Tessan: Tack för ditt fina inlägg

Och tack för lugnande ord om sparkar

Ler och minns att det ju brukar vara som du säger...

Bara det att denna gång dämpas sparkarna hittills av moderkakan så de känns så svaga. Läkaren på Östra sa att man då felaktigt brukar tala om "lugna" barn eftersom man helt enkelt känner av dem mindre. Fast jag tror att det varierar där med moderkaka eller ej
Fjällmor:
Idag fyller jag 36 år.
När jag ringde på dörren för att för första gången besöka min blivande man var det smällkallt, januari och jag kunde fortfarande titulera mig 30 ett tag till. Jag hade tighta jeans, en midja på max 60 cm, och håret i hästsvans. Maken har efteråt sagt att jag var det snyggaste han sett. Äh
Han däremot hade vit skjorta och slips. Han hade lagat oxfilé och ugnsbakade äpplen till efterrätt.
Nästa gång vi sågs hade jag klätt upp mig lite elegantare. Jag visste inte då att han tyckt att jag var jättesnygg i jeans och svart polo. Han kom klädd i jeans och tröja. Hur snygg som helst

8)
Tredje gången vi sågs sa han att han ville ha två barn. Hoppsan

Jag hade aldrig haft nån längtan efter barn överhuvudtaget men kanske kunde det vara nåt...
Idag fyller jag 36 år.
Våra två töser ligger i samma rum och sover gott. I magen bär jag vår tredje lilla flicka. Två barn sa maken men han utökade sina önskningar och förhoppningar efter sin pappaledighet med Leia.
Innan Leia föddes ville jag bli en mamma som tidigt lärde mina barn att förstå "Nej", "Ajabaja" och "Inte röra". För det verkade ju så praktiskt.
Idag fyller jag 36 år och låter min yngsta dotter smaka på kladdiga bestick i diskmaskinen.
Igår lärde jag min äldsta dotter det praktiska uttrycket "Oj" om något går snett. Hon var med på noterna direkt. Smart unge.
Idag fyller jag 36 år. Inget jämnt, inget märkvärdigt alls egentligen. Vi skall dock åka till Stora Staden maken och jag och gå på bio och äta supergoda revbensspjäll på restaurang.
Idag fyller jag 36 år. Verkar bara vara jag som är vaken här hemma. Mina töser sover och min make likaså- Jag tar och sjunger en trudelutt för mig själv då då. Är man morgonpigg så är man och man ser till att befria de andra från frukost på sängen -krav. Sånt fixar jag med glädje till de andra istället.
I magen kände jag precis en liten buff.

Kram från Nancy