Hjälp! Trots - eller?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Ewa :wink: :lol:

:D Och pris och beröm, Idun :lol:

Nu behövs bara lite jakt på diverse vargar. Tycker du slår ihjäl dem med dammsugarslangen och sedan dammsuger huset, när du ändå håller på. Högt och ljudligt till ackompanjemang av Mozart, flitigt rekommenderad på dessa sidor :!:

Under dagslurarna ska det vara LJUD i huset :wink: Som inte har med lilla barnet att göra, om du förstår.

Bort med dig från dörren / rummet / sängen ( :roll: ) :!: Verkligen inga separata bekräftelser mer. Lär dig låta lilla älsklingen vara i fred. Jag vet, mycket svår konst... :roll: Enklast brukar bara att se till sig själv i samma situation. Vad vill du världen ska göra när du är skitförbannad, t ex :?: :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Idun
Inlägg: 70
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 03:02

Inlägg av Idun »

Tack snälla Anna, för tipsen!

Natten till igår sov vi som stockar hela natten :D . Dock har vi suddat natten till idag, bakslag kanske? Eller 39 graders feber enbart? Vi var i alla fall vakna mellan två och tre, och lilla fröken blev ganska miserabel till slut (förståeligt!). Annars så var det mycket snyfta till och somna om i övrigt och även under dagens lunchlur. Ikväll har det även varit lite gnöl, men inte lika mycket, så jag hoppas på en bättre natt [-o< . Dagsluren är inte lika lugn, så jag passar på att dammsuga imorgon :D .

Ramsan fungerar som ett smäck numera, och jag är jättelättad. Vill nämna att jag inte gått in trots sjukdom, utan lugnat med ramsa (det kändes inte som om jag skulle tjäna så mycket på det i det här läget, trots att hon varit ledsen och sjuk). Hon har klarat sig utmärkt bra genom sjukdomsnätter förut (hon har faktiskt sovit som en stock då hon har haft feber :shock: ), så jag får lita på att hon överlever även denna gång :wink: .

Tack igen,

Idun
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Idun
Inlägg: 70
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 03:02

Inlägg av Idun »

Hej, hej!

Ville bara säga att vår dotter har sovit som en stock sedan några dagar. Vi har haft lite sjukdomspaus här. Det som började med feber blev sedan öroninflammation, men när hon knappt ätit och druckit på tre dagar med hög feber fick hon antibiotika (och mamma fick andas ut!!!). Så vi hade en liten sidotur, men nu är det tillbaka i gamla vanor igen och vi är SÅÅ glada!

Tack för all hjälp!

Idun
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "