Livet efter kuren - en uppmuntran!

Här hamnar favoriter från samtliga forum till erinran, inspiration, nyskapande
Skriv svar
Lua

Inlägg av Lua »

Tårarna trillar :cry: Jag är så otroligt glad och stolt över att vara en del av det här!

Tusen miljoners tack för att du delar med dig! Det ger oss som stöttar och hjälper ny kraft och ger andra föräldrar råg i ryggen.

Storkramen från Lua. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

:heart: :cry: :heart: :lol: :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag är stum. Så lycklig. Helt stum.

TACK!!!

O:) :heart: :sleep: :heart: O:)
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh vilken berättelse...

:cry: :heart:

Tack snälla för att du delar med dig!

:D

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Tack Malin :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Glädjetårarna trillar... Vilken resa! TACK för att du :heart: delar med dig!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
sockerprinsessan

Inlägg av sockerprinsessan »

Hej :!: :!:

Till en början när min sambo kom hem med förslaget att prova SHN så slog jag bakut, för det skulle jag verkligen inte. Det hjälpte dock lite att vår frisörs syster hade kurat sin älskling och självklart gått bra , så jag började läsa lite här på sidan. Kände mig mer och mer peppad och lånade boken på biblan. Läste och läste och läste. Och så kände jag att det var nu eller aldrig, orkade inte vakna varannan timme nätterna genom och min snutte orkade ännu mindre.

Nu sover han från 19,30, somnar som stocken och vaknar till högst ett par gånger på natten. Nappen har han slutat med också, utan att märkbart sakna den. Helt otroligt :!:
Själv sover jag som en stock och motion får jag eftersom förmiddagsluren intages i vagnen på promenad. Jag har även själv börjat äta mer regelbundet då jag håller snutten min sällskap. Tänk så mycket bra denna kuren medfört och medför fortfarande. Känns som livet har startat på nytt.

Så till alla som är lite tveksamma, tveka INTE, det kan bara bli bättre
Snutte 080528, kurad 3 feb 09
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Underbart! :D
Elle

Inlägg av Elle »

TACK Sockerprinsessan :heart: för att du delar med dig! Strålande jobbat =D> NJUT!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Malin Rosén

Inlägg av Malin Rosén »

Hej igen! :D
Måste bara tassa in lite kort & skriva TACK för allas svar på mitt inlägg om "vår historia".. jag blev helt tagen. :shock: Var inte beredd på det alls och jag är så glad och rörd att ni uppskattade mitt inlägg och att det kanske kan hjälpa någon annan! :D :D
Sköt om er och alla lycka önskar jag er!
Kram på er! :heart:
Malin Rosén.
*** Melker 050401 - Kurad 5/12-08
* Ester 071023 - Kurad 12/9-08
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:

Underbar läsning. Underbar sömn. Underbart liv O:) :heart: :sleep:
miniz

Inlägg av miniz »

Jag är sa glad! Fick i gar veta om en baby som sover gott!
Historian är att jag var pa fest i mellandagarna i Frankrike. Där var vuxna och barn och bebisar. Bebisarna blev lagt för natten, men efter ett tag kom en bebis tillbaka i pyjamas, stralande nöjd. Mamman var inte sa nöjd.

Sa jag fragade hm, hm, hurdana nätter de hade. (Det är sa svart att ge sig in pa andras privatsfär, men jag känner henne liite och vet att hon är rätt cool, sa jag hade inget att förlora.) Hon berättade hurdana nätter de hadde, med eviga läggningar med vyssjande och sjungade och äta pa natten och hela allt det där.

Jag sa jag vet vad du kan göra. Hon blev helt :shock: Vad, berätta! Sa jag berättade om attityd, lugna i sängen, buffning, lägga i vagnen, ramsan och att det kommer bli nagra tuffa nätter med mycket fragor, sedan lägger lugnet sig. Gav henne adressen till hemsidan sa hon kunde läsa lite pa engelska. Hon var sa nöjd! Nöjd att fa svar, en plan, nagot att jobba efter. Alla andra föräldrar och BVC hade berättat det klassiska, de sover när de vill, det gar över, sa är det att ha barn, de tar den sömn de behöver osv.

I gar kom hennes syster hit pa besök och sa att pojken sover, det hade funkat!
Mamman var sa nöjd! Hon sa att hennes liv hade blivt förändrat! :heart: Är det inte vackert?

Jag blev sa glad när hon berättade det igar. Och at det ska sa lite till.
En fest, 10 minuter och rätt attityd... Gossen sover och livet är förändrat!
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Wow miniz, vad häftigt! Tänk vilken skillnad du gjorde. Jag tror inte på att saker bara sker utan anledning, jag tror det var meningen att ni skulle träffas just där och att du skulle hjälpa dem!

Underbart, och jag förstår att du känner dig upprymd!

Kram och grattis :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
sömnlös

Inlägg av sömnlös »

Hej!
Jag tänkte klistra in min kurtråd här med tanke på diskussioner som förts angående sömnmedicin, kurning mm.

Jag står inte bakom ALLT AW skriver på forum och i böcker mm, men hon förmedlar så mycket bra tips och så mycket välvilja och barnakärlek. Det är upp till var och ens eget ansvar hur man tolkar det som skrivs och vad man använder sig av. Vi är innerligt tacksamma för den hjälp vi fick.

Först en kort sammanfattning.
Vår prins hade problem med kaskadkräkningar. Det var enligt BVC ingenting man gjorde någonting åt så länge viktkurvan följdes (vilket var fallet).

Exta jobbigt var det på nätterna då han efter amning skulle sova. Jag fick sitta med honom i ca 30 min efteråt om inte allt skulle komma upp igen.

Eftersom han kräktes mycket blev han fort hungrig och behövde mer mat. Dessutom kom mjölken långsamt så amningen tog oftast upp mot 60 min.
Så det var mest amma, torka spyor, byta lakan/kläder 5ggr per amning och sedan sitta upp med prinsen så inte magen direkt blev tom.

Så höll vi på i 6 mån. Inte konstigt att det blev bekymmer med sömnen.
När kräkningarna sedan avtog hade prinsen aldrig fått ett "normalt" sömnmönster (och inte jag heller längre).

På BVC träffade jag vår rara doktor som förstod hur trötta vi var och hon skrev ut allergimedicin (Atarax) till prinsen som han skulle bli lite sömnig av.
Hon gjode det inte lättvindigt utan betonade att det var kortsiktigt och att vi skulle försöka trappa ner inom kort.
Eftersom problemen fortsatte så fort vi trappade ner gick det flera månader. Även om vi gav en betydligt lägre dos än den som var anvisad, så kändes det INTE alls bra.

Men av en slump hittade jag hit och efter 4 dygn med SHN sov han timvis i sträck och ganska snart hela nätter. Vi kunde sluta med Atarax utan att problemen kom tillbaka.
Vi såg ganska direkt hur bra SHN fungerade. Hade vi inte sett någon förbättring inom kort hade vi inte fortsatt kuren.
Kuren var dessutom en "metod" vi kunde tänka oss eftersom man hela tiden ska hålla kontakten med barnet och lugna det (till skillnad från 5mm).

Nu är det drygt två år sedan vi "kurade". Prinsen vill fortfarande gärna vakna lite tidigt, men han sover i princip alltid hela nätter fram till mellan 05.30 och 06.30. Om han upptäcker att maken är nere i köket och gör sig i ording till jobbet går han upp och gör maken sällskap till frukosten.

Här är tråden för den som vill läsa om vår resa.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... highlight=
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, miniz :heart: Tack, sömnlös :heart:

Så vackert. Så gott upplyftande :-({|=

O:) :heart: :sleep:
Skriv svar

Återgå till "Klistrade favorittrådar"