Nu har vi problem.
Walle vaknar för tidigt. Det har han gjort av och till sedan jag började jobba (för ca sex veckor sedan). Vissa dagar sover han till åtta, andra kan han vakna efter sju. Nu har han i två dagar vaknat halv sju...
Jag misstänker tyvärr att han ibland vaknar av min klocka. Jag gör det knappt själv, för jag har öronproppar, och då hinner väl killarna att vakna. Henrik har skakat mig ett par dagar när signalen har gått igång. Visst, det får jag lösa. Kanske lära mig sova utan ö-proppar på veckorna? Så att jag blir snabbare när det ringer.
Sedan tassar jag runt och försöker göra så absolut lite ljud som möljligt. Men hårtorken hörs, duschen hörs, ibland tappar man något mm. Han vaknar lätt av minsta ljud och det är svårt med "På natten händer ingenting". Hm.
Jag har mörklagt massor och visserligen syns det pyttepyttepyttelite ljus vid en gardinskarv, men inte något han vaknar av. Men jag har också sex meter mörkläggningstyg som jag skall fixa med i helgen. Då jävlars... Men jag tror inte att boven ligger i ljusare morgonar, även om det HAR bidragit. För vi har fått mer tidiga uppvak efter att det blivit ljusare.
Skall jag gå upp ännu tidigare och ta med mig gubben, som får sova sista timmarna på soffan?? Han ligger säkert och vrider sig till tusen när Walle vaknar och det funkar INTE. Sedan tror jag inte att han väntar tills klockan ringer heller. Jag väntar inte alltid till åtta, men jag ställer om klockan i smyg, så att den ringer när jag tar upp. Luras lite.
Vi har ju 20-08-nätter. Om vi byter till 19-07 - kan det bli bättre? Bortsett från att jag får pyttelite kväll med min lille gosekille...
Jag är skeptisk till ramsandet, för det känns som om man bara visar att man är vaken och då lyssnar han efter det. Å andra sidan är det hopplöst för mig, som är uppe, att ramsa, för jag kan omöjligt ramsa vid första pip. Jag trodde inte att han var vaken idag förrän sju - då hade han varit vaken och grötat runt i en halvtimme!!!
Suck. Tips? Jag skall läsa diverse trådar, men är på jobbet

. Tycker att det är viktigt att det inte blir en för stor grej! Inte för mycket åtgärder, för då händer det så mycket, fattar ni???
Annars är allt kanon. Som pappan sade igår: Vad lite problem vi har! Och han förespråkar SHN till sina pappa-kompisar där ute och börjar äntligen fatta att mitt jobb var BRA och BEFOGAT!!!
Kram// Åsa