4,5 mån flicka, ohållbar situation

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
majbrittsanna

Inlägg av majbrittsanna »

Åå tack för så himla snabbt svar.

Ja hon brukar sova alla lurar inne än så länge. Gick ut på morgonluren och hon sov 45 min på rygg i vagnen. Men 2 h är ju nånting annat. Jag går så gärna men osäker på om hon kommer sova 2 h på rygg... och då vet jag ju liksom inte vad jag ska göra. Ska ta ett skönt bad med henne nu.. efter lunchen hon har mat överallt. Och så kör vi vilan hemma.

Kram
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Hej igen.
grejjen med en 2-timmars-lur på rygg är kanske att hon vaknar efter 45 min (skarven där) och sen inte kan somna om just för att hon ligger på rygg. :-k
Jag vet ju inte, men så tänker jag.
Ha det så gott i badet :D

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
majbrittsanna

grejjen med en 2-timmars-lur på rygg är kanske att hon vaknar efter 45 min (skarven där) och sen inte kan somna om just för att hon ligger på rygg. Think
Ja precis! Du det verkar som du givit mig ännu ett genialiskt råd. Bäddade om sängen med våra täcken ovanpå madrassen och hon somnade på ett par minuter :shock: :D Hoppas det håller :D

1000 miljoners tack från en mamma som är rätt ocool när lilla bebisen får ont :? :D [/quote]
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

majbrittsanna skrev: Du det verkar som du givit mig ännu ett genialiskt råd. Bäddade om sängen med våra täcken ovanpå madrassen och hon somnade på ett par minuter :shock: :D Hoppas det håller :D
Ja! Ronja gillar oxå att ligga gosigt! :sleep: (Och det gör jag med förresten... :wink: )

Bianca
majbrittsanna

Lilla Lo har hållit ihop fint under dagen tycker jag med tanke på att hon mår långt ifrån toppen. Hon sov hela middagsluren, vaknade tyvärr precis innan jag skulle ta upp henne med ynkliga ljud. Fick tajma ett hyfsat tyst ögonblick..

Nu på kvällen har hon dock kräkts upp hela middagen och hade 38,6 C i temp :cry: innan vi gav febernedsätt. Så vad som helst kan hända denna natt :? :roll: La henne nyss...helt tyst! Skall själv gå och lägga mig snart, känns som man får passa på :roll:

Tack för stöd och hjälp idag :heart:

Kram Anna
majbrittsanna

Hej!

Ja.. min dotter verkar ha fått rejäla reaktioner på vaccinationen. Hon har feber som pendlar fram och tillbaka, hittills mellan 37,5-38,6 (normalt har hon 36,4). Igår kväll kaskadspydde hon upp hela middagen :( Som tur var fick hon sen behålla 240 ml välling som gavs försiktigt i två omgångar. I morse kom välling frukosten direkt i retur, tjopp! allt upp på 1 sekund. Fick sen behålla nya 150 ml.

Fått info av Luvisen kring det här med vaccinationer.. skall försöka läsa på idag. Tycker det hela känns rätt obehagligt just nu faktiskt :!:

Kram
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Usch det låter inget vidare det där. Stackars lilla Loa! :( Ruskigt när det blir sådana reaktioner på vaccinationer. Vad är det för info du fått av Luvisen? *nyfiken*
Hoppas lilla fröken mår bättre snart. Är golfbollen lika stor idag eller har den blivit något mindre?

Skickar massor av tröstande kramar :heart:
Catarina - mamma till Oliver 2010-06-16 :heart:
Kurstart 2010-11-19
majbrittsanna

Golfbollarna är tack och lov mindre :) Verkar inte heller lika öm. Aptiten är det värre med, vågar inte pusha henne för mycket, är rädd att det bara kommer upp då :?

:?: Det ser ut som L kommer få i sig betydligt mycket mindre mat/välling idag än normalt.. Hur brukar ni andra göra med välling/ersättning/amning på nätterna vid sjukdom, om intaget varit dåligt under dagen??? Vill inte förstöra det vi åstadkommit.. samtidigt som jag ju inte vill plåga min lilla vän :? :)

Kram!
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Hej!

Mina barn har aldrig behövt äta på natten när de är sjuka. Om aptiten är dålig på dagen brukar den vara det på natten också. Men om hon verkligen är hungrig så finns ju "en gång ingen gång". Så absolut så kan du ge henne mat en gång en natt utan att förstöra något. Men jag skulle verkligen tänka mig för.

Hoppas hon kryar på sig snart.

hälsningar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
majbrittsanna

Hej hej..

Ja herregud, en riktigt gräslig natt har vi haft. Loa sov en halvtimma igårkväll, vaknade sedan i skarven och hade svårt att komma till ro igen. Tog henne typ 2 h men vi ramsade bara två ggr för hon var inte så ledsen, låg mest och gnydde. Vaknade igen vid 12, SUPERledsen. Ramsa bet ej. Gick in o kollade hur hon hade det: blött och knöggligt. Tog upp när hon var tyst, gav mer Panodil, bäddade om, la ner. Tyst.

Sov till 05, sen var hon helt förtvivlad :cry: Rösten har spruckit helt och hon har en jobbig hosta. Buffade 2 ggr men så fort vi slutade blev hon lika ledsen som när vi började. Så... vi stod inte ut, så här ledsen har hon inte varit sedan vi började kura. Visste inte vad annat vi skulle än ta upp henne. Så det gjorde vi, efter att ha buffat tyst. Gav välling, mest för att lena halsen. La ner, tyst. Sov till 06.50 då vi gjorde morgon (hålögda alla tre... :( ) i en tyst stund..

Hon hade bara 37,1 nu på morgonen och benen har fortf lite svullna men på nedåtgående. I värsta fall får vi väl kura om :( :roll:
Acnaib
Rådgivare/advisor

Inlägg av Acnaib »

Åh, lilla Loa! :( Inte lätt nu!
Nu är det ju "bara" vaccinationen som spökar så det komemr ju gå över, även om det är tufft nu. *styrkekram* :heart:
Har jag tipsat er om "hostmedicinen"? Jag tipsar lite här och var så jag mins aldrig vilka som redan blivit tipsade :P
Tag en röd lök - grovhacka - lägg i en skål - lägg timjan (torkad eller färsk) över - häll kokhett vatten över alltihop - ställ skålen under älsklingens säng (utom räckhåll för små händer) när hon ska sova - stäng till dörren.
Ångorna som bildas funkar magiskt på hosta! :shock: Jag gör alltid så när mina hosta och hostar försvinner! :shock: 8)
Mycket bra!

Bianca
majbrittsanna

Hej Bianca :heart

Tack för ditt svar. Tack för tipset om hostmedicinen, har läst tipset i andra trådar och funderade just i natt på hur receptet nu var..ska köra det till kvällen. Jag hoppas hoppas hoppas det som sker nu bara beror på vaccinationen och att det går över snaaart. För nu är det lite jobbigt, både att hon är så ledsen och att det lätt blir att vi använder verktygen på ett inte optimalt sätt...

Kram
Katten77

Inlägg av Katten77 »

Stackars er, låter verkligen tufft! :( Men jag tror inte att ni behöver kura om. En gång är ingen gång osv. Hoppas att löken gör trixet ikväll så att lilla tösen kan sova gott. Hosta är ju inget kul. :(

Skönt att höra att golfbollarna håller på att gå ner iaf. Såg att AnnaPanna82s lillkille också fick problem vid 5-månadersvaccinationen: http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=23557

Kramar i massor :heart:
Catarina - mamma till Oliver 2010-06-16 :heart:
Kurstart 2010-11-19
majbrittsanna

Hej Katten.

Tack för omtanken :heart: Den hjälper mamman i allafall :wink: Puh.. ja kändes inte som att det var det här vi behövde just när vi höll på att få ordning på "det sista".. men men det är bara att hoppas att sömnen går tillbaka till det vanliga när det här går över. Tyvärr kom just hela lunchen upp :( Tror jag gav henne lite för mycket, eller ja det gjorde jag ju uppenbarligen! Fick leka lite och sen ta en ny minilunch. Varpå vi gjorde en fin läggning :thumbsup:

Hej och hå, kämpa på!!! Kram
majbrittsanna

Hello everybody :D

Normal natt här igen, jippeyejj :lol: Så skönt för snuttan att hon fick soooova :sleep: :D

Bianca Magiskt kok det där, ingen störande hosta \:D/ Blir till att handla mer rödlök och timjan idag!

Tycker dock den här vargtimman som här tillhör normaliteten är svår! Vi pangramsar vid första pipet, om detta inte tar omgående blir det musik. Svårasttycker jag dock det är om hon blir jätteledsen så där gråtande hulkig.. va sjutton gör nu då??? Vi gör en massa husljud, som kanske funkar nån minut och sen fortsätter hon. Det är riktigt jobbigt tycker jag. Som många skriver... väldigt ledsamt sätt att börja dagen på också.

Vet int eriktigt vad jag egentligen frågar.. vill mest bara "stöta och blöta" :? :)

Kram och tack för att ni finns :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"