Expedition viktväktarna, säsong 2.

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nej. Inte den här veckan. :roll: Återkommer.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Godmorgon :D

\:D/ -1,1 \:D/

Åh, det känns skönt, för nu har jag sannerligen tränat och ätit rätt (fast points har jag inte räknat på hmmm... väldigt länge :oops: )

Jag måste få säga Nancy, att jag tycker du är SÅ himla duktig! Och att du väger som en lite fluglort nu :wink: :lol: Och alldeles snart är du i MÅL! Bra jobbat, tjejej!!!
Och Päivi, vi ses väl nästa vecka!?!

Jag ska erkänna att ibland känns det galet jobbigt. Det är ett sånt jäkla jobb att bli av med ETT kilo, och så har jag sisådär 20 kvar :roll: . Jag har vv-tänket i bakhuvudet, men jag ORKAR inte räkna points, så det får helt enkelt ta sin lilla tid det här! Det bästa är att jag kommit igång med träningen, nu kör jag minst tre, oftast fyra, pass i veckan! Då känns det motiverat att äta bra också, annars kastar man liksom träningen i sjön...

Lycka till resten av er också :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Godmorgon :heart:

-0.4 här. :D Helt ok. Det går neråt i alla fall...och jag är nöjd med att jag går i de flesta av mina kläder. Dock inte så nöjd så jag lägger av. Nu väntar dock stort party i helgen och bilresor och flygresor och...så det blir en utmaning. :D

Håller med Mia - bra jobbat Nancy. Lågt BMI :?: men det är inte många kilon du har. :D :heart: Mia - bra jobbat. =D> :heart: Du ska se att resultatet kommer. Förstår att det känns segt. Det tycker jag att mina kg också gör. Men tänk att du lägger om dina vanor och ditt sätt att leva. Det kommer att ge resultat - för livet. Sätt målen högt för framtiden vad gäller hur du ska må, se ut etc. Om inte annat så kan man titta på gräsliga "du är vad du äter" på torsdagar för att bli äcklad av det mesta. Snart inget kvar att äta. Såg ni hur "kassodlad" lax hanteras :?: Kommer aldrig att köpa annat än vildfångad lax framöver. Och Päivi - hur var det nu "ve den som mesar sig"... :wink: :heart: Gblex - helt rätt att ta en paus och sikta framåt. Allt som kan skapa motivation. :thumbsup: :heart:

Så, en skickad till skolan. En ska till kyrkis. En ska sova och jag ska gå ut och gå. Träningen har blivit hemskt lidande senaste veckorna pga penicillin och gräsliga förkylning...nu en på g igen. Blir galen. :twisted:

Ha en bra dag alla.

Kram :D :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

STOR kram till Päivi och med instämmande i Susannes väna uppmaning... :wink: :roll: :twisted: Kom igen Päivi, vi håller på dig :thumbsup:

Mia: Tjusigt jobbat :!: :thumbsup: :!: :heart: Vet hur det känns att ha många kilon kvar. Har varit där också . Det tog mig flera år innan jag lyckades men så blir det inte för dig. Du är jätteduktig och kämpar fantastiskt bra :D

Susanne*: Grattis till minskning och till att kläderna sitter bra :thumbsup: Hoppas att du slipper förkylningar framöver :!:

Jo, jag väger inte så mycket som det är redan nu MEN min ynka längd 157 cm tillåter inte så många kilon 8)

Kram från Nancy
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Vad duktiga ni är allihopa! Bra jobbat! \:D/

Jag smyger runt här i kulissen, men har inte riktigt orken att starta igen. Fast jag skulle verkligen behöva det, jag mår ju så mycket bättre då!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
duggan
Inlägg: 3293
Blev medlem: sön 07 jan 2007, 15:23
Ort: Luleå

Inlägg av duggan »

Hejsan!

Lite snabbt så här från jobbet -1,4 denna vecka! \:D/

Och ikväll ska jag göra en sammanställning på oss, jag är ledsen för att det har vart lite dåligt med det, men som arbetande kvinna och numer vikarie för Elle så är tid en bristvara :wink:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Snälla duggan :heart: det är ingen alls här som kräver att du ska göra nån sammanställning alls! Jag lovar! Gör det bara om du vill och hinner!
Bra jobbat, by the way :wink: och du med Susanne, det är alltid extra tungt när man är sjuk också... Sussi - vi väntar här på dig när du känner dig redo igen :heart:
Kram!!!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lillamolntuss
Inlägg: 620
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:34
Ort: Södermalm

Inlägg av Lillamolntuss »

Sen rapport... +-0 för mig denna vecka. Nöjd ändå. Var beredd på ett + eftersom det *harkel* slarvats en del.
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Lua

Inlägg av Lua »

Ingen rapport från mig 8) Hade ingen möjlighet att fara på vv i torsdags och min egen våg är inte tillförlitlig.

Jag har lidit av sviktande motivation. Nu är jag tillbaka. Hoppas jag.

Kram Lua. :heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej goa vänner!

Jag meddelar härmed mitt utträde ur denna trevliga tråd. Min motivation har från start varit oförskämt låg för att inte säga obefintlig. Oförskämt mot er som deltar på riktigt. Jag kan villigt erkänna att det här sättet att viktminska inte passar mig. Min kropp brukar sköta det bäst själv om jag lägger mig i så lite som möjligt, haha! Som med kurbebisar, inte för mycket överkoncentration. :lol: Jag gick nog mest med för att få kackla lite vid sidan av med alla trevliga forumister som hålls här men det kan jag faktiskt göra någon annanstans.

Så därför vill jag önska er alla LYCKA TILL med era mål! Kram till alla vackra kvinnokroppar, stora som små, från mig.

Jannika
duggan
Inlägg: 3293
Blev medlem: sön 07 jan 2007, 15:23
Ort: Luleå

Inlägg av duggan »

Idag fyller jag år, och hmm det kommer att vara fika och tårta och choklad osv. och jag tänker frossa i mig och bara känna mig uppvaktad. Men sen då, skiten kommer ju att finnas kvar i huset..*suck*

Hur brukar ni göra?
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

*smyger in..*

Hurra hurra hurra hurra för "vår" duggan idag!
Ha en UNDERBAR födelsedag och NJUT!

:heart: Elle

*smyger ut..*
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
duggan
Inlägg: 3293
Blev medlem: sön 07 jan 2007, 15:23
Ort: Luleå

Inlägg av duggan »

Åååh tack så mycket Elle! :heart:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Lillamolntuss
Inlägg: 620
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:34
Ort: Södermalm

Inlägg av Lillamolntuss »

Gissa vem som inhandlat ett par jeans - två storlekar mindre? :lol:
Flicka :heart: maj -04 (kurad jan -05), Pojke :heart: mars-07 (okurad, men standardmodellad)
(Ständig tidsbrist = Korta konstiga meddelanden. Sorry! )
Gäst

Inlägg av Gäst »

Grattis till överhövdingen! :D

Jag brukar tänka så här: under själva tillfället äter jag utan några tankar på skuld. Sedan skall det ut ur huset - på något sätt! :shock: Be maken ta med sig till jobbet eller frys in, vad du nu hittar på. Kan det vara något? :)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"