Nancyfamiljen på nya äventyr

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

herreminje som jag älskar dina rapporter! :heart: :lol:

Kram!!!
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tessan: Tack för ditt fina inlägg :heart: Och tack för lugnande ord om sparkar :wink: :D Ler och minns att det ju brukar vara som du säger... :wink: Bara det att denna gång dämpas sparkarna hittills av moderkakan så de känns så svaga. Läkaren på Östra sa att man då felaktigt brukar tala om "lugna" barn eftersom man helt enkelt känner av dem mindre. Fast jag tror att det varierar där med moderkaka eller ej :wink:

Fjällmor: :heart: :heart: :heart:

Idag fyller jag 36 år.

När jag ringde på dörren för att för första gången besöka min blivande man var det smällkallt, januari och jag kunde fortfarande titulera mig 30 ett tag till. Jag hade tighta jeans, en midja på max 60 cm, och håret i hästsvans. Maken har efteråt sagt att jag var det snyggaste han sett. Äh :wink: :lol:

Han däremot hade vit skjorta och slips. Han hade lagat oxfilé och ugnsbakade äpplen till efterrätt.

Nästa gång vi sågs hade jag klätt upp mig lite elegantare. Jag visste inte då att han tyckt att jag var jättesnygg i jeans och svart polo. Han kom klädd i jeans och tröja. Hur snygg som helst :P 8) :heart:

Tredje gången vi sågs sa han att han ville ha två barn. Hoppsan :roll: Jag hade aldrig haft nån längtan efter barn överhuvudtaget men kanske kunde det vara nåt...

Idag fyller jag 36 år.

Våra två töser ligger i samma rum och sover gott. I magen bär jag vår tredje lilla flicka. Två barn sa maken men han utökade sina önskningar och förhoppningar efter sin pappaledighet med Leia.

Innan Leia föddes ville jag bli en mamma som tidigt lärde mina barn att förstå "Nej", "Ajabaja" och "Inte röra". För det verkade ju så praktiskt.

Idag fyller jag 36 år och låter min yngsta dotter smaka på kladdiga bestick i diskmaskinen.

Igår lärde jag min äldsta dotter det praktiska uttrycket "Oj" om något går snett. Hon var med på noterna direkt. Smart unge.

Idag fyller jag 36 år. Inget jämnt, inget märkvärdigt alls egentligen. Vi skall dock åka till Stora Staden maken och jag och gå på bio och äta supergoda revbensspjäll på restaurang.

Idag fyller jag 36 år. Verkar bara vara jag som är vaken här hemma. Mina töser sover och min make likaså- Jag tar och sjunger en trudelutt för mig själv då då. Är man morgonpigg så är man och man ser till att befria de andra från frukost på sängen -krav. Sånt fixar jag med glädje till de andra istället.

I magen kände jag precis en liten buff.

:heart: Kram från Nancy
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Nancy skrev:Idag fyller jag 36 år.
\:D/ G :heart: R :heart: A :heart: T :heart: T :heart: I :heart: S \:D/

Världens bästa Nancy fyller år!
Ha nu en riktigt, riktigt fin dag med din härliga familj, och så lyckligt lottad han är din make, som fick jus Dig!

:heart: Många varma grattiskramar från Mia!

(Och vet du - min Älskling fyller också år idag, han går in i de härliga fyrtio, så här blir det litet baluns idag!)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

allra bästaste Nancy fyller år!

:heart: \:D/ :heart: \:D/ :heart:

Ja mån ho leva, ho LEVER!
HURRAAAAH!!!
(Stortjejjens version som liten)

TOKGRATTIS från oss!

:heart: \:D/ :heart: \:D/ :heart:

Storkramen :!:
/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

ÅH Nancy! SUPERGRATTIS!!! Ha en underbar dag! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:heart: :heart:

Å vilket fint inlägg, Nu har jag tårar på kinderna. Så fint du skriver. Ha en bäst födelsedag idag och hoppas revbensspjällen blir fantastiska.

Önskar jag kunde få ge dig en födelesdagskram live :lol:

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:heart:
Stort grattis, till alltihopa! Födelsedag, make, flickor, flicka i magen...

Kram Jennypenny (som har sovit en hel natt TILL :shock: :D !)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis här också! :D
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Grattis :D
Härlig ålder :D Själv lämnar jag densamma om sådär 2 veckor :( ;)

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Stort Grattis!!!!
Hoppas du har en alldeles härlig dag :D :heart:

Kram
Sophie
Antonias mamma

Inlägg av Antonias mamma »

GRATTIS Nancy! \:D/

Vi har ju aldrig träffats du och jag, men jag såg en skymt av dig på Kantarellas första kursfilm, och sen dess har jag alltid föreställt mig dig som 5 år yngre än mig själv (och jag är 30)! En väldigt vuxen 25-åring, dock :lol: !

Är så avundsjuk på dig som ska få en flicka till. Jag vill också ha :!: [-o<

Kram Anna
Diplomerad SHN-kurare och mamma till
Antonia :heart: :heart: :heart:, född 25.11.05, kurad 8/06
Amadeus :heart: :heart: :heart:, född 17.8.08, kurad 1/09

www.sandsdrommar.com
Nancy

Inlägg av Nancy »

Miar70 :heart:, Fjällmor :heart:, TorsMamma :heart:, Tessan :heart:, JennyH :heart:, Päivi :heart: /LO :heart:, ms Sophie :heart: och Antonias mamma :heart:

TACK för era fina gratulationer, om ni visste vad glad jag blev av att läsa :heart: :D Fina vänner är ni allihopa även om jag inte haft förmånen att få träffa alla (ännu).

:idea: Vi åkte till Gbg och såg på "Arn", mannen och jag. Helt ok men det blir på nåt vis alltid lite fånigt när Sverige skall producera Historiskt Drama :roll: :wink: 8)

Sen har vi fenomenet med 34-åringar som skall föreställa 17-åriga oskulder... :roll:

Nåja, helt ok underhållning även om jag gärna sett mer av den gode Stellan i rollen som hedersknyffel med pondus :P :wink: (äh, iväg till Kackelforum med sig Nancy)

O:) Maten var himmelsk. Revbensspjäll med sås och grönsaker till. Jag fick tyvärr avstå från den friterade potatisen men fick avokado istället.

Vi kom hem 20.30 och barnen hade visst inte somnat ännu utan legat en stund och pratat. Vi sa adjö och tack till farmor /farfar och sen gjorde vi en egen repris på godnattet :wink: Med sjyst attityd kan man helt sonika plocka upp barn ur sängen igen om man vill :wink: 8)

Det var helt ljuvligt att sitta i soffan med två gosiga barn, höra Leia glatt berätta om dagens äventyr, se Lussi greppa sin vällingflaska och dricka ur resten på egen hand och sen bära in dem till sängarna och se dem kura ihop sig och somna gott. Ingen bio eller restaurang i världen hade kunnat slå den stunden i soffan :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nancy skrev: Vi kom hem 20.30 och barnen hade visst inte somnat ännu utan legat en stund och pratat. Vi sa adjö och tack till farmor /farfar och sen gjorde vi en egen repris på godnattet :wink: Med sjyst attityd kan man helt sonika plocka upp barn ur sängen igen om man vill :wink: 8)

Det var helt ljuvligt att sitta i soffan med två gosiga barn, höra Leia glatt berätta om dagens äventyr, se Lussi greppa sin vällingflaska och dricka ur resten på egen hand och sen bära in dem till sängarna och se dem kura ihop sig och somna gott. Ingen bio eller restaurang i världen hade kunnat slå den stunden i soffan :heart:
snyyyyggt... :thumbsup: :heart: =D>

/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

GRATTIS Nancy :heart: i efterskott! Du verkar ha haft en härlig födelsedag!

Ta hand om dig :heart:
Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Här kommer också en försenad födelsedagskram till världens bästa Nancy.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"