Vadslagning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej i sommarvärmen! :heart:

Milos gudfar ringde precis och tyckte ABSOLUT att vi skulle komma till torget och lyssna ikväll. Och ta en öl efteråt. Fast jag skulle inte få nån öl då. Han trodde att det skulle vara förlösande med lite hög musik. :lol: Han var på så strålande humör att det smittade så nu funderar jag faktiskt på att åbäka mig iväg och titta på när de andra dricker bärs. Han berättade att en av deras gitarister var i femte månaden och hade redan jääättestooor mage. Tänkte att det kunde vara bra att åka dit och sätta saker i perspektiv genom att komma och visa upp en mage som VERKLIGEN är jättestor. :lol:

Känner mig bara lite orolig för nu har jag lite tätare sammandragningar än vad den här graviditeten har bjudit på hittills... Men därifrån är det nära både hem och till förlossningen iofs! :lol: Mamma lovade att sitta barnvakt
oavsett orsak.

Nancy, jag gör mitt bästa för att förena nytta med nöje och darlingen hjälper till på bästa sätt men tyvärr blir det bara nöje av alltihopa. :lol:

Gablex, kan du inte låna ut Prinsen ett tag? Jag kan tänka mig alla sorterna!

Kram på er! Jag torde väl återkomma imorgon bitti. Count on it! :wink:

Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh, vilken kväll! Vilken glädje! \:D/ :heart: \:D/ Dansa åt mig också! :wink: :lol:

Storkramen! :heart:
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

Åk iväg och ha kul med sig nu du kvinna med stora magen :heart: :D

Ok, tar tillbaka liiite av det jag skrev med att det inte var vidare synd om dig... För jag tycker ju synd om dig som hålls på sträckbänken som du gör :roll:

Kanske en "öltur" till torget är precis vad som krävs för att få fart på bebisen :?:

Nancy
Gablex

Inlägg av Gablex »

Nämen nu låter det ju faktiskt som att det är på väg! (och skall man vara riktigt petig så kan det ju bara gå på ett håll :P ). Kom igen nu! Det är fyra timmar kvar på detta utmärkta datum! :lol: :lol: :lol: Du hade väl inte tänkt dig någon maratonförlossning ändå?

Skämt åsido - hoppas att du rockar järnet ikväll! En mage i femte månaden är säkert blahablaha jämfört med din :shock: :shock: :shock: :lol: :!: Vi väntar här med spänning på vidare rapporter! :heart:

Storprinsen hälsar att han gärna vill bli utlånad bara han får baka (i dag har han gjort en mjuk kanelkaka =P~ ) fast hans mamma vill helst ha honom hemma :wink: :!:

Stor kram!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Jannika

Inlägg av Jannika »

God morgon mina vänner! :heart:

[/quote]Jag torde väl återkomma imorgon bitti. Count on it!

Som sagt var....

Det hjälpte varken med blåbärshuket eller konsertdansande (mja, kanske mer vaggande) igår. Ingen bebis vi vet om kände sig manad att delta på utsidan. Någon förvånad? :lol:

Nu är min mors rykte som synsk fullständigt kört i botten kan jag säga. Jag tror inte att det ens är reparibelt (Finns det ett sånt ord? Det lät bra...) längre.

Kom hem ALLDELES för sent med värkande fogar men på bra humör. Idag är jag slut som artist så bebin kan få vänta åtminstone tills jag sovit middag, haha!

Vi blev inbjudna backstage efter konserten och där fanns både toalett, sittplatser och tilltugg. Som en dröm för en höggravid som stått, visserligen lutad mot blivande pappan men ändå, i nära 45 minuter kissnödig, med lite härlig foglossning och 25 kg extra. Det kändes som om jag hade en 45 min lång sammandragning ungefär. Profylaxandas bort den ni!

Men bra musik är mat för själen. :heart: Jag är redan innan Jocke började spela med A.J. ett inbitet fan med alla skivor. Vi träffade massor av trevligt folk och plötsligt var klockan tolv! Vet inte riktigt hur det gick till.

Den gravida femmånadersmagen var en söt liten bula dold av luftig blus i modernt snitt så den syntes ju knappt. Jättestor? Que? Mamman till magen var i alla fall ofantligt vacker och det lyste om henne när hon pratade om sitt blivande liv med bebis. Hon tittade lite oroligt på min mage och konstaterade att det skulle bli svårt att spela gitarr med den storleken. Jag upplyste om att det knappast var någon naturlag att man MÅSTE få en mage av mitt mått och att hon nog inte hörde till den kategorin. :lol:

Så nu har jag hunnit med två trevliga sociala happenings som jag trodde jag skulle missa sittandes hemma med nyfödd bebis. En sak är i alla fall säker, det blir aldrig riktigt som man har tänkt sig, men det kan bli bra ändå, haha!
och skall man vara riktigt petig så kan det ju bara gå på ett håll
Du har så rätt Gablex! Och jag vill verkligen inte stjäla mästerbagaren från hans ömma mor så det går bra att skicka lite kakor istället. :wink: :lol:

Kra alla ni härliga från ett soligt Pliggvägen!

Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ja vad ska man säga. Nu har jag gjort det igen... Jag glömde förhandsgranska. Ja, ni förstår. Ungefär, eller hur? Jag får skylla på den dåliga sömnen inatt. :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Morgonkram och tack för rapport från kvällen som gick :D

Mycket, mycket trött jag med men tyvärr inte pga trevlig anledning som nattsudd i form av konsert och mat :wink: Nej bara svårt att sova och värk i kroppen.

Har du någon kontakt med sjukvården Jannika :?: Undrar bara vad som händer framöver för även om vi alla stornjuter av att få rå om dig i denna tråd så tänker man ju att det kanske inte är nyttigt att tråden varar för långt fram i tiden.

Har du fått några nya känningar om datum nu på det sista :?:

:heart: Kram från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

go'morron! :D

Vilken härlig kväll :!: Det är inte alla förunnat att njuta så när man passerat "bästföredatum" - vilken kärleksgåva! 8)

kraaam :heart:
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Nancy :heart: !

Jag märker att du är lite trött, vännen. :( :heart: Men gårdagens äventyr tar väl också ut sin rätt. Hinner du vila nåt på dagen? Är det foten som värker?

Vi ska på nytt UL imorgon bitti om inget händer idag. Efter det tar läkaren ställning till om vi kan fortsätta vänta eller om det behövs andra insatser. Jag känner mig inte orolig, det är full aktivitet i magen och jag har mycket mer konstant tryck och fler sammandragningar än förut. Det är på gång men när har JAG slutat sia om. :lol: Nu låter jag alla andra göra bort sig i stället, haha!

Hej Fjällis! :heart:

Jo, det var en fin kväll men det kom lite surt efter idag. Ja, du vet ju hur de däringa fogarna kan knarra. Idag är jag halta Lotta med påsar under ögonen. :lol:

Kram på er! Jannika
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken härlig kväll ni hade :D Jag kan se det framför mig, vackra Jannika med en gudomlig mage :heart: som "dansar loss" :lol:

Här är livet UNDERBART, har glädjen att få ta hand om Olles kusin Calle(endast 45 h yngre än Olle) denna vecka. Härligt att se dessa två :heart: hjälpas åt med vardagens bestyr! Nu vankas det blåbärsplockning! Tur att jag har grababrna med mig, jag känner mig inte så smidig :roll:

Kramar :heart: från ett mulet Stockholm
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Det går framåt. Allt i den här tråden är underbar läsning.
Och när ska det smälla till???
Kittlande.
Jag släpper inte mitt 2 förstås.
Sur och enveten och alltid beredd att göra bort mig.
Idag är det den 12e. Till den 20e kan du väl inte gärna gå? Eller?
Elelr har det möjligtvis med ett klockslag att göra??

Tänk om dom ser könet i möra, ska du fråga igen?
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

mmm...nog kan de knarra och knorra - men det kan det vara värt :wink:

Jag tror fortfarande på den 13 jag :heart:

Eftersom vi far söderut på lördag så lär du nog se till att vara på BB då... 8)

Puss!

/Fjällmor
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Eftersom du var beräknad så mycket tidigare har jag inte förrän nu vågat mig på att säga att 15:e juli är en mycket bra dag :D
Då föddes världens bästa Tintin så det skulle ju vara allra bäst om det kom en till alldeles underbar liten varelse på den dagen :heart: :thumbsup:

Så, söndag 15:e juli tycker jag låter alldeles jättebra!

Kram
Sophie

ps. Tintin hälsar säkert till bebisen, hon brukar konstatera "bebis sover" när hon ser någon som är gravid :lol:
Elle

Inlägg av Elle »

Tjo ho, Jannika, var är du? :D Är det sviterna från gårdagen som tar ut sin rätt eller är det ngt på g?

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nej nej nej.... Jag är kvar! :D Vad trodde ni? Att den här bebin FAKTISKT tänkte komma ut, eller? :lol:

Har bara försökt vila mig lite i form. Gick sådär. Burning throat. :( :sleep: :-& ONT i fogarna. Och som Nancy så logiskt förklarat här i tråden tidigare så är det mest synd om dem som får skylla sig själv.
Sur och enveten och alltid beredd att göra bort mig.
Haha, kattklo, att du vågar! :wink: Ja, den här dagen är ju inte slut än. Men till den tjugonde vill jag inte vänta. :shock: Och får nog knappast för tant stresso-doktorn heller.

Men Fjällmor, du kan inte överge mig såhär! Hur ska DET gå? Kan du prova att ramsa ut ungen innan du far är du snäll.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"