsatser i julmaten. Hoppas jag kommer ihåg att titta...
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum